آیا فقط صنایع اصفهان مازوت‌سوزی می‌کنند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در نظر دارد حتی‌الامکان از سوخت مازوت استفاده نکند؛ اما وقتی شرایط ایجاب کند، به ناچار در شهرهای مختلف از این سوخت استفاده می‌شود تا فشار آلودگی بر یک شهر خاص وارد نشود.

«روبرت بیگلریان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص مصرف مازوت در اصفهان اظهار کرد: طی روزهای گذشته مسئله مازوت‌سوزی اصفهان در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار نگرفته است، اما به نظر می‌رسد با توجه به سرد شدن هوا و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز، صنایع استان‌های مختلف هم نسبت به مصرف سوخت مازوت اقدام کنند.

وی ادامه داد: امروز از وزیر نفت درباره مصرف مازوت سوال کردیم، نمایندگان مختلف نیز مسائلی را مطرح خواهند کرد و در کمیسیون مربوطه، مصرف سوخت مازوت توسط صنایع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت در نظر دارد حتی‌الامکان از سوخت مازوت استفاده نکند، اما وقتی شرایط ایجاب کند، به ناچار در شهرهای مختلف از این سوخت استفاده می‌شود تا فشار آلودگی بر یک شهر خاص وارد نشود.

وی اضافه کرد: مصرف مازوت آثار مخربی از خود برجای خواهد گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به حجم بالای آلودگی و بالا رفتن امکان بیماری اشاره کرد که انواع مشکلات را از حیث سلامت جامعه به وجود خواهد آورد.

بیگلریان ادامه داد: مازوت‌سوزی، مهم‌ترین عامل ایجاد آلودگی‌های مختلف خواهد بود که احتمالاً پسماند آن هم آلودگی خاک را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 551315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.