مشخصات گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی پیکسل ۶ پرو جدی‌ترین تلاش گوگل برای تولید پرچم‌داری با سخت‌افزار قدرتمند و دوربین کارآمد به حساب می‌آید. گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، همه ویژگی‌های مورد انتشار از یک گوشی هوشمند پرچم‌دار را دارد. بدنه خوش‌ساخت با ترکیب شیشه و فلز، نمایشگر OLED با نرخ نوسازی بالا، تراشه اختصاصی و دوربین‌های کارآمد، گوگل پیکسل ۶ را سریع‌ترین و هوشمندترین پیکسل نامیده است. در ادامه به بررسی بعضی از مشخصات گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز دارد، یک نوار مشکی ضخیم نیز کل عرض گوشی را فرا گرفته است و مجموعه دوربین سه‌گانه، فلش LED و روزنه میکروفون را در بطن خود دارد. ابعاد گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل ۸.۹ * ۷۵.۹ * ۱۶۳.۹ میلی‌متر و وزن آن ۲۱۰ گرم است. نمایشگر این محصول با لبه‌های خمیده‌اش بخش زیادی از نمای مقابل را در اختیار دارد. گوشی ذکر شده گواهی IP68 را دریافت کرده است؛ بنابراین در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل دارای صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ * ۳۱۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. پنل LTPO OLED با تراکم پیکسلی ۵۱۲ پیکسل بر اینچ خود تصاویر را با وضوح بسیار بالایی به نمایش می‌گذارد. این صفحه نمایش از استاندارد HDR10 برای پخش ویدئوهای HDR پشتیبانی می‌کند. گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل از اسپیکرهای استریو با ترکیب اسپیکری در لبه پایین و اسپیکر مکالمه در لبه بالایی استفاده می‌کند؛ این اسپیکرها صدای بسیار بلند و بدون هرگونه نویز را تولید می‌کند. متأسفانه این گوشی از جک هدفون بی‌بهره است؛ بنابراین برای تجربه موسیقی یا باید تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری تهیه کنید یا به سراغ هدفون‌های بی‌سیم بروید.

مشخصات گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل+ قیمت

دوربین گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی عریض ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از لنز معادل ۲۵ میلی متر با دیافراگم f/1.85، فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، فوکوس خودکار لیزری برای فواصل کوتاه و لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد. دوربین فوق عریض میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این لنز از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند. دوربین تله فوتو نیز بزرگ‌نمایی حدود چهار برابر نسبت به دوربین اصلی ارائه می‌دهد و از لرزش‌گیر اپتیکال OIS به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل دارای حسگر ۱۱.۱ مگاپیکسلی است و از لنز عریض ۲۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند.

سخت‌افزار گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل از تراشه اختصاصی گوگل به نام تنسور بهره می‌برد، این تراشه بیش از هر چیز بر قابلیت‌هایی مبتنی بر یادگیری ماشین تمرکز دارد. تراشه اختصاصی گوگل در بعضی از قسمت‌ها شباهت زیادی به تراشه خانواده اگزینوس سامسونگ دارد و از دو هسته پرقدرت Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز، دو هسته قدیمی Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند. گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل در سه نسخه با حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، هر سه مدل از ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 بهره می‌برند، اما از درگاه microSD برای ارتقا حافظه ذخیره سازی خبری نیست.

نرم‌افزار گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ به فروش می‌رسد و قرار است تا سه سال به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کند. سیستم عامل اندروید ۱۲ قابلیت‌های جذابی مانند تبدیل گفتار به متن، زیرنویس زنده و حذف اجسام از عکس‌ها را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها تجربه کاربری پیکسل ۶ پرو را لذت بخش می‌کند.

باتری گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

انرژی مورد نیاز گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل با استفاده از یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. این گوشی هوشمند از شارژ سریع تا سقف ۳۰ وات با فناوری USB Power Delivery 3.0، شارژ بی‌سیم تا سقف ۲۳ وات و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته درون جعبه آن آداپتور وجود ندارد و برای دست‌یابی به شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی نیز باید استند مخصوص پیکسل را تهیه کنید.

مزایای گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با رنگ‌های دقیق
  • مجموعه دوربین کارآمد
  • تجربه کاربری کم نظیر
  • پشتیبانی نرم‌افزاری عالی گوگل
  • بدنه خوش ساخت

معایب گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

  • شارژدهی
  • قیمت
  • داغ شدن بیش از حد
  • نبود قابلیت عکاسی پرتره با دوربین تله فوتو

قیمت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی پیکسل ۶ پرو به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره‌سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین ۴۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تا ۵۳ میلیون تومان متغیر است.

کد خبر 551269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.