روزهای ریزش و احیای بیت‌کوین

بیت‌کوین در روز جاری توانست با رشد مجدد ۱.۶ درصد به سطح ۳۵ هزار دلار دست یابد. این نقطه مهم‌ترین حمایت استاتیک بیت‌کوین در این محدوده قیمتی است. در صورت از دست دادن این سطح، بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار افت قیمت خواهد داشت. روند بازار نزولی و شاخص ترس و طمع نیز بیانگر ترس شدید در معامله‌گران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۵ هزار و ۸۳۲ دلار.
  • ETH اتریوم ۲ هزار و ۳۶۲ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۵۹ دلار و ۳۹ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۳ سنت.
  • XRP ریپل ۵۹ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۷ دلار و ۴۹ سنت.
  • SOL سولنا ۸۸ دلار و ۵۹ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۶۲ دلار و ۲۷ سنت.
  • Tera ترا ۶۴ دلار.

۱۲ رمزارز برتر براساس حجم بازار

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

ارزش بازار رمزارزها: ۱ هزار ۶۱۱ میلیارد دلار

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۱۲ واحد شد. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

دامیننس ۴ رمزارز بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، ایاس

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۶۶ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۷.۸۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۹ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۷ درصد
  • دامیننس بیت کوین کش: ۰.۳۴ درصد
  • دامیننس ایاس: ۰.۱۳ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوییم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

شبکه فانتوم به سومین اکوسیستم بزرگ از نظر ارزش کل قفل شده تبدیل شد

براساس داده‌های ارائه‌شده توسط DefiLlama، شبکه فانتوم (Fantom) با ارزش کل قفل شده (TVL) بیش از ۱۲.۲ میلیارد دلار، اکنون شبکه بایننس اسمارت چین را پشت‌سر گذاشته و به سومین اکوسیستم بزرگ از نظر ارزش کل قفل شده در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تبدیل شده است. از مجموع ۱۹۴ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در اکوسیستم دیفای، اتریوم، بزرگ‌ترین پلتفرم مبتنی بر قرارداد هوشمند، همچنان بیشترین سهم بازار در فعالیت‌های حوزه دیفای را با نرخ حدود ۶۰ درصد دراختیار دارد. در رتبه‌های بعدی نیز شبکه ترا (Terra) با نرخ ۸.۴ درصد، فانتوم با ۶.۱۹ درصد و بایننس اسمارت چین با نرخ ۶.۰۴ درصدی قرار دارند.

الف پروتکل از سرمایه‌گذارهای اولیه خود رونمایی کرد

اَلف پروتکل (Alf Protocol)، یک پلتفرم معاملاتی جدید در شبکه سولانا، اخیراً موفق شده است تا مجموعه‌ای از همکاری‌ها و جذب سرمایه قابل‌توجهی توسط چندین شرکت مطرح سرمایه‌گذاری در دورهای خصوصی تأمین سرمایه خود داشته باشد. از جمله سرمایه‌گذاران برتر این پروژه می‌توان به زِن کپیتال، داست ونچرز، و اسکورپیو وی‌سی اشاره کرد.

کیوساکی: اگر بیت کوین به ۲۰ هزار دلار برسد مقدار بیشتری خرید می‌کنم

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی‌پول» و سرمایه‌گذار معروف بیت کوین و بازار املاک و مستغلات، در توئیت اخیر خود اعلام کرد که اگر قیمت بیت کوین ریزش بیشتری داشته باشد، مقدار بیشتری خواهد خرید. وی اظهار کرد: «سود شما زمانی حاصل می‌شود که می‌خرید، نه زمانی که می‌فروشید. سقوط قیمت بیت کوین خبر فوق‌العاده‌ای است. من بیت کوین را در قیمت ۶,۰۰۰ دلار و ۹,۰۰۰ دلار خریده‌ام. اگر به سطح ۲۰,۰۰۰ دلار برسد، مقدار بیشتری خواهم خرید.» وی در ادامه به ریزش ۵۰ درصدی قیمت نقره نیز اشاره کرد و افزود که اکنون بهترین زمان برای خرید نقره است.

