ایران - عراق/ همه چیز مهیای جشن صعود!

تیم ملی فوتبال کشورمان تا ثبت رکورد هتریک صعود به جام جهانی، تنها به سه امتیاز دیدار خانگی امروز خود مقابل عراق نیازمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۸ امروز پنج‌شنبه هفتم بهمن‌ماه در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، میزبان عراق خواهد بود و تا رزرو بلیت قطر تنها سه امتیاز فاصله دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ برای تکمیل راهی که از ابتدا خرداد سال جاری استارت زدند، نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه دارند و در آن سوی میدان، عراقی‌ها برای آنکه شانس پلی‌آف را برای خود پررنگ نگه دارند، نباید هر سه امتیاز را تقدیم ایران کنند.

شرایط عجیب و غریب پیش از نبرد سرنوشت‌ساز

تیم ملی باوجود حواشی فراوانی که چند روز اخیر برای آن پیش آمده، خودش را باید آماده یکی از حساس‌ترین دیدارها کند. اسکوچیچ و شاگردانش تا این‌جا از مجموع شش مسابقه، ۱۶ امتیازی هستند و با تیم سوم گروه، ۱۰ امتیاز فاصله دارند. حالا در شرایطی که چهار مسابقه تا پایان مرحله گروهی باقی مانده است، این فرصت برای تیم ملی فراهم شده که سریع‌ترین صعود تاریخ خود به جام جهانی را تجربه کند.

ایران - عراق/ همه چیز مهیا جشن صعود!

با این وجود مثبت شدن تست کرونای سردار آزمون و احسان حاج‌صفی -که البته روز گذشته تست هر دو منفی شد-، از یک طرف و گرفتار شدن مهدی طارمی در ترکیه که مانع از اضافه شدن او به اردو شده، همه دست به دست هم داد تا تیم ملی با وضعیت خوبی به مصاف عراق نرود. زنیت، هنوز اجازه خروج سردار را نداده و احتمالاً دراگان اسکوچیچ دو فوق‌ستاره نوک حمله خود را ساعاتی پیش از آغاز مسابقه در اختیار خواهد داشت.

نخستین جشن زنانه-مردانه در آزادی؟

قریب به دو ماه، حضور تماشاگردان در دو بازی تیم ملی مقابل عراق و امارات حدس زده می‌شد، اما به‌رغم اعلام‌های قبلی، تا روز گذشته فدراسیون فوتبال نتوانسته بود مجوز ورود هواداران را کسب کند؛ بالاخره ساعات انتهایی شب سامانه بلیت‌فروشی را به روی هواداران گشود. طبق مصوبه ستاد کرونا و مجوزی که فدراسیون از AFC کسب کرده، این مسابقه با حضور هفت هزار تماشاگر آقا و دو هزار تماشاگر خانم ایرانی برگزار خواهد شد و هزار بلیت نیز به تیم میهمان اختصاص یافته است. قطعاً حضور بانوان در این بازی اتفاق ویژه‌ای به شمار می‌رود که می‌تواند رنگ و بوی خاصی به جشن سومین صعود متوالی تیم ملی به جام جهانی بدهد.

ایران - عراق/ همه چیز مهیا جشن صعود!

عراق با لشکر کرونایی‌ها و حس انتقام در تهران

این چهارمین بار است که عراقی‌ها در انتخابی جام جهانی قطر به مصاف تیم ملی ایران می‌آیند. آن‌ها ابتدا در مرحله مقدماتی با ایران هم گروه بودند و تیم ملی را با هدایت مارک ویلموتس در امان اردن مغلوب کردند؛ اما در دیدار برگشت که با فاصله‌ای طولانی مدت برگزار شد، مغلوم اسکو و شاگردانش شدند. در مرحله نهایی نیز عراقی‌ها در دور رفت متحمل شکست سنگینی شدند تا این مسابقه برایشان جنبه حیثیتی پیدا کند.

ایران - عراق/ همه چیز مهیا جشن صعود!

اردوی عراق البته این روزها جو آرامی را سپری نمی‌کند؛ زیرا تست هشت بازیکن این تیم مثبت اعلام شده است. هر چند عراقی‌ها زیر بار نتایج تست‌هایشان در تهران نمی‌روند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده‌اند، اما بعید است این حرکت برایشان اثربخش باشد و تغییر در مسابقه امروز به وجود آورد.

کد خبر 551537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.