مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اپل iPhone 13 +لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربرها کار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت‌افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اپل iPhone 13 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید زمانی Galaxy Note 20 Ultra روانه بازار شد، بسیاری از علاقه‌مندان دنیای فناوری از خودشان می‌پرسیدند که آیا به این زودی‌ها گوشی به بازار عرض می‌شود که بتواند روی دست این غول سامسونگ بلند شود؟! با عرضه Galaxy S21 Ultra غول جدیدی روانه بازار شد که دست‌کم در دوربین، به شایستگی، در بالاترین جایگاه در بین گوشی‌های سامسونگ جا خوش کرده است. خبر بد هم این است که گویا سامسونگ ادامه‌دهنده راه اپل در حذف شارژ شده و ترجیح داده که راه‌های دیگر کسب درآمد با استفاده از فروش لوازم جانبی را جدی بگیرد. بهانه سامسونگ را می‌پرسید؟ بله همان بهانه اپل برای حفظ محیط زیست! و جالب‌تر اینکه هر دو شرکت همچنان به تولید انبوه شارژر مشغول هستند. نکته پرسروصدای دیگر در مورد محصول جدید سامسونگ، اندازه بزرگ و رنگ خاص آن است. کم‌تر شاهد رنگ مشکی فانتوم در گوشی‌های بدنه شیشه‌ای بوده‌ایم که همین هم این گوشی خاص سامسونگ را خاص‌تر کرده است. اما این خاص بودن به همین خلاصه نمی‌شود؛ محصول جدید سامسونگ با نرخ به‌روزرسانی بالا در صفحه نمایش کم‌نظیرش باعث شده است که بحث‌های جالبی بین طرفداران سامسونگ و اپل ایجاد شود. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این غول دنیای فناوری اطلاعات آشنا می‌شویم.

تا قبل از رونمایی گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۲، پرچم‌داران این شرکت در قالب دو یا سه گوشی‌هوشمند معرفی می‌شدند. تا اینکه آیفون ۱۲ مینی نیز در کنار گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۲ معرفی شد. حال گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۳ به عنوان جدیدترین پرچم‌داران این شرکت روانه بازار شده‌اند و بار دیگر آیفون ۱۳ مینی به عنوان کوچک‌ترین عضو و البته ارزان قیمت‌ترین گوشی هوشمند خانواده آیفون ۱۳ معرفی شد. اما قیمت ارزان‌تر این گوشی‌هوشمند به نسبت سایر اعضای این خانواده سبب نشده تا مشخصات قوی را با خود به‌همراه نداشته باشد و آیفون ۱۳ مینی با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند، توانایی رقابت با پرچم‌داران اندرویدی را به‌خوبی دارد.

در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra و iPhone 13 پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy S21 Ultra و iPhone 13 از نظر دوربین

