انهدام ۱۷۱ باند سرقت و کشف ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۷۱ باند سرقت توسط پلیس آگاهی این فرماندهی منهدم و ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال‌باختگان مسترد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری در حاشیه دهمین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: دو طرح عملیاتی در سراسر استان با محوریت پلیس آگاهی استان اصفهان و به منظور شناسایی سارقان محکومان قضائی غایب و متواری اجرا شد. یکی از سرقت‌های شایع در ایام پایانی سال، جیب‌بری و قاپ‌زنی به ویژه قاپ‌زنی موبایل است؛ به همین منظور طرح ویژه‌ای برای شناسایی و مقابله با جیب‌بُرها و قاپ‌زن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انهدام ۱۷۱ باند سرقت در ۱۰ ماهه سال جاری

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۷۱ باند سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و منهدم و ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال‌باختگان مسترد شد. از این تعداد ۷۶ باند در زمینه سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۲۲ باند در زمینه سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۲۱ باند در زمینه سرقت به عنف و قاپ‌زنی، ۱۲ باند در زمینه سرقت احشام، ۱۴ باند در زمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت و ۲۶ باند در زمینه سرقت سیم برق و تجهیزات مخابراتی فعال بودند.

افزایش قدرت کشف پلیس آگاهی اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات مؤثر پلیس آگاهی این فرماندهی منجر به کاهش ۵.۲ درصدی در کل سرقت‌ها شده است، تصریح کرد: در همین مدت قدرت کشف پلیس آگاهی استان ۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

وی با اشاره به کاهش‌های قابل توجه در برخی از سرقت‌ها، اضافه کرد: در سرقت منزل با کاهش ۲۷ درصدی، در سرقت مغازه با کاهش ۳۱.۵ درصدی، در سرقت خودرو با کاهش ۱۷.۹ درصدی، در سرقت موتورسیکلت با کاهش ۱۵.۶ درصدی، در سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو با کاهش ۲۰.۵ درصدی، در سرقت احشام با کاهش ۱۹.۳ درصدی و در قاپ‌زنی با کاهش ۱۵.۸ درصدی مواجه بودیم.

دستگیری ۵۵۳ محکوم غایب و فراری

سردار میرحیدری، با اشاره به نظارت و کنترل هوشمندانه پلیس آگاهی استان بر مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری کارآگاهان پلیس آگاهی با اجرای طرح‌های گوناگون موفق شدند ۵۵۳ محکوم غایب و فراری را دستگیر و تحویل مرجع قضائی دهند که اتهام ۳۶۹ نفر از این افراد مرتبط با جرایم سرقت بود.

وی از برگزاری جلسات و نشست‌های تعاملی با ادارات برون‌سازمانی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌ها خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال، ۱۹ جلسه با ادارات و سازمان‌های برون‌سازمانی نظیر شرکت توزیع برق، مخابرات، دادگستری، شرکت نفت، اتحادیه صنوف، اداره صمت و اداره کل استاندارد برگزار شد که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با توصیه به شهروندان درخصوص رعایت اصول ایمنی و هشدارهای پلیسی، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم هنگام عبور از خیابان و یا پیاده‌روها کیف و وسایل خود را در جهت مخالف تردد موتورسواران نگه‌دارند و به جای در دست گرفتن موبایل از هندزفری برای صحبت کردن استفاده کنند. همچنین هنگام مراجعه به مراکز خرید مراقب اطراف خود باشند و در اتوبوس‌های BRT و مترو، موبایل را در دست بگیرند یا در جیب زیپ‌دار قرار دهند.

کد خبر 551444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.