آغاز بارش در غرب و جنوب استان/طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار بارشی از اواخر وقت امروز به استان خبر داد و گفت: بارش برف و باران در نیمه غربی و جنوبی از اواخر وقت امروز آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه با شدت کمتر در مناطق دیگر ادامه دارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز و فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از اواخر وقت امروز تا فردا روی استان است. بر این اساس امروز وضعیت جوی در اکثر مناطق استان، صاف تا کمی ابری و از بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و در نیمه غربی و جنوبی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه کاهش کیفیت هوا و وقوع غبار صبحگاهی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان، افزود: به ویژه در ساعات اولیه روز تا اوایل وقت فردا، این پدیده ادامه دارد و در روز پنج‌شنبه، بارش برف و باران در غرب و جنوب و با شدت کمتر در دیگر مناطق ادامه خواهد داشت. برای شهر اصفهان نیز در روز پنج‌شنبه بارش سبک باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وزش باد شدید تا نسبتاً شدید در اصفهان و گرد و خاک محلی و طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی خبر داد و افزود: کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. بیشینه دمای هوای شهر اصفهان نیز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن به منفی سه درجه در صبح فردا می‌رسد.

وی سردترین منطقه استان را شهرستان بویین و میاندشت با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر معرفی کرد و گفت: گرم‌ترین شهرستان نیز زواره با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

کد خبر 551395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.