شهردار نیویورک: از دریافت اولین حقوق خود با بیت کوین پشیمان نیستم

اریک آدامز، شهردار جدید نیویورک، روز جمعه اولین حقوق بیت کوینی خود را هم‌زمان با ریزش قیمت این ارز دیجیتال دریافت کرد. قیمت بیت کوین از ۴۱,۰۰۰ دلار در روز جمعه به کمتر از ۳۵,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است؛ یعنی او در اولین حقوق خود عملاً متحمل بیش از ۱۵ درصد ضرر شده است. وقتی در مصاحبه روز یکشنبه در خبرگزاری سی‌ان‌ان از او پرسیده شد که «چقدر ضرر کردید و آیا پشیمان نیستید؟» وی با بی‌تفاوتی از کنار این سوال گذشته و در عوض به فناوری بیت کوین اشاره و آن را با سرمایه‌گذاری در بازار سهام مقایسه کرد. آدامز گفته است «این مانند زمانی است که در بازار سهام سرمایه‌گذاری کردم. در سال ۲۰۱۸ و زمان‌های دیگر شاهد افت شدیدی بودیم. هدف دریافت حقوق با بیت کوین ارسال این پیام است که شهر نیویورک از فناوری استقبال می‌کند. ما می‌خواهیم شاهد حجم زیادی از فناوری‌های جدید در نیویورک باشیم و جوانان خود را تشویق کنیم تا در این فناوری‌های نوظهور و جدید مشارکت کنند».

بیشتر دارندگان کاردانو، پالیگان و شیبا اینو در ضرر هستند

داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیشتر دارندگان توکن‌های کاردانو، شیبا اینو و پالیگان، به خاطر روند نزولی ادامه‌دار اخیر، همچنان در ضرر هستند. براساس آمار رسمی، ۸۱ درصد از دارندگان کاردانو، ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاران پالیگان و ۵۰ درصد از خریداران شیبا اینو در ضرر هستند. ۱۲ درصد از خریداران کاردانو، ۳۷ درصد از دارندگان پالیگان و ۳۹ درصد از سرمایه‌گذاران شیبا اینو همچنان در سود به سر می‌برند. علاوه بر این، می‌توان از آمار فوق میزان سرمایه‌گذارانی را که در نقطه سربه‌سر هستند، متوجه شد: «کاردانو ۸ درصد، پالیگان ۱۲ درصد و شیبا اینو ۱۱ درصد». در همین حال، سرمایه‌گذاران اتریوم ۶۱ درصد در سود هستند و ۳۰ درصد آنها ضرر کرده‌اند.

ذخایر اتریوم نهنگ‌ها به اوج تاریخی جدید رسید

طبق جدیدترین گزارش از پلتفرم تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای سنتیمنت (Santiment)، ذخایر اتریوم نهنگ‌های برتر همچنان در حال افزایش است و به رکورد تاریخی جدیدی دست پیدا کرده است. پلتفرم سنتیمنت در توئیت اخیر خود عنوان کرده است که همزمان با ادامه ریزش قیمتی، ذخیره بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم، بدون احتساب آدرس‌های صرافی‌ها به رقم ۲۶.۲۲ میلیون اتر رسیده است. همزمان، ذخیره اتریوم کیف پول صرافی‌های برتر به رقم ۳.۵۲ اتر کاهش پیدا کرده است؛ رقمی که از تاریخ اوت ۲۰۱۵ (مرداد ۱۳۹۴) بی‌سابقه بوده است.

