تبلیغِ مبلغ با فهم مستمع اثر می‌کند/جهاد عظیم امروز، تبیین است

آئین تکریم و معارفه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در این آئین با اشاره به موضوع تبلیغ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند: «تبلیغ دین در واقع مبارزه با دشمن است.» این‌طور نیست که فقط یک مسئله معمولی را بیان کنید یا شعری را بخوانید، باید احکام را تبیین کنید، اکنون تمام سعی دنیای کفر این است که در مقابل ما بایستد، دین را تحریف یا مسئله‌ای را به غلط بیان کند، باید مداحان و منبری‌ها احکام دین را تبیین کنند.

وی افزود: مُبلغ کسی است که به خاطر خواسته مستمع خود یا برای موافقت با دشمن حرفی بزند، فقط خدا را در نظر بگیرد و برای خدا سخن بگوید و مسئله را تبلیغ کند؛ از هیچکس جز خداوند هراسی نداشته باشد و بداند که حساب‌گر، خدا است که از دل‌ها خبر دارد و فقط لفظ نیست؛ ممکن است لفظ برای خدا باشد و دل جای دیگری کار کند، اما خداوند حساب دل را هم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: تبلیغ کار بسیار عظیمی است و همه انبیا و اولیای خدا فقط برای تبلیغ دین و آگاهی دادن به انسان‌ها و برای هوشیار کردن انسان‌ها آمدند تا فریب شیطان جن و انس را نخورند، اگر چنین هم باشد مقام بالایی است که مورد دعای حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) قرار می‌گیرند که فرمودند: «خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند»؛ از ایشان پرسیدند چگونه امر شما را احیا می‌کند و حضرت فرمودند: «آن عزیزان، کسانی هستند که علم ما، امر و دستورات ما را یاد می‌گیرند و خواسته‌ها را می‌فهمند و آنچه یاد گرفتند را به مردم تعلیم می‌دهند».

تبلیغِ مبلغ با فهم مستمع اثر می‌کند/جهاد عظیم روزگار ما تبیین است

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تبلیغ کار بسیار مهمی است که بدون یاری و همراهی مردم از نظر مادی و معنوی پیش نمی‌رود، تصریح کرد: تبلیغِ مبلغ، با فهم مستمع اثر می‌کند، انبیا در زمانی که مردم جاهل بودند کارشان پیش نرفت؛ حضرت نوح (ع) ۹۵۰ سال تبلیغ کرد و نتوانست یک کشتی انسان جمع کند چراکه مردم حاضر به گوش کردن نبودند، بنابراین به خداوند گزارش داد که خدایا هرچه دعوت می‌کنم اثر ندارد و فرار می‌کنند. حضرت نوح نخستین پیغمبر اولوالعزم خداوند است که در مُبلغ بودن و علم و آگاهی و معصومیت چیزی کم ندارد، اما وقتی مستمع دست خود را در گوش می‌گذارد که نشنود، مبلغ چه باید بکند.

وی با بیان اینکه هرچه علم، فهم و دانش بشر بیشتر شود، کار مبلغ نیز آسان‌تر و بهتر می‌شود، افزود: در زمان حضرت موسی (ع) محبان آن حضرت بیشتر می‌شوند چراکه بشر رشد کرد؛ جمعیت پیرو حضرت عیسی (ع) نیز زیادتر می‌شوند و چنان روز به روز رشد علم و دانش افراد فزونی می‌یابد که پیغمبر گرامی حضرت محمد (ص) در مدت ۱۰ سال در حجةالوداع ۱۲۰ هزار نفر جنگجو و شمشیر به دست همراه داشتند؛ اگر این موضوع را در زمان حال بررسی کنیم شاهد هستیم که امام خمینی (ره) نیز فداییان زیادی داشت پس می‌توان گفت مستمع باید فهمیده و هوشیاری باشد.

امام جمعه اصفهان گفت: اگر مردم بیدار و بصیر باشند و فهم و علم خود را بالا ببرند، درک افراد از مسائل بیش از گذشته خواهد شد؛ به همین جهت است که جهان باید برای آمدن حضرت مهدی (عج) آماده شود و اصلاً دلیل غیبت طولانی مدت این حضرت آمادگی نداشتن جامعه است؛ لذا در روایت وجود دارد که با ظهور امام زمان (عج) عقل و درک افراد بیش از گذشته می‌شود.

