مشخصات لپ‌تاپ لنوو  IdeaPad Gaming 3+ قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یک لپ‌تاپ مخصوص بازی از خانواده IdeaPad شرکت لنوو است، مهمترین ویژگی لپ‌تاپ‌های گیمینگ مربوط به سیستم سخت افزاری آن‌ها می‌شود. این لپ‌تاپ در دو کانفیگ اصلی با دو مدل پردازنده Intel Core i5 و Intel Core i7 معرفی شده است، محدود سرعت این پردازنده‌های نسل دهمی اینتل در حرفه‌ای‌ترین مدل این لپ‌تاپ بین ۲.۶ تا پنج گیگاهرتز است که عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های ویدئویی خواهد داشت. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده است ولی طراحی روکش آن ظاهر این محصول را نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های از جنس پلاستیک متمایز کرده است. ظاهری ساده با لبه‌های کج روی قاب لپ‌تاپ و پنل داخلی، خطوط موازی روی قاب پشتی و یک لوگوی کوچک Lenovo ظاهر زیبایی را برای این لپ‌تاپ ایجاد کرده است. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 فقط در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است، ابعاد این محصول ۲۴.۹ * ۲۴۹.۶ * ۳۵۹ میلی متر و وزن آن ۲.۲ کیلوگرم است. یکی از تفاوت‌های ظاهری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی با دیگر مدل‌ها در وزن و ابعاد است، نباید از یک لپ‌تاپ گیمینگ انتظار وزنی کمتر از دو کیلوگرم را داشت.

صفحه نمایش و اسپیکر لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming ۳ دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS است، این پنل علاوه بر دقت رنگ زاویه دید بسیار خوبی نیز ارائه می‌دهد. صفحه نمایش لپ‌تاپ ذکر شده Full HD است و قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ *۱۹۲۰ پیکسل است. این نمایشگر به روکش مات مجهز شده است که باعث می‌شود نمایشگر نور کمتری را از محیط منعکس کند تا بتوانید در محیط‌های پرنور به راحتی از لپ‌تاپ استفاده کنید. یک وب‌کم HD با توانایی فیلم‌برداری 720p در حاشیه بالایی صفحه نمایش تعبیه شده است که کیفیت خوبی را برای برقراری تماس تصویری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در بخش اسپیکر نیز لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 عملکرد قابل قبولی دارد و لنوو از دو بلندگوی داخلی با توان ۱.۵ وات استفاده کرده است که میزان بلندی آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی در یک اتاق بسیار خوب است. دیگر ویژگی مهم بلندگوهای این لپ‌تاپ پشتیبانی از استاندارد Dolby Audio است.

مشخصات لپ‌تاپ لنوو  IdeaPad Gaming 3+ قیمت

صفحه‌کلید و تاچ پد لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

لنوو همه کلیدهای کیبورد لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 را یک سطح پایین‌تر از سطح پنل داخلی قرار داده است تا کاربران بتوانند کلیدها را راحت‌تر فشار دهد. یکی از ویژگی‌های مثبت این صفحه کلید عمق کم ۱.۵ میلی متری همه کلیدهای آن است، این میزان عمق باعث می‌شود برای فشردن کلیدها انرژی کمتری مصرف کنید. همه کلیدهای این کیبورد جزیره‌ای به نور پس زمینه مجهز شده‌اند، بنابراین کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی در محیطی با نور کم به کار خود ادامه دهند. لنوو برای لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یک تاچ پد یکپارچه با اندازه مناسب استفاده کرده است که به نسبت مدل‌های قبلی ۳۰ درصد بزرگ‌تر است، بنابراین افراد می‌توانند برای انجام بسیاری از کارهای ساده از آن به جای ماوس استفاده کنید.

سخت افزار لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 در دو نسخه عرضه می‌شود، به طوری که در کانفیگ اول از پردازنده Intel Core i5 با محدوده سرعت ۲.۵ تا ۴.۵ گیگاهرتز استفاده شده است، در حالی که در کانفیگ حرفه‌ای‌تر از پردازنده قدرتمندتر Intel Core i7 6 هسته‌ای با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز استفاده شده است که در هنگام پردازش‌های سنگین به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. کارت گرافیک گیمینگ NIVIDIA GeForce GTX 1650 وظیفه پردازشی دستورات گرافیکی لپ‌تاپ را بر عهده دارد. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 دارای ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است، لنوو در این محصول از هارد دیسک ترکیبی استفاده کرده است، به طوری که کاربران می‌توانند حافظه HDD و SSD را به صورت همزمان روی پ تاپ داشته باشند. بر روی همه کانفیگ‌ها از یک ترابایت حافظه HDD در کنار حافظه SSD با ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت استفاده شده است.

باتری لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 با استفاد از باتری سه سلولی لیتیوم یون با ظرفیت ۴۵ وات ساعت تأمین می‌شود. باتری این لپ‌تاپ در یک الگوی مصرف عادی می‌تواند تا هفت ساعت شارژدهی داشته باشد که برای لپ‌تاپی با سیستم پردازشی بالا بسیار مناسب است. لنوو در این لپ‌تاپ از فناوری شارژ سریع نیز استفاده کرده است، بنابراین کاربران می‌توانند با استفاده از کابل شارژ ۱۳۵ وات درون جعبه در مدت زمان یک ساعت شارژ لپ‌تاپ را از ۰ به ۸۰ درصد برسانند.

مزایای لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

  • استفاده از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل
  • قدرت پردازشی بالا
  • هارد دیسک ترکیبی
  • شارژدهی مناسب
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع

معایب لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

  • استفاده نکردن از Display port و کارت خوان SD

قیمت لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 با ۱۲ گیگابایت حافظه رم، یک ترابایت حافظه HDD و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD به میزان ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 551030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.