تهدید شیوع کرونا را به فرصت تبدیل کردیم/تدوین سندی از فعالیت‌های دوران کرونا

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش شد در زمان شیوع کرونا تهدیدها به فرصت تبدیل شود و درنهایت نیز از فعالیت‌ها و خدمات این دوران برای برنامه‌ریزی رویکردهای آینده دانشگاه، سندی تدوین شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلیرضا مروجی صبح امروز _چهارشنبه ششم بهمن‌ماه_ در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: سال ۹۸ آغاز فعالیت من در دانشگاه هم‌زمان با شیوع کرونا بود و همه مردم خودجوش به کمک مدافعان سلامت آمدند؛ از این رو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش کرد این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: در این زمان رؤسای دانشگاه از حضور در حوزه‌های درمان منع بودند ولی تلاش کردیم با کمک همکاران، این وضعیت را کنترل کنیم و خداوند هم یاری کرد تا این ویروس در منطقه کنترل شد.

ورود دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای نخستین‌بار به حوزه رتبه‌بندی تایمز

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: تمرکز ما بر توسعه ساختارها بود. آجر به آجر گذاشته شد تا توسعه کمی و کیفی همزمان پیش برود. در دوران کرونا تحت فشار زیادی بودیم که سعی کردیم عدالت را در همه حوزه‌ها برقرار کنیم؛ بر نقدهای فاقد اعتبار صبوری کردیم تا روحیه کادر درمان تضعیف نشود و وقت و انرژی از ما گرفته نشود. مدیریت دانشگاه باید پاسخ‌گوی جامعه باشد؛ بنابراین تلاش کردیم پاسخ‌گویی ما منطقی باشد.

وی با اشاره به انجام طرح‌های عمرانی در این حوزه، افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام را کامل و پایگاه‌های سلامت را در مناطق متعدد احداث کردیم که همه این اقدامات کار سنگینی بود. در این زمان در امور مالی رتبه اول را در استان به دست آوردیم.

مروجی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای نخستین‌بار به حوزه رتبه‌بندی تایمز وارد شد و درخشید؛ همچنین در رشته‌های مختلف رتبه‌های برتر را کسب کرد. این در حالی بود که هم‌زمان پنج پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و زحماتی که کادر درمان در این دوران وحشتناک کشیدند، قابل تقدیر است.

وی خرید تجهیزات فوق‌پیشرفته از جمله سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی قلب و مانیتور را یادآور شد و گفت: در کلینیک‌های دولتی بیش از ۳۰۰ هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص صورت گرفت.

در طرح‌های ملی کادر درمان درخشید

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: پایگاه تجمیعی با همکاران دانشگاه‌ها و بسیج به اجرای طرح واکسیناسیون عمومی پرداختند و ۸۵ درصد مردم منطقه واکسیناسیون شدند.

وی افزود: در حوزه خیران نیز مشارکت‌های خوبی جذب و برای نخستین‌بار خوابگاه دانشجویی در منطقه ایجاد شد. با استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاه و حمایت‌های روحانیت، مردم، خیران و اصحاب رسانه به کمک ما آمدند.

وی در پایان به «ساکی» رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کاشان خوشامد گفت و افزود: از فعالیت‌ها و خدمات این دوران سندی تدوین شده است که برای برنامه‌ریزی رویکردهای آینده دانشگاه به وی تقدیم می‌شود.

به گزارش ایمنا، صبح امروز آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد که در این مراسم از خدمات سیدعلیرضا مروجی تقدیر به عمل آمد و کورش ساکی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه منصوب شد.

کد خبر 551389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.