حرکت بیت‌کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

امروز بیت‌کوین با رشد ۴ درصدی به محدوده ۳۷ هزار دلار رسید که پیش‌بینی می‌شود بتواند تا سطح ۴۰ هزار دلار حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۷ هزار و ۶۶۷ دلار
  • ETH اتریوم دو هزار و ۴۷۹ دلار
  • BNB بایننس‌کوین ۳۸۱ دلار و ۸۲ سنت
  • ADA کاردانو یک دلار و ۵ سنت
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت
  • XRP ریپل ۶۲ سنت
  • DOT پولکادات ۱۸ دلار و ۸۴ سنت
  • SOL سولنا ۹۵ دلار ۳۷ سنت
  • Avalanche اولانچ ۷۰ دلار و ۲۷ سنت
  • Tera ترا ۸۲ دلار و ۸۸ سنت

۱۲ رمزارز برتر براساس حجم بازار

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست.)

ارزش بازار رمزارزها: ۱۶۲۹ میلیارد دلار

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۲۳ واحد است. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیل‌گران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ باشد و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال درمورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار، قیمت‌ها بیش از حد بالا می‌رود و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

دامیننس ۴ رمزارز بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، آیاس

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۴۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۲۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۴ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۷ درصد
  • دامیننس بیت کوین کش: ۰.۳۴ درصد
  • دامیننس آیاس: ۰.۱۳ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوییم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

افزایش چشمگیر ارزش بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در دو سال اخیر

طی سال‌های اخیر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا رشد چشمگیری داشته است. در میان ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، مجموع ارزش بازار توکن‌های تتر گلد (XAUT) و پکس گلد (PAXG) امروز به ۷۴۲ میلیون دلار رسیده است. در روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲ اسفند ۹۸)، ارزش بازار تتر گلد تنها ۲.۱ میلیون بود که اکنون، ۲۳ ماه بعد، ۱۹,۴۲۳ درصد افزایش یافته و به ۴۱۰ میلیون دلار رسیده است. ارزش بازار پکس گلد نیز در طول ۲۲ ماه اخیر ۱۵,۰۲۲ درصد افزایش یافته و از ۲.۲ میلیون دلار به ۳۳۲.۷ میلیون دلار رسیده است.

رئیس بخش گیمینگ یوتیوب مدیرعامل پالیگان استودیوز می‌شود

رایان وات، رئیس بخش گیمینگ یوتیوب، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این پلتفرم اشتراک ویدئو را در ماه فوریه ترک می‌کند تا به زودی به عنوان مدیرعامل پالیگان استودیوز (Polygon Studios) فعالیت کند. وی علاقه شدید به بلاک چین و توسعه وب ۳ را دلیلی برای استعفای خود عنوان کرده است. گفتنی است که پالیگان استودیوز بازوی توکن‌های غیرمثلی شبکه پالیگان است.

درخواست مجدد صندوق بین‌المللی پول از السالوادور برای کنار گذاشتن بیت کوین

صندوق بین‌المللی پول (IMF) که وظیفه نظارت بر سیستم اقتصادی جهان و توزیع وام و کمک مالی به ۱۹۰ کشور عضو خود را بر عهده دارد، از السالوادور خواسته است که بیت کوین را کنار بگذارد. این نهاد معتقد است که بیت کوین یک مشکل برای اقتصاد السالوادور است و برای بار سوم از دولت این کشور درخواست کرد تا از بیت کوین به عنوان پول قانونی استفاده نکند. صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که اقتصاد السالوادور در حال کوچک شدن و بدهی عمومی آن در حال افزایش است. این نهاد هشدار داده که استفاده از بیت کوین به‌عنوان پول قانونی بهبود اقتصاد این کشور را متوقف می‌کند و می‌تواند خطرات زیادی برای ثبات مالی و مصرف‌کنندگان داشته باشد.

کمک بشردوستانه کوین بیس به مردم هائیتی از طریق ارزهای دیجیتال

صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال کوین بیس، با هدف ارائه کمک مالی بشردوستانه به مردم هائیتی که از زلزله آسیب دیده‌اند و با ناآرامی‌ها و دشواری‌های اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند، ۱۵۰,۰۰۰ دلار به سازمان خیریه هوپ فور هائیتی (Hope for Haiti) اهدا کرده است. این اقدام از طریق همکاری با شرکت ایمرجینگ ایمپکت و سلو فاوندیشن صورت گرفته است. کوین بیس از دلار سلو (cUSD) و پلتفرم یوموجا (Umoja) که متعلق به ایمرجینگ ایمپکت است برای ارائه کمک‌های نقدی به مادران آسیب‌پذیر در هائیتی استفاده می‌کند.

رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالایی آمریکا به شرکت دیجیتال اسِت می‌پیوندد

کریس جیانکارلو که تا سال ۲۰۱۹ ریاست کمیسیون معاملات آتی کالایی آمریکا (CFTC) را برعهده داشت، به هیئت مدیره استارتاپ بلاک چینی دیجیتال اسِت (Digital Asset) ملحق می‌شود. شرکت دیجیتال اسِت روز سه‌شنبه اعلام کرد که جیانکارلو در رابطه با توکنیزه کردن دارایی‌ها، فناوری دفترکل توزیع‌شده و تأثیر احتمالی گسترش قوانین بر فضای ارزهای دیجیتال، به این شرکت خدمات مشاوره ارائه خواهد داد.

لیست‌شدن توکن ANC در صرافی بایننس و افزایش قیمت نسبی آن

صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان ازنظر حجم معاملات، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که توکن انکور پروتکل (ANC) را به لیست خود اضافه کرده است. قیمت توکن بومی این پروتکل غیرمتمرکز شبکه ترا (Terra)، پس از لیست‌شدن در صرافی بایننس ۵ درصد افزایش یافته است. کاربران صرافی بایننس اکنون می‌توانند توکن ANC را در ازای بیت کوین، دلار بایننس (BUSD) و تتر معامله کنند.

نماینده کنگره آمریکا خواستار یکپارچگی آرا در مسائل مهم سیاست‌های ارزهای دیجیتال شد

پاتریک مک‌هنری، نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس کمیته خدمات مالی ایالات متحده، از رفتار متناقض و ابهام قضائی در قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال در آمریکا انتقاد کرد. وی از این کمیته خواست تا در مورد مسائل مهم این حوزه اقداماتی انجام دهد. مک‌هنری همچنین عنوان کرد که یک نماینده دمکرات عضو این کمیته با نام چیروومن مکسین واترز قصد دارد برای پرداختن به موضوعات مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال، جلسه‌ای را ترتیب دهد.

ژائو کارمندان سابق بایننس را در رابطه با گزارش خبرگزاری رویترز متهم کرد

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری رویترز به کارمندان و همکاران سابق صرافی حمله کرد و گفت که آن‌ها به دنبال لکه‌دار کردن نام بایننس هستند. خبرگزاری رویترز در گزارش خود گفته که بایننس به‌صورت آگاهانه قوانین را برای به‌دست آوردن مزیت رقابتی، نادیده می‌گیرد و از وظیفه خود برای رعایت استانداردها شانه خالی می‌کند. گفتنی است رویترز از گفت‌وگو با کارمندان ارشد سابق و همکاران بایننس، شواهد و اسناد زیادی به‌دست آورده است.

در این گزارش آمده که بایننس خارج از استانداردهای نظارتی حاکم بر فضای ارزهای دیجیتال عمل می‌کند و ساختار شرکتی غیرشفافی دارد که این صرافی را قادر می‌سازد تا محصولاتی را ارائه دهد که شرکت‌های محلی نمی‌توانند آن‌ها را عرضه کنند. این گزارش می‌گوید که ژائو، نگرانی‌های کارمندان ارشد درباره بررسی‌های ناکافی در فرایند تأیید هویت مشتریان را نادیده گرفته است. همچنین گفته شده که این صرافی تعمداً با مقامات آلمانی در زمینه کمک به قربانیان کلاه‌برداری همکاری نکرده است.

ماینرهای بیت کوین در قزاقستان تا پایان ماه ژانویه برق ندارند

دولت قزاقستان تأمین برق استخراج‌کنندگان بیت کوین را تا انتهای ماه ژانویه (۱۱ بهمن) متوقف کرد. روز سه‌شنبه یک خاموشی گسترده در آسیای مرکزی، باعث قطع دسترسی میلیون‌ها نفر در کشورهای قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان به آب و برق شد. اگرچه دولت‌های این کشورها اعلام کرده‌اند که دسترسی برق در حال بازیابی است، اما شرکت دولتی برق قزاقستان اعلام کرده است که استخراج‌کنندگان بیت کوین در این کشور تا روز ۳۱ ژانویه به برق دسترسی نخواهند داشت.

