آزمایشات بالینی مرتبط با واکسن فایزر مخصوص اومیکرون آغاز شد

دو شرکت فایزر و بیون‌تک اعلام کردند که ثبت نام برای انجام آزمایش بالینی مربوط به واکسن مخصوص علیه گونه اومیکرون را آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالی که نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن کرونا همچنان قادر است خطر آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما شرکت فایزر تصمیم گرفته است خود را برای موقعیتی که میزان آنتی‌بادی تولید شده ناشی از دریافت واکسن در طول زمان کاهش پیدا می‌کند، آماده سازد. شرکت بیون‌تک نیز اعلام کرده است که توانایی مقابله با ویروس کرونا به ویژه گونه اومیکرون با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین دو شرکت فایزر و بیون‌تک تصمیم گرفتند واکسن مخصوص برای مقابله با گونه اومیکرون ویروس کرونا را تولید کنند، ثبت نام برای انجام آزمایشات بالینی مرتبط نیز آغاز شده است. این آزمایش بالینی شامل هزار و ۴۲۰ نفر داوطلب در گروه سنی ۱۸ تا ۵۵ سال خواهد شد، افرادی که برای این پژوهش انتخاب می‌شوند از سراسر ایالات متحده آمریکا و همچنین آفریقای جنوبی هستند.

افراد شرکت کننده در آزمایش بالینی به سه گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول کسانی هستند که پیش از این دو دوز واکسن کنونی فایزر را ظرف ۹۰ تا ۱۸۰ روز اخیر دریافت کرده‌اند، به این گروه از افراد دو دوز از واکسن جدید مخصوص اومیکرون نیز تزریق می‌شود. گروه دوم افرادی هستند که در ۹۰ تا ۱۸۰ روز گذشته سه دوز از واکسن فایزر کنونی را دریافت کرده‌اند و یک دوز از مدل جدید واکسن را تزریق می‌کنند. گروه سوم نیز افرادی هستند که تا کنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، به آن‌ها سه دوز از واکسن جدید تولید شده علیه گونه اومیکرون را تزریق خواهد شد.

کد خبر 551366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.