iPhone 13

Galaxy S21 Ultra

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

-

ماکرو

-

-

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

۴۰ مگاپیکسل

تفاوت اصلی گوشی Galaxy S21 Ultra با نسخه معمولی و نسخه پلاس S21 بی‌شک در دوربین دیده می‌شود. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض در کنار حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض با قرار گرفتن در کنار سنسور فوکوس خودکار لیزری مجموعه کاملی را تشکیل داده‌اند تا با دیدن تصاویر خروجی آن‌ها، شگفت‌زده می‌شوید. بزرگنمایی که سامسونگ به آن لقب Space Zoom یا همان زوم فضایی را داده است؛ واقعاً فضایی است. آنقدر این زوم خوب است که باید مواظب باشید به دست افراد سواستفاده‌گر نیافتد چون می‌تواند به کاربر احساس تبدیل شدن به یک نیروی جاسوسی؛ آیفون 12 Pro Max اپل زوم ۲.۵ برابر دارد که با دو سنسور تله‌فوتو برای بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری در غول جدید سامسونگ، قابل مقایسه نیست. این میزان زوم از نوع اپتیکال است. به این معنی که حتی اگر ۱۰ برابر هم زوم کنید، کیفیت تصویر تغییر زیادی نمی‌کند و همچنان با کیفیت بالایی روبرو هستید. اما در زوم ۱۰۰ برابری که در واقع زومی از نوع دیجیتالی است، امکان جدیدی وجود دارد که سامسونگ نام Zoom Lock را برایش انتخاب کرده است. با استفاده از این امکان در زمان زوم کردن، تصویر قفل می‌شود تا لرزش دست روی تصویر خروجی تأثیر سویی نداشته باشد.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی قادر است تصاویر ۱۲ بیتی HDR بگیرد تا رنگ‌ها در تصاویر گرفته شده با آن ۶۴ برابر غنی‌تر از تصاویر S20 Ultra باشند. علاوه‌براین، تصاویر خام (Raw) هم به شکل ۱۲ بیتی در حالت عکاسی حرفه‌ای وجود دارد. البته با وجود همه این‌ها زنده بودن تصاویر در iPhone 12 Pro Max چیزی است که سامسونگ هنوز نتوانسته با آن رقابت کند. تصاویر فضای بیرون از خانه هم در گوشی موبایل S21 اولترا کاملاً مطلوب هستند و کنتراست تصاویر و رنگ‌های غنی در آن‌ها به‌خوبی رعایت شده است؛ به‌طوری‌که، حتی کنتراست ابرها در برابر نور خورشید به زیبایی نمایش داده می‌شود. تصاویر پرتره و حالت بوکه هم خروجی بسیار مطلوبی دارند که احتمالاً یکی از مهم‌ترین دلایل آن، استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهبود تصاویر است. تصاویر در نور کم هم خروجی مطلوبی دارند و جزئیات در آن‌ها به‌خوبی مشخص است. باز هم دلی این موضوع را می‌توان فناوری nona-binning دانست که نویز تصویر به شکل معجزه‌آسایی کم می‌کند. شکی نیست که بزرگنمایی و حتی اپلیکیشن دوربین S21 Ultra بهبودهای بی‌نظیری داشته‌اند که سخت است رقیبی برای آن‌ها درنظر گرفت اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ بهتر است بیشتر از اینکه در حذف شارژر از اپل تقلید کند، در زنده و غنی بودن تصاویر خروجی از رقیبش یاد بگیرد تا بتواند در نهایت تصاویری بی‌نقص را به مخاطب هدیه دهد.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ بهتر است بیشتر از اینکه در حذف شارژر از اپل تقلید کند، در زنده و غنی بودن تصاویر خروجی از رقیبش یاد بگیرد.

گوشی S21 اولترا قادر است تصاویری با کیفیت 8K و در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد. اما مهم‌تر از همه این‌ها امکان اپلیکیشن دوربین گوشی با نام Director View یا زاویه دید کارگردان است. این امکان باعث می‌شود که تصاویر همه دوربین‌ها جلو و عقب را به شکل هم‌زمان ببینید تا تصمیم بگیرید کدام زاویه دید بیشتر به کارتان می‌آید. تصاویر ویدئویی خروجی هم آنقدر خوب هستند که بیننده را به یاد فیلم‌ها سینمایی هالیوودی می‌اندازند. خبر خوش دیگر هم این است که در زمان ضبط ویدئو می‌توانید هرچقدر دلتان می‌خواهد حرکت کنید؛ چراکه امکان Super Steady به خوبی همه لرزش‌ها را می‌گیرد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اپل iPhone 13 +لیست جزئیات

در مقابل برای گوشی iPhone 13 یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی ۲۶ میلی متر از نوع عریض به‌همراه سنسور دوربین از نوع فوق عریض (ultra wide) با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، زاویه دید ۱۲۰ درجه و فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر، سنسورهای دوربین دوگانه آیفون ۱۳ مینی را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی نیز، سنسور ۱۲ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را هم دارد.

عملکرد سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در نور روز جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته است. داینامیک رنج بسیار جذاب، جزئیات عالی و کنتراست بسیار جذاب در تصاویر خروجی ثبت شده به‌خوبی دیده می‌شود. گشودگی دریچه دیافراگم هم جذب نور بسیار خوبی دارد و این نشان از عملکرد عالی این گوشی هوشمند در ثبت تصاویر شب یا در نور کم دارد. سنسور دوربین فوق عریض نیز با زاویه دید گسترده‌تر به نسبت سنسور دوربین اصلی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تصاویری با زاویه دید باز و بسیار جذاب (برای مثال عکاسی در طبیعت و عکس‌های گروهی) به ثبت برسانید.