امکان خرید الماس برای روز ولنتاین با استفاده از شیبا اینو، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال

بیت‌پی (BitPay)، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت با ارزهای دیجیتال در جهان، اعلام کرده است که فروشگاه جواهرات مستقر در نیویورک به نام سوپرجولر (SuperJeweler)، اکنون پرداخت با ارزهای دیجیتال ازجمله شیبا اینو را از طریق سرویس بیت‌پی می‌پذیرد. علاوه بر شیبا اینو، بیت‌پی از سایر ارزهای دیجیتال برتر بازار مانند بیت کوین، بیت کوین کش، دوج کوین، اتریوم، لایت کوین، رپت بیت کوین (Wrapped Bitcoin) و ۵ استیبل کوین دلاری در این فروشگاه پشتیبانی می‌کند. این جواهرفروشی در توئیتر خود گفته است که مشتریان می‌توانند برای روز ولتناین الماس، انگشتر و دیگر جواهرات را با ارز دیجیتال خریداری کنند.

پولکادات به دنبال امضای قرارداد اسپانسرینگ با بارسلونا است

تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا، ۶ ماه پیش از پایان قراردادش با بکو (Beko) و راکوتن (Rakuten)، پیشنهادهای زیادی برای حمایت مالی و تبلیغ روی پیراهن‌های این تیم دریافت کرده است. نام شبکه بلاک چین پولکادات (Polkadot) نیز در کنار رقبایی چون سرویس پخش موسیقی محبوب اسپاتیفای (Spotify)، در لیست پیشنهاددهندگان برای تبدیل‌شدن به حامی مالی رسمی بارسلونا به چشم می‌خورد.

ارزش این پیشنهاد اسپانسرینگ پولکادات ۹۰ میلیون دلار مطرح شده است و در صورت پذیرش این پیشنهاد از سوی کاتالان‌ها، ممکن است به‌زودی شاهد تبلیغ پولکادات بر روی پیراهن، آستین و لباس تمرینی بارسلونا باشیم. باشگاه بارسلونا که در حال حاضر با مشکلات مالی بسیار شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، اعلام کرده است که پیش از انتخاب اسپانسر مطابق با استراتژی بلندمدت خود، به‌طور گسترده در مورد گزینه‌ها مطالعه خواهد کرد.

اندونزی انجام هرگونه عملیات مرتبط با ارزهای دیجیتال را برای مؤسسات مالی ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره خدمات مالی اندونزی به شرکت‌های مالی متعددی درباره محدودیت‌های تازه ارزهای دیجیتال در این کشور هشدار داده است. طبق بیانیه رسمی این نهاد، رگولاتورهای اندونزیایی مؤسسات مالی را تقریباً از انجام هرگونه عملیاتی با ارزهای دیجیتال منع کرده‌اند.

این ممنوعیت‌های جدید شامل استفاده، بازاریابی و تسهیل تجارت دارایی‌های دیجیتال توسط نهادهای مالی می‌شود. اداره خدمات مالی اندونزی می‌گوید که دلیل وضع این محدودیت‌های جدید، ماهیت بی‌ثبات ارزهای دیجیتال و محافظت از سرمایه‌گذاران آماتور است. این نهاد نظارتی همچنین به شهروندان هشدار داده که مراقب کلاه‌برداری و طرح‌های پانزی در ارزهای دیجیتال باشند.

یوتیوب به دنبال اضافه کردن توکن‌های غیرمثلی به پلتفرم خود است

سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل غول پخش ویدئو آمریکایی یوتیوب (Youtube) در نامه سالانه خود به سازندگان محتوا اعلام کرد این شرکت قصد دارد برای کمک به تولیدکنندگان محتوا از فناوری‌های جدید و نوظهوری مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT) استفاده کند. وی در نامه خود نوشته است: «ما همواره بر گسترش اکوسیستم یوتیوب تمرکز کرده‌ایم تا به سازندگان کمک کنیم که بتوانند از فناوری‌های نوظهوری مانند توکن‌های غیرمثلی استفاده کنند. در عین حال، همچنان به تقویت و بهبود تجربه سازندگان محتوا و طرفداران در یوتیوب ادامه می‌دهیم.»

یوتیوب همچنین تحولات تازه در حوزه وب ۳ را زیر نظر دارد و در نامه ووجیتسکی آمده که این اکوسیستم نوپا منبع الهامی برای این سرویس اشتراک‌گذاری و پخش ویدئو است. گفتنی است که برای دانستن برنامه یوتیوب در حوزه توکن‌های غیرمثلی و وب ۳ باید منتظر ماند، چراکه در نامه مدیرعامل یوتیوب جزئیات بیشتری درباره برنامه این شرکت فاش نشده است.

نقشه بازار رمزارزها

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

کد خبر 551381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.