شبی تاریخی برای ایران در انگلستان / نام وفایی در کنار اسطوره‌های اسنوکر جهان

حسین وفایی با پیروزی برابر حریفی قدرتمند، حالا اولین ایرانی قهرمان در رقابت‌های حرفه‌ای اسنوکر جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین وفایی در سال‌های اخیر نابغه‌های بزرگ اسنوکر جهان را به زانو درآورده است؛ او اخیراً مارک سلبی، مرد شماره یک جهان را هم در انگلستان مغلوب کرده بود، در نخستین تورنمنت سال ۲۰۲۲ یک اتفاق بزرگ و تاریخی را رقم زد.

وفایی شب گذشته موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های شوت‌اوت را با کسب ۷۱ امتیاز اختلاف به‌دست آورد. اسنوکرباز ایرانی با غلبه بر مارک ویلیامز موفق شد بر بام دنیای اسنوکر ایستاده و به‌عنوان قهرمانی در مسابقات Shoot out 2022 برسد.

وفایی در راه رسیدن به این عنوان فوق‌العاده حیرت‌انگیر با درخشش در مقابل پیتر دولین در نخستین گام و در ادامه پیروزی برابر الن تیلور، مایکل جورجیو، دنیل وومرزلی و لیانگ ونبو به فینال برسد. او در مسابقه فینال هم موفق شد با یک بازی برتر مارک ویلیامز سرشناس را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

وفایی درحالی‌که در مرحله نیمه‌نهایی در آستانه شکست مقابل لیانگ ونبو حریف چینی خودش قرار داشت حالا نامش را در تاریخ اسنوکر جهان ثبت کرد؛ این بازیکن با قهرمانی در این مسابقات به نخستین قهرمان تاریخ ایران در رویداد حرفه‌ای‌های اسنوکر تبدیل شد؛ حسین وفایی علاوه‌بر کسب قهرمانی با کسب‌کردن ۱۲۳ امتیاز در نخستین رویدادش جایزه بالاترین امتیاز یا بریک را هم به‌دست آورد.

مرد تاریخ‌ساز اسنوکر ایران با قهرمانی بزرگ و به‌یاد ماندنی‌اش توانست مجموعاً به ۵۵ هزار پوند انگلستان که جایزه این مسابقات است و همچنین به بالاترین امتیاز این رویداد اسنوکر جهان دست پیدا کند.

وفایی طلسم نرسیدن به قهرمانی در یک رقابت حرفه‌ای برای خودش را شکست و از این پس با روحیه و انگیزه بیشتری به‌دنبال قهرمانی در رقابت‌های معتبرتر جهان می‌رود و حتی در همین سال به مقام‌های بالاتر دست یابد.

کد خبر 551048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.