اسلامی: خوب دیدن و شنیدن موجب شناخت ظرفیت‌ها می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی نوشت: فرهنگ‌سازیِ خوب شنیدن و خوب دیدن، موجب شناخت ظرفیت‌ها خواهد شد. با شناسایی حداکثری وسعت قابلیت‌ها، می‌توان اذعان داشت که حرکت مدیریت به سمت تعالی، هموار می‌شود و در اجرای عدالت، نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود، به برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن و مقام مادر در سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و در وصف جایگاه مادران، نوشت: اعتقاد دارم که مادران گرامی این سرزمین با در نظر گرفتن وظیفه تشکیل و گرم نگه‌داشتن کانون خانواده، سازندگی جامعه را تعالی می‌بخشند.

همزمان با ایام فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دیداری صمیمانه و گفت‌وگویی آزاد با بانوان همکار در سازمان انرژی اتمی داشتم و در قالب تریبون آزاد به دغدغه‌های این عزیزان به دقت گوش دادم.

در وصف جایگاه بی‌بدیل مادران این سرزمین صحبت‌های بسیاری شده است. به زعم این‌جانب، اصلی نهفته در این مهم وجود دارد که آن توفیق درک بامعنا و محتوایی از شخصیت و جایگاه یگانه الگوی زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) نزد خداوند متعال است. آنچه بر ما وظیفه است تلاش در جهت حفظ شأنیت و تقدس شخصیت مادر است که باید همواره زنده و استوار باشد.

در سطوح کلان مدیریتی و تصمیم‌گیری نیز همیشه توجه ویژه به نقش و جایگاه خاصه بانوان در محیط کار حائز اهمیت است و اعتقاد دارم که مادران گرامی این سرزمین با در نظر گرفتن وظیفه تشکیل و گرم نگه‌داشتن کانون خانواده، سازندگی جامعه را تعالی می‌بخشند. یک مادر فرهیخته با جامع‌نگری می‌تواند در رشد، تربیت صحیح و توسعه قدرت خانواده بسیار مؤثر عمل کند و این مهم، زنده نگه‌داشتن روح خانواده و پویایی جامعه را به همراه خواهد داشت.

موضوعی دیگر که در دیدارهای صمیمانه با همکارانم وجود دارد، فرهنگ‌سازی خوب شنیدن و خوب دیدن است. این اصل موجب شناخت ظرفیت‌ها خواهد شد و با شناسایی حداکثری وسعت قابلیت‌ها، می‌توان اذعان داشت که حرکت مدیریت به سمت تعالی هموار و در اجرای عدالت نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

در مراسم دیدار با بانوان شاغل در سازمان، مواردی در حوزه کاری توسط همکارانم به صورت تریبون آزاد مطرح شد ازجمله این موضوعات، پیگیری و رسیدگی به حقوق بحق پرسنل، بررسی موارد اعلام‌شده توسط اعضای هیئت علمی پژوهشگاه سازمان و احقاق جایگاه ویژه کارکنان خدوم صنعت هسته‌ای بود. در این مسیر تهیه سند راهبردی و جامع توسعه در صنعت هسته‌ای از دیگر برنامه‌های مهم در حال اجرای سازمان است و ایجاد این سند، به حرکت یکپارچه و مؤثر اقدامات صنعت هسته‌ای کمک شایانی خواهد کرد و پیشرفتی ماندگار از خود به یادگار خواهد گذاشت.

از درگاه ایزد منان می‌خواهم که بتوانیم با اتخاذ سیاست‌های صحیح مدیریتی و با تدبیر استعدادمحوری و شایسته‌گزینی، مسیر رشد را برای جامعه هموار کنیم و در این رهگذر از ظرفیت حداکثری بانوان سرزمین‌مان به نحوی شایسته بهره‌برداری کنیم.

کد خبر 551350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.