وی افزود: ایجاد زمینه برای تبلیغ باعث می‌شود مبلغان کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند البته در این راستا همت مردم نیز رکن مهم مسیله است که به حق مردم اصفهان در رابطه با تبلیغ دین بسیار کمک می‌کنند؛ چنان که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره مردم اصفهان فرمودند: «اصفهانی‌ها کسانی هستند که برای خودشان کم می‌گذارند، اما در راه دین خوب خرج می‌کنند» همه باید دست در دست یکدیگر اسلام را تبلیغ کنیم تا کم‌کم به کل دنیا برسیم و الگوی جهان شویم و مقدمات ظهور حضرت مهدی (عج) را آماده کنیم‌.

تبلیغِ مبلغ با فهم مستمع اثر می‌کند/جهاد عظیم روزگار ما تبیین است

جهاد عظیم روزگار ما تبیین است

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات کشور اظهار کرد: جهاد عظیم امروز تبیین بوده و حتی اساس برنامه راهبردی اسلام نیز همین موضوع است، پس به هر چیزی نمی‌توان گفت «روش اسلامی»، این روش عبارت است از تبیین و در این جهاد و مجاهدت مصمم هستیم تا گام‌های خوب و مؤثری در این راستا برداریم.

وی گفت: مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در تهران مسئولیت بزرگ‌تری خواهد داشت، همه باید کمک کنند چراکه مدیرکل جدید کار سنگینی را به دوش دارد البته به طور حتم با تقسیم کار به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت‌رسانی می‌شود و شاهد رشد هرچه بیشتر سازمان تبلیغات خواهیم بود.

تبلیغِ مبلغ با فهم مستمع اثر می‌کند/جهاد عظیم روزگار ما تبیین است

سازمان تبلیغات اسلامی؛ نهادی انقلابی و ولایی

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمت‌الله اروجی، مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و ولایی، عرصه‌ای گسترده از خدمت به آن واگذار شده و عائله بسیار قابل توجهی دارد که همه متوقع هستند؛ اما چنان که شایسته این نهاد تبلیغی، انقلابی و دینی است، هم از منظر اعتبارات به ویژه در سطح استان و هم از منظر سخت‌افزار در مضیقه هستیم به ویژه استان اصفهان از این موضوع رنج می‌برد.

وی گفت: در دولت فعلی و انقلابی و با حضور مدیرکل جدید در سازمان تبلیغات اسلامی، از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نگاه ژرف و حکیمانه‌ای که نسبت به مقوله تبلیغ و تبیین وجود دارد، افق روشنی برای سازمان ترسیم می‌شود.

مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مواقع هنگامی‌که جابه‌جایی صورت می‌گیرد و سنگرسپاری اتفاق می‌افتد، شاهد رشد و شکوفایی سیستم‌های مختلف هستیم، امروز هیچ ادعایی نداریم و امیدواریم همیشه توفیق خدمت به جامعه داشته باشیم.

سازمان تبلیغات؛ حلقه وصل هیئت‌ها و مؤمنان

در ادامه این مراسم، حجت‌اسلام‌والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از خوبی‌های سازمان تبلیغات اسلامی این است که این سازمان می‌تواند حلقه وصل هیئت‌ها و مؤمنان باشد، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در سازمان تبلیغات تمام کارهای ناتمام را تمام کنیم.

وی افزود: آیت‌الله اروجی به واقع خالصانه کار کرد تا آرامش برقرار شود؛ آرامشی که غیر از تمسک به اهل‌بیت برقرار نخواهد شد.

مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هویت روحانیت در خدمت به مردم است و آنها انتظار خدمت دارند و می‌خواهند سازمان تبلیغات را کنار خود ببینند، ادامه داد: به گفته فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سازمان تبلیغات باید در جهان از آنچه کرده‌ایم تبلیغ کنیم؛ تبلیغ در مقابل تحریفی است که آن‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند حال امروز ساختار آماده و فضا مهیا است و امیدوارم بتوانیم به بهترین شکل خدمت کنیم.

به گزارش ایمنا، در این آئین از زحمات حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، تقدیر و حجت‌الاسلام مهدی فوقی به عنوان مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی معارفه شد.

کد خبر 551281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.