مشاور سابق خزانه‌داری آمریکا: رئیس‌جمهور السالوادور باید به خاطر سرمایه‌گذاری در بیت کوین استیضاح شود

نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، اقتصاددان ایرانی‌الاصل و مشاور سابق خزانه‌داری آمریکا در دولت اوباما، با انتقاد از رئیس‌جمهور السالوادور، مدعی شد که نجیب ابوکیله به دلیل ورشکسته‌کردن کشورش مستحق استیضاح است. او خرید بیت کوین ابوکیله را بازی با اقتصاد این کشور دانسته است. السالوادور در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین دارد و با وجود سقوط ادامه‌دار این ارز دیجیتال، ابوکیله همچنان در حال خرید بیشتر است.

بزرگ‌ترین بانک آمریکا حساب بنیان‌گذاران یونی سواپ را بسته است

بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان به‌تازگی حساب بنیان‌گذاران یونی سواپ را بسته است. هایدن آدامز، یکی از بنیان‌گذاران یونی سواپ، ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در توئیتر خود اعلام کرد که این بانک بدون هیچ اطلاعیه یا توضیحی، حساب شخصی او را بسته است. هایدن افزود: «افراد و شرکت‌های زیادی را می‌شناسم که به‌طور مشابه، به دلیل فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال دچار این مشکلات شده‌اند. مَت وست، نامزد دموکرات کنگره آمریکا، این اقدام را دیوانه‌وار توصیف کرده و خواستار ارائه یک چهارچوب قانونی شفاف برای ارزهای دیجیتال شده است. با این حال، یکی از اعضای سابق کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، عنوان کرده که این بانک به احتمال زیاد با دستور دفتر کنترل ارز آمریکا حساب هایدن را بدون هیچ توضیحی بسته است.

خالق پلی‌استیشن: علاقه‌ای به متاورس ندارم

کِن کوتاراگی، خالق کنسول‌های بازی محبوب پلی‌استیشن، در تازه‌ترین صحبت‌های خود از نداشتن علاقه برای ورود به حوزه متاورس و استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی گفته است. کوتاراگی متاورس را بی‌معنی خوانده و همچنین هدست‌های واقعیت مجازی را آزاردهنده توصیف کرده است. او در ادامه گفت: «حضور در دنیای واقعی بسیار مهم است، اما متاورس قصد دارد دنیا را به حالت مجازی تبدیل کند و نمی‌توانم هدف از انجام این کار را درک کنم. آیا ترجیح می‌دهید به جای خود واقعی‌تان یک آواتار کارتونی باشید؟ از نظر من این دنیاها فرق چندانی با تالارهای اینترنتی گفتگوی ناشناس ندارند.»

رونمایی بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تجهیزات ماینینگ از نسل جدید ماینرهای خود

بیت‌مِین (Bitmain)، بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های استخراج بیت کوین در جهان، از راه‌اندازی ماینر جدید خود با قدرت پردازشی ۱۹۸ تراهش بر ثانیه خبر داده است. این مدل جدید که «Antminer S۱۹ Pro+ Hyd» نام دارد، یک ماینر نسل جدید است که از فناوری خنک‌کننده مایع برای بهبود کارایی کلی خود استفاده می‌کند. مصرف برق این ماینر حدود ۵,۴۴۵ وات و دارای راندمان انرژی ۲۷.۵ ژول بر تراهش است. این شرکت هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده اما گفته است فروش این ماینرها در طول ماه‌های مه تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) انجام می‌شود.

گری اسکیل تعدادی از رمزارزهای دیفای و متاورس را به دارایی‌های خود افزود

شرکت مدیریت سرمایه گذاری Grayscale که مدیریت صندوق گری اسکیل دیفای و گری اسکیل دیجیتال را بر عهده دارد، روز دوشنبه طی یک پست وبلاگی اطلاع رسانی کرد: ۲۵ دارایی دیجیتال، از جمله توکن‌های تعدادی از پروتکل‌های دیفای و متاورس را به فهرستی از سرمایه‌گذاری‌های بالقوه خود اضافه کرده است.

