مازوت‌سوزی در اصفهان حق‌الناس است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده نیروگاه یا پالایشگاه اصفهان از سوخت مازوت، به نوعی حق‌الناس است. عزم اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیران شهری بر استفاده نکردن از سوخت مازوت در این صنایع است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سوخت مازوت بر آلودگی شهر اصفهان می‌افزاید و ما به عنوان نماینده مردم شهر اصفهان از حق‌الناس جلوگیری خواهیم کرد، البته مدیران نیروگاه قول داده بودند که به هیچ عنوان مازوت استفاده نکنند، اما اخیراً این اتفاق افتاده است و باید از سوخت‌های دیگر که باعث آلودگی هوا نشود، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم و تلاش می‌کنیم که آلودگی‌های سطح شهر حتی در اتوبوس‌های شهری کاهش پیدا کند، افزود: اقدامات اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مازوت‌سوزی تاکنون در حد تعامل، تذکرات و نطق‌هایی بوده که در صحن شورا مطرح شده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پیگیری‌هایی از طریق استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام داده‌ایم که در صورت ادامه استفاده از سوخت مازوت، به عنوان نمایندگان مردم از مسئولان صنایع مربوطه و افرادی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، شکایت کنیم و این کار را حتماً انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام به شکایت نکرده‌ایم و در حال تعامل هستیم، تذکرات به مسئولان نیروگاه‌ها داده شده است و جلساتی نیز با نمایندگان مجلس، استاندار و مسئولان استانی داشته‌ایم، اما اگر اقدام عملیاتی صورت نگیرد از طریق قوه قضائیه وارد عمل شویم.

فلاح تصریح کرد: موضوع مازوت‌سوزی پالایشگاه‌های اصفهان ارتباطی با شورای عالی امنیت ملی ندارد و این صحبت‌ها فرافکنی است، همه باید از قانون که به صراحت عنوان کرده است به هیچ عنوان از سوخت مازوت استفاده نشود، تمکین کنیم.

وی گفت: سازمان و مسئولان محیط زیست باید به همراه مسئولان استانی در میدان عمل حاضر شوند، زیرا بحث حق‌الناس مطرح است و سالانه بیش از چند هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، البته اگر اقدامی صورت نگیرد، ما به عنوان نمایندگان مردم مجبور هستیم با شکایت در قوه قضائیه و از سوی مراجع قضائی وارد عمل شویم.

کد خبر 551411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.