تقویت بسترهای مشارکت همه‌جانبه در باشگاه شهراندیشان

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: باشگاه شهراندیشان با راهبری و حمایت مرکز پژوهش‌های شورا و به منظور تقویت بسترهای مشارکت همه‌جانبه و ارتقای بنیان‌های علمی در حوزه مدیریت شهری، در حال استقرار و راه‌اندازی است.

مسعود حاج‌بنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مباحث شهر خلاق و شهروند خلاق دو مفهوم با ارتباط دوسویه هستند؛ زمانی می‌توانیم بگوییم شهر خلاق داریم که شهروند خلاق داشته باشیم و زمانی شهروند خلاق داریم که شهر خلاق داشته باشیم؛ درواقع شهر باید بتواند بستری برای شکل‌گیری و رشد شهروندان خلاق باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان سابقه دیرینه‌ای در زمینه «شهر خلاق» دارد، افزود: در کنار فعالیت‌های مرتبط با دبیرخانه شهر خلاق صنایع‌دستی و هنرهای مردمی که طیف وسیعی از اقدامات ترویجی و فعالیت‌های توسعه‌ای اعم از برگزاری رویدادها، اتاق‌های فکر و تولید محتوا را شامل می‌شود و به منظور بهره‌گیری از توان طیف وسیع‌تری از متخصصان و ایجاد فضای رقابتی، در صورت اعلام نیاز از طرف حوزه‌های مربوطه شهرداری، مسابقاتی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اضافه کرد: با برگزاری این مسابقات، طرح‌های مفهومی و اجرایی در رابطه با موضوعات مورد نظر با فراخوان عمومی دریافت و پس از ارزیابی، ضمن تقدیر از رتبه‌های برتر، جهت بهره‌برداری به بخش‌های متقاضی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای یکپارچه‌سازی فرایند مسابقات نیز، آیین‌نامه‌ای تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای معاونان شهرداری اصفهان ارسال شده و در صورت تصویب می‌تواند مبنایی برای یکپارچه‌سازی فرایند برگزاری «مسابقات معماری و شهرسازی» در شهرداری اصفهان باشد.

حاج‌بنده با بیان اینکه در بخش نظام پیشنهادات دو بخش شهروندی و کارکنان وجود دارد که هر دو بخش دارای ورودی مستمر و مقطعی و موضوعی هستند، خاطرنشان کرد: در بخش کارکنان، ورودی مستمر همان سامانه نظام پیشنهادات کارکنان است و ورودی‌های مقطعی نیز رویدادهای «ایده‌بذر» هستند؛ در بخش شهروندی نیز ورودی مستمر سامانه ثبت پیشنهادات شهروندی بوده و در موارد موضوعی نیز پیشنهادات و ایده‌های شهروندان در رویدادهای ایده‌کاپ دریافت می‌شود.

وی در رابطه با دیگر فعالیت‌های در حال پیگیری این اداره به موضوع باشگاه شهراندیشان اشاره کرد و گفت: باشگاه شهراندیشان با راهبری و حمایت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و به منظور ایجاد و گسترش فرصت‌های بهره‌گیری از جامعه علمی و تخصصی، تقویت بسترهای مشارکت همه‌جانبه و ارتقای بنیان‌های علمی در حوزه مدیریت شهری، در حال استقرار و راه‌اندازی است.

کد خبر 551078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.