اجرای طرح مطالعاتی توسعه گردشگری با محوریت تخت فولاد

رئیس گروه پژوهش مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در شهر اصفهان، یک طرح مطالعاتی با موضوع توسعه گردشگری معنوی شهر اصفهان با محوریت این مجموعه، در حال اجرا است.

دیبا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال جاری توسط گروه پژوهش مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ۲۷ پروژه فعال شده و ۱۱ پروژه نیز از دو سال قبل در حال تکمیل فرایند پژوهشی است.

وی افزود: از جمله پروژه‌های شاخص در حال اجرا توسط شهرداری اصفهان می‌توان به پروژه مطالعات جامع پدافند غیرعامل، طرح جامع ریز پهنه‌بندی زلزله و مدیریت ریسک لرزه‌ای شهر اصفهان، پروژه پژوهشی مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان و پروژه مطالعاتی مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی که برای نخستین بار این طرح با رویکرد ارتقا، حفظ ایمنی و امنیت مکان‌های تاریخی به‌ویژه میدان امام خمینی (ره) به اجرا درآمده است، اشاره کرد.

رئیس گروه پژوهش مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در رابطه با پروژه‌های پژوهشی در حوزه گردشگری، تصریح کرد: پروژه‌های مختلفی در حوزه گردشگری شهر در سال‌های گذشته اجرا شده است که از جمله آن می‌توان به سند گردشگری شهر اصفهان اشاره کرد. در حال حاضر نیز سه پروژه در حوزه گردشگری معنوی داریم که می‌توانیم با بهره‌گیری از جاذبه‌های مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، گردشگری معنوی را رونق دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به جایگاه ارزشمند مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در شهر اصفهان، نگاهی متفاوت با رویکردی نوین و کارآمد می‌تواند زمینه‌های توسعه گردشگری را با محوریت این مجموعه فراهم آورد، تصریح کرد: بی‌شک فراهم کردن پیش‌زمینه‌های توسعه گردشگری، نیازمند شناسایی مسائل گردشگری است.

هاشمی ادامه داد: بر این اساس طرح مطالعاتی الزامات، راهکارها و بسته‌های توسعه گردشگری معنوی با رویکرد معنوی می‌تواند در توسعه گردشگری معنوی شهر اصفهان با محوریت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از شهروندان اصفهان نسبت به مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شناخت کافی دارند، باید سعی کنیم این مجموعه را به گردشگران نیز بشناسانیم.

کد خبر 551449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.