استفاده از واکسن فایزر برای کودکان زیر ۵ سال

به احتمال زیاد سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر برای کودکان زیر پنج سال را در ماه آینده صادر خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقدند که کودکان و نوجوانان نیز به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ به سه دوز واکسن کرونا نیاز دارند؛ زیرا نتایج آزمایشات بالینی انجام شده بر کودکان دو تا چهار سال نشان می‌دهد که دو دوز واکسن، ایمنی کافی را در برابر بیماری کووید -۱۹ ایجاد نکرده است.

شرکت تولیدکننده واکسن فایزر، اوایل ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرد که اطلاعات مورد نیاز در زمینه تأثیر این واکسن بر کودکان را نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی برای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال خواهد کرد. علاوه بر این، شرکت تولیدکننده واکسن فایزر درحال بررسی میزان تأثیرگذاری دوز سوم واکسن بر کودکان بین پنج تا ۱۷ سال است.

به گفته متخصصان، کودکان زیر پنج سال بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؛ زیرا این گروه از افراد واجد شرایط دریافت واکسن نیستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که اوایل ژانویه از بین هر ۱۰۰ هزار کودکان کوچک‌تر از پنج سال مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در آمریکا، هشت نفر در بیمارستان بستری شدند. به نظر می‌رسد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر برای کودکان زیر پنج سال را در ماه آینده صادر خواهد کرد.

کد خبر 551143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.