در بخش فیلمبرداری هنوز هم گوشی‌های هوشمند اپل در مقایسه با بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی توانایی ارائه عملکرد بهتری را دارد. آیفون ۱۳ مینی نیز از این اتفاق مستثنی نیست و در کنار توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، قابلیت‌های ویژه و جدیدی را در این بخش با خود به‌همراه داشته است. سنسور دوربین اصلی به قابلیت بسیار جذاب OIS یا همان لرزش گیر اپتیکال مجهز شده است. قابلیتی که لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدئو را به‌خوبی حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدئو بسیار باکیفیتی را به شما ارائه می‌کند. همانند نسل قبلی، سنسور دوربین این گوشی نیز توانایی ضبط ویدئو سینماتیک را دارد که بالاترین کیفیت ممکن ضبط ویدئو در میان تمام پرچم‌داران دنیا است. اما این بار اپل بهبودهای چشم گیری را برای بخش فیلمبرداری این گوشی‌هوشمند در نظر گرفته تا به‌راحتی نیازهای یک فیلمبردار حرفه‌ای را نیز برطرف کند. فوکوس خودکار بسیار شگفت‌انگیز این دوربین، به لطف هوش مصنوعی یا همان AI، عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشته است. فوکوس خودکار بین چهره افراد (برای مثال دو نفر در کادر دوربین حضور دارند و فوکوس بر روی چهره نفر جلوتر است، به محض اینکه نفر اول سرش با برگرداند و به نفر بعدی نگاه کن، دوربین به‌صورت خودکار بر روی نفر دوم فوکوس می‌کند).

مقایسه Galaxy S21 Ultra و iPhone 13 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

iPhone 13

Galaxy S21 Ultra

چیپست

Apple A15 Bionic

Snapdragon 888

پردازنده گرافیکی

اپل GPU (چهار هسته‌ای)

Adreno 660

سیستم عامل

iOS 15

اندروید ۱۱

رابط کاربری

-

One UI 3.1

تنوع حافظه

۱۲۸/۴ و ۲۵۶/۴، ۵۱۲/۱۶

۱۲۸/۱۲ ،۵۱۲/۱۶ و ۲۵۶/۱۲

باید قبول کنیم که تا به امروز، پردازنده‌های قدرتمند گوشی‌های هوشمند اپل در کنار سیستم عامل بی‌نظیر iOS توانسته‌اند عملکرد بسیار شگفت‌انگیزی را به نمایش بگذارند. این بار هم آیفون ۱۳ مینی همانند برادران بزرگترش، یعنی آیفون ۱۳ پرو وآیفون ۱۳ پرو مکس، به قدرتمندترین پردازنده این شرکت یعنیُ A15 بایونیک مجهز شده است. پردازنده ای با معماری پنج نانومتری و متشکل از ۶ هسته (دو هسته قدرتمندتر به‌همراه چهار هسته با کارایی معمولی و صرفه انرژی کمتر). برای GPU یا همان پردازنده گرافیکی هم، پردازنده اختصاصی چهار هسته‌ای در نظر گرفته شده است.

با توجه به نتایج بنچمارک و تست‌های انجام شده باید بگوییم که هیچ بازی در دنیا وجود ندارد که آیفون ۱۳ مینی با بهره بردن از چنین پردازنده قدرتمندی، توانایی اجرا آن را نداشته باشد. البته لازم به ذکر است که این گوشی توانایی اجرای بازی‌های سنگینی همچون کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ را در بالاتری تنظیمات گرافیکی خواهد داشت. از طرفی معماری ۵ نانومتری این پردازنده نیز سبب شده تا به‌نسبت پردازنده‌هایی با معماری ۷ و ۱۰ نانومتری مصرف انرژی کمتری داشته باشد و در نهایت طول عمر مفید طولانی‌تری به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی ارائه کند. آیفون ۱۳ مینی در سه مدل با حافظه‌های داخلی ۱۲۸،۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار شده است. در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی، همانطور که می‌بینیم دیگر خبری از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی نیست و در عوض، آیفون ۱۳ به حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت مجهز شده است (آیفون ۱۲ به حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت مجهز نشده بود). در بخش میزان ظرفیت باتری نیز همانند هر سال، اپل هیچ حرفی از میزان طرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی‌هوشمند چیزی نگفته است. اما به گفته اپل، آیفون ۱۳ مینی توانایی ارائه طول عمر مفید بهتری به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی به‌نسبت آیفون ۱۲ مینی دارد. حضور پردازنده‌ای با معماری ۵ نانومتری و تکنولوژی جدیدتر این پردازنده به نسبت پردازنده A14 بایونیک، صرفه انرژی به‌مراتب کمتری را خواهد داشت.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اپل iPhone 13 +لیست جزئیات

قطعاً عملکرد Galaxy S21 Ultra به هیچ شکل، فرم و حالتی ناامیدتان نخواهد کرد. اجرای هم‌زمان چندین بازی و برنامه سنگین و حتی ویرایش ویدئوهای 4K در کسری از دقیقه امکان‌پذیر هستند اما اگر می‌خواهید تراشه این گوشی را با تراشه A14 اپل مقایسه کنید، باید بگوییم که A14 هنوز هم سریع‌ترین است و سامسونگ اعلام کرده است که در حال کار روی تراشه‌ای است که بتواند از این تراشه اپل سبقت بگیرد. شاید این تراشه جدید را در سری محصولات Note ببینیم. نکته دیگر این است که در این غول سامسونگ خبری از شیار کارت حافظه نیست و برای افزایش حافظه باید به سرویس‌های اینترنتی و ابری متوسل شوید.

