۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
تغییر نام لایه‌های اتریوم

بنیاد اتریوم امروز اعلام کرد از این پس به جای استفاده از عبارت اتریوم ۲ از لایه اجماع (Consensus Layer) استفاده خواهد کرد و به عناصری از شبکه فعلی که در شبکه جدید مورد استفاده قرار گیرند لایه اجرا (Execution Layer) گفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتریوم در نظر دارد تا برای صحبت در مورد مراحل مختلف اتریوم از عبارت‌های لایه یک و لایه دو استفاده نکند و از عبارت‌های لایه اجرا و لایه اجماع را جایگزین کند.

لایه یکم اتریوم به استفاده از مکانیسم اثبات کار اشاره دارد و از این به بعد با نام لایه اجرا شناخته شود و لایه دوم رمز ارز اتریوم به مکانیسم اثبات سهام اشاره دارد.

دلیل این تغییر اسم جلوگیری از سردرگمی کاربران تازه وارد است که از فکر می‌کنند لایه یک بیش از لایه دو آمده و به نوعی ترتیب ورودشان به بازار دنیای کریپتوکارنسی ها شماره گذاری شده‌اند.

برخی کاربران دیگر فکر می‌کنند با نهایی سازی لایه دو لایه اول دیگر کاربردی نخواهد بود و این در حالی است که هر دو این لایه‌ها بخش‌های مهمی از اتریوم را تشکیل می‌دهند. در واقع مجموع لایه یک و لایه دو اتریوم را می‌سازند.

برخی از عناصر فعلی شبکه، عمدتاً در سطح مشتری نرم افزار قرار دارند و با اجزای جدیدتر ادغام خواهند شد و زین پس اتریوم ۱.۰ با نام لایحه اجرا و اتریوم ۲.۰ به عنوان لایه اجماع شناخته خواهد شد.
لایه اجرا جایی است که تمامی قراردادهای هوشمند و قوانین شبکه در آن اجرا می‌شوند و لایه اجماع اطمینان حاصل می‌کند که همه دستگاه‌های مشارکت کننده در شبکه مطابق با قوانین عمل کنند و آنهایی که این کار را انجام ندهند جریمه خواهند شد و پس از آماده شدن لایه اجماع برای جایگزینی سیستم استخراج فعلی، این دولایه باهم ادغام خواهند شد.

کد خبر 551447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.