کلیات طرح انتقال سوابق بیمه بین صندوق‌های بازنشستگی تصویب شد

کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی تصویب شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز_ چهارشنبه ششم بهمن ماه_ گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با بررسی دو شوری کلیات آن با ۱۸۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و سه رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ آرای مأخوذه موافقت کردند.

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مخالفت با این طرح گفت: بیمه و تأمین اجتماعی، مسئله امنیت روحی و روانی را در جامعه فراهم می‌کند؛ اما این موضوع ساده و روان را به دلیل قوانین شتاب‌زده، پیچیده کردیم و تبعات زیادی برای بیمه‌شدگان دارد.

وی افزود: برای این موضوع باید تدابیری اندیشیده شود. با ارائه این طرح و پیشنهاد، طرح پیچیده‌تر می‌شود؛ همچنین ابهاماتی در تعاریف این طرح وجود دارد و حجم قابل توجهی از شکایات مردم را به دنبال خواهد داشت.

پژمان‌فر تصریح کرد: در این طرح به بیمه شده توجه نشده و از دیگر اشکالات این طرح، طولانی بودن فرآیند نقل و انتقالات است. این طرح باید به کمیسیون برگردد و اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، خواستار ورود وزارت خارجه به استفاده کانادا از واژه خلیج عربی برای خلیج فارس در دستگاه‌های خود شد و گفت: دولت حقیر کانادا که هنوز در یوغ بردگی دولت بریتانیا قرار دارد، در اقدامی از واژه خلیج عربی در واژگان دستگاه‌های خود استفاده کرده است. وزارت امور خارجه حتماً باید با این موضوع برخورد کند. تا تاریخ بشریت بوده نام خلیج فارس، فارس بوده و متعلق به ایران اسلامی است. "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست". انتظار می‌رود وزارت خارجه به این موضوع رسیدگی کند.

شهریار حیدری، به عنوان موافق این طرح گفت: این طرح در شرایطی تهیه شده که نظام بیمه دچار اشکالات زیادی بوده و با حضور کارشناسان این طرح بررسی شده و در تلاش است تا نظم و انضباطی به صندوق‌های بازنشستگان ببخشد.

نماینده قصرشیرین اظهار کرد: وضعیت گذشته برای بیمه شدگان مطلوب نیست و افراد در این زمینه سرگردان و گله‌مند هستند. در چنین شرایطی این طرح تهیه شده تا نظمی به بیمه‌شدگان ببخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود، درمورد به کار بردن کلمه خلیج عربی از سوی دولت کانادا گفت: در تمام نقشه‌های تاریخی از خلیج فارس همواره با عنوان بحر فارس یا خلیج فارس یاد شده است و این خلیج برای همیشه فارس خواهد ماند.

وی افزود: دریای خلیج فارس حتی روی قدیمی‌ترین نقشه‌ها با عنوان خلیج فارس ثبت شده است. اگر کشورهای عربی نیز نگاهی به نقشه‌های تاریخی بیندازند، با این واقعیت روبه‌رو می‌شوند. بنده در کتابخانه بغداد که یکی از معتبرترین کتابخانه‌های عربی است، این موضوع را دنبال کردم و متوجه شدم همیشه از این دریا با عنوان خلیج فارس یاد شده است.

نماینده قصرشیرین اظهار کرد: هیچ گاه در تاریخ از این دریا با عنوان خلیج عربی یاد نشده است. کشورهای عربی نباید تحت تأثیر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی که به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه هستند، قرار بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این کشورها در طول سالیان گذشته به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه بوده‌اند که یکی از آن‌ها استفاده از عنوان جعلی برای خلیج همیشه فارس است. خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و خود کشورهای عربی نیز به این واقعیت واقف هستند. هیچ گاه در نقشه‌های تاریخی از عنوانی غیر از خلیج فارس یا بحر فارس برای این دریا استفاده نشده است.

فاطمه محمدبیگی در موافقت با این طرح گفت: در این طرح به قشر کارمندان و کارگران توجه شده است و حتی نیروهای نظامی و انتظامی که مشمول انتقال می‌شوند و می‌خواهند در سنگر دیگری ایفای وظیفه کنند، درمورد نقل و انتقالات صندوق‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. درمجموع پرداخت مابه التفاوت برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: این طرح به خوبی در کمیسیون بررسی شده و نمایندگان صندوق‌ها هم در این جلسات حضور داشتند. پیشنهاد این است که کلیات این طرح تصویب شود و مجدداً با دو شوری در کمیسیون بررسی شود.

محمدرضا دشتی‌اردکانی در مخالفت با این طرح، گفت: ما دچار تورم قانون در کشور هستیم و قانون‌های زیاد وضع می‌شود. این طرح مشکل چند نفر را حل می‌کند؟ ما طرح‌های مهم‌تری از این موضوع در کشور داریم که باید رسیدگی شود.

وی افزود: براساس این طرح مابه‌التفاوت صندوق باید پرداخت شود. در برخی از این صندوق‌ها، بازنشستگان تا ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و تبعیض بین پرداخت‌ها مشهود است. به نظر من این موضوع، با اصل ۴ قانون اساسی مغایرت دارد و از ریاست مجلس خواستارم که با دو شوری بررسی شود تا حقوق بازنشستگان ضایع نشود.

کد خبر 551391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.