اینترنت رایگان دانش‌آموزی؛ شگرد فیشینگ کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با انتشار لینک جعلی به بهانه ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌پردازند.

سرهنگ سید مصطفی‌مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنها، انتشار لینک‌های جعلی یا فیشینگ در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان در شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: لینک معرفی شده، دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: به همه شهروندان به خصوص دانش‌آموزان توصیه می‌شود به پیام‌های دریافتی از سوی افراد ناشناس اعتماد نکرده و روی آنها کلیک نکنند. همچنین هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به صورت کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی توسط مجرمان از طریق اپلیکیشن شاد نیز صورت می‌گیرد، معلمان و دانش‌آموزان جهت نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‌//medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموماً با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها به ویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند توجه نکنند.

کد خبر 551208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.