رمزارزهایی که گری اسکیل به فهرست “دارایی‌های تحت بررسی” خود اضافه کرده است، شامل رمزارزهای پروژه‌های دیفای مانند الگورند (ALGO) و کانوکس (CVX) و استارت‌آپ‌های متاورس سندباکس (SAND)، آکسی اینفینیتی (AXS) و Yield Guild Games (YGG) است. گری اسکیل این فهرست و همچنین دارایی‌هایی که از قبل در اختیار دارد را به روزرسانی می‌کند. گری اسکیل مستقر در نیویورک متعلق به Digital Currency Group، شرکت مادر CoinDesk است.

در این پست، شرکت گفت که دارایی‌های که جدیداً اضافه کرده را به‌عنوان “نامزدهای احتمالی برای گنجاندن در یک محصول سرمایه‌گذاری آینده” در نظر می‌گیرد، اما همچنین خاطرنشان کرد که “هر دارایی اضافه شده لزوماً به یکی از محصولات سرمایه‌گذاری ما تبدیل نمی‌شود” و گری اسکیل ممکن است دارایی‌هایی را در نظر بگیرد که درحال حاضر در لیست موجود نیستند.

در اوایل این ماه، گری اسکیل اعلام کرد که رمزارز amp (AMP) را به لیستی از ۲۳ دارایی دیجیتال دیگر، از جمله بیت کوین، اتریوم و کاردانو، که در مجموعه خود دارد، اضافه کرده است. AMP توکن بومی شبکه Flexa است، یک شبکه پرداخت که امکان پرداخت‌های رمزارزی در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین را فراهم می‌کند.

مک دونالد در میان سقوط بازار سرمایه گذاران کریپتو را سرگرم می‌کند

مک دونالد در یک توئیت وایرال که طی چند ساعت بیش از ۸۸۰۰۰ لایک جمع‌آوری کرده است، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را با بازیگوشی مورد تمسخر قرار داده است.

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

به این ترتیب، غول فست فود از یک میم محبوب در مورد اعضای ورشکسته جامعه کریپتو که باید در زمانی که بازار به سمت جنوب می‌رود به درست کردن همبرگر متوسل شوند، استفاده کرده است.

این توئیت ساده توجه مایکل سیلر، مدیر عامل MicroStrategy را به خود جلب کرده است، او تصویری از خود در کلاه مک دونالد منتشر کرده است. غول بیت کوین، که ثروتش در طی یک سقوط اخیر ضربه بزرگی خورد، می‌گوید که «هر کاری را که لازم باشد» انجام می‌دهد تا حتی بیشتر خریداری کند.

همین احساس را تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss)، مدیرعامل جمینای، که درباره خرید “Big McDip” شوخی می‌کرد، ابراز کرد.

همانطور که U.Today گزارش داده است، نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور اخیراً تصویری از خود در حالی که یونیفرم مک دونالد به تن دارد منتشر کرده است. این کشور آمریکای مرکزی حدود ۲۰ میلیون دلار را به دلیل خرید بیت کوین با زمان بندی نامناسب توسط ابوکیله از دست داد. با این حال، این عملکرد وحشتناک، شور و شوق خریدار اصلی را کاهش نداد.

اکانت رسمی مک دونالد در توئیتر نیز با شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی Coinbase، به شیوه‌ای بسیار جذاب شروع به تعامل کرد.

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

برخی از طرفداران ارزهای دیجیتال آن را دوست نداشتند. آنها به جای همراهی کردن، از غول فست فود خواستند دستگاه‌های بستنی ساز معروف خراب خود را تعمیر کند.

مجموع ارزش ارزهای رمزنگاری شده اکنون به ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است که نزولی بزرگ از اوج بیش از ۳.۱ تریلیون دلاری است. بیت کوین و اتریوم هر دو تقریباً ۵۰ درصد از اوج‌های مربوطه خود که در ماه نوامبر ثبت شده بودند، کاهش یافته‌اند.

نقشه بازار رمز ارزها

روزهای ریزش و احیاء بیت کوین

کد خبر 551139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.