آتش‌نشانی لیسار با کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است

سرپرست شهرداری لیسار گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر در عملیات‌های اطفای حریق‌ و امداد و نجات با کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

رامین همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لیسار با ۹ نیروی انسانی و دو خودرو اطفای حریق سنگین و سبک در یک ایستگاه و در سه شیفت کاری به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی در لیسار واقع شده است، بسیاری از عملیات اطفای حریق واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خارج از محدوده شهری در جنگل‌ها و روستاهای این بخش با کمک نیروهای محلی انجام می‌شود و این واحد آتش‌نشانی برای انجام مأموریت‌ها با کمبود تجهیزات، لوازم آتش‌نشانی و خودروی اطفای حریق مواجه است.

سرپرست شهرداری لیسار تاکید کرد: در حال حاضر خودروهای واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فرسوده شده و این واحد به شدت نیازمند تجهیزات، خودروی سنگین و نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه است.

وی با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر، برای دریافت تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق بارها با استانداری گیلان و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور مکاتبه کرده اما تاکنون این درخواست‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است، تصریح کرد: به دلیل بالا بودن قیمت تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی، شهرداری توانایی خرید آن را ندارد، لذا در این راستا از مسئولان متولی در استان و کشور انتظار می‌رود به شهرداری کمک کنند.

همتی خاطرنشان کرد: شهرداری لیسار طبق روال هر سال، ساختمان‌های یک هزار نفر از شهروندان این شهر را در مقابله با حوادث آتش‌سوزی، بیمه مسئولیت مدنی کرده است.

به گزارش ایمنا، تالش ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و لیسار یکی از چهار بخش این شهرستان است.

کد خبر 551060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.