نکته دیگر این است که گوشی اس ۲۱ اولترا، اولین گوشی سری S است که از قلم Galaxy S Pen پشتیبانی می‌کند که برای گوشی به این بزرگی کاملاً طبیعی است. بنابراین، قادر خواهید بود با این قلم و گوشی، طراحی کنید، نوت بردارید یا حتی اسناد دیجیتالی را امضا کنید. فقط به یاد داشته باشید که این قلم به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

مقایسه Galaxy S21 Ultra و iPhone 13 از نظر صفحه نمایش

iPhone 13

Galaxy S21 Ultra

نوع نمایشگر

Super Retina XDR OLED

Dynamic AMOLED

سایز

۶.۱ اینچ

۶.۸ اینچ

رزولوشن

۲۵۳۲ × ۱۱۷۰

۳۲۰۰ × ۱۴۴۰

تراکم پیکسلی

۴۵۷ پیکسل در هر اینچ

۵۱۵ پیکسل در هر اینچ

با خیال راحت می‌توان گفت که صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی اس ۲۱ اولترا با فناوری Dynamic AMOLED که دارد یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های موجود در بازار است. نور عالی، رنگ‌های غنی و تصاویر زنده این گوشی را به محصولی همه‌چیزتمام تبدیل کرده‌اند. نمایش مسحورکننده تصاویر در این گوشی در کنار صفحه‌بزرگ کم‌حاشیه و زاویه دید مطلوب قرار گرفته‌اند تا نتوانید هیچ شکایتی برای دیدن ویدئو داشته باشید. نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در کنار رزولوشن Quad HD تنها ویژگی این صفحه‌نمایش نیست؛ در این گوشی دیگر نیازی نیست بین رزولوشن بالا و نرخ به‌روزرسانی یکی را انتخاب کنید!

خبر خوب دیگر این است که میزان نور Galaxy S21 Ultra به ۱۵۰۰ نیت هم می‌رسد که این یعنی زیر شدیدترین نورها هم قادر خواهید بود از گوشی برای خواندن نوشته‌های خاکستری و کم‌رنگ استفاده کنید. میزان متوسط نور هم در این گوشی حدود ۸۲۰ است که یک سروگردن بالاتر از غول اپل قرار می‌گیرد. به گفته سامسونگ گوشی جدید کنتراست ۳۰۰۰۰۰۰:۱ دارد که یعنی وضوح این محصول جدید حدود ۵۰ درصد از S20 Ultra بیشتر است!

در این گوشی دیگر نیازی نیست بین رزولوشن بالا و نرخ به‌روزرسانی یکی را انتخاب کنید!

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اپل iPhone 13 +لیست جزئیات

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این iPhone 13 نیز هیچ تفاوتی با برادر بزرگترش، یعنی آیفون ۱۲ ندارد و تنها از ابعاد کوچک‌تری بهره برده است. آیفون ۱۳ مینی به صفحه نمایشی ۵.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ از نوع اولد و فناوری Super Retina XDR مجهز شده است. صفحه نمایشی که با توجه به تراکم پیکسلی 467ppi (پیکسل در هر اینچ) توانایی ارائه کیفیت بسیار عالی وخوبی را دارد. Scratch-resistant ceramic glass هم از صفحه نمایش این گوشی‌هوشمند در مقابل ضربات و افتادن‌های احتمالی محافظت می‌کند. از طرفی این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع) در حالت معمولی (typical) و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت در حالت HDR را دارد. میزان روشنایی بسیار خوب در نظر گرفته شده برای صفحه‌نمایش سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم شاهد وضوح تصویر بسیار عالی و باکیفیتی از این گوشی‌هوشمند باشیم.

