حداقل حقوق بازنشستگان و حداکثر حقوق کارکنان مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق بازنشستگان پنج میلیون تومان و حداکثر حقوق کارکنان حدود ۳۹ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده پنج میلیون تومان شد و حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها و مؤسسات در مغایرت با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ غیرقانونی است و موجب پیگرد خواهد بود. حداکثر حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ نیز هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود و با توجه به اینکه حداقل حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، حداکثر حقوق نیز حدود ۳۹ میلیون تومان می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود که کارکنان دولت تا سقف دریافتی ماهیانه پنج میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شوند که کمیسیون به آن رأی نداد و پیشنهادات متعددی در این باره مطرح شده، اما هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در نوبت شب جلسه‌ای با رئیس مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای به نتیجه رسیدن ارز ترجیحی تشکیل خواهد داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 551041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.