مقایسه Galaxy S21 Ultra و iPhone 13 از نظر طراحی ظاهری

iPhone 13

Galaxy S21 Ultra

ابعاد

146.7x71.5x7.7 میلی‌متر

165.1x75.6x8.9 میلی‌متر

وزن

۱۷۴ گرم

۲۲۹ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

شاید عبارت تخته‌سنگ بهترین تعریف برای گوشی Galaxy S21 Ultra باشد. البته تخته‌سنگی خوش‌تراش و دوست‌داشتنی که فناوری مدرن را در دلش جای داده است. بیرون‌زدگی پشت گوشی دوربین‌ها را در خود جای داده است تا به قاب پشتی شیشه‌ای ظاهری آشنا دهد. در گوشی iPhone 12 pro max بیرون‌زدگی مشابهی را دیده بودیم. به هر حال، این گوشی آنقدر بزرگ است که باید از هر دو دست برای استفاده از آن استفاده کنید. غول جدید سامسونگ سنگین‌تر، قطورتر و بزرگ‌تر از 12 pro max آیفون است و البته لبه‌های خمیده‌ای دارد که در Galaxy S21 معمولی وجود ندارند. یکی از نقاط قوت طراحی جدید این محصول سامسونگ سنسور اثرانگشتی است که این این‌بار ۱.۷ برابر بزرگ‌تر شده است. این موضوع باز کردن قفل گوشی را آسان‌تر کرده است و از طرف دیگر، عملکرد سریع‌تری را هم به دنبال دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra و اپل iPhone 13 +لیست جزئیات

در نگاه اول تفاوت چندانی در زمینه طراحی با سری قبلی پرچم‌داران این شرکت و به‌خصوص آیفون ۱۲ مینی نمی‌بینیم. اپل با توجه به طراحی بسیار جذابی که برای گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۲ در نظر گرفته بود و بازخورد بسیار خوبی از سمت کاربران داشت، تصمیم گرفت تا طراحی مشابهی را برای گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون ۱۳ در نظر بگیرد. در نمای رو به رویی این بار ناچ کوچک‌تری به نسبت آیفون ۱۲ مینی برای صفحه نمایش آیفون ۱۳ مینی در نظر گرفته شده. در قسمت پشتی هم شاهد قرار گیری دو سنسور دوربین می‌باشیم که این بار چیدمان متفاوتی با نسل قبلی خود دارند. دو سنسور دوربین قسمت پشتی به همراه فلش LED با چیدمانی ضربدری در بریدگی مربعی شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. متریال بسیار باکیفیت این گوشی هوشمند نیز سبب شده تا از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی کند. پس با این تفاسیر، آیفون ۱۳ مینی توانایی قرارگیری در عمق ۶ متری آب و مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای را دارد. پس با خیال راحت از این گوشی‌هوشمند در شرایط جوی متفاوت و حتی تفریحات آبی همچون شنا هم استفاده کنید.

مقایسه Galaxy S21 Ultra و iPhone 13 از نظر باتری

iPhone 13

Galaxy S21 Ultra

ظرفیت

۳۲۴۰ میلی‌آمپر

۵۰۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۰ وات

۲۵ وات

در بخش میزان ظرفیت باتری نیز همانند هر سال، اپل هیچ حرفی از میزان طرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی‌هوشمند چیزی نگفته است. اما به گفته اپل، آیفون ۱۳ مینی توانایی ارائه طول عمر مفید بهتری به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی به‌نسبت آیفون ۱۲ مینی دارد. حضور پردازنده‌ای با معماری ۵ نانومتری و تکنولوژی جدیدتر این پردازنده به نسبت پردازنده A14 بایونیک، صرفه انرژی به‌مراتب کمتری را خواهد داشت.

باتری گوشی S21 Ultra به راحتی انرژی یک روز کاری گوشی را تأمین می‌کند. کاملاً مشخص است که یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از پس چه کارهایی بر می‌آید. این باتری بزرگ یکی از قسمت‌هایی است که در آن گلکسی بهتر از اپل کار کرده است. اگر بخواهید با اس ۲۱ و از طریق باند ارتباطی 5G، ویدئو ببینید. می‌توانید روی ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه زمان حساب باز کنید که بسیار مطلوب است. همانطور که گفتیم در جعبه این گوشی خبری از شارژر نیست اما اگر از شارژر ۲۵ واتی استفاده کنید، می‌تونید ظرف ۳۰ دقیقه گوشی را تا ۵۶ درصد شارژ کنید که عدد رضایت‌بخشی است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy S21 Ultra و Galaxy S21 Ultra

تا اینجا به مقایسه iPhone 13 با Galaxy S21 Ultra از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزاری و نمایش‌گر پرداختیم. اگر به دنبال یک گوشی سریع اندرویدی هستید و می‌خواهید به تنهایی مثل یک گروه تولیدی فیلم عمل کنید، به این غول سامسونگ فکر کنید. اما اگر طبیعی بودن رنگ عکس‌ها برایتان اهمیت بیشتری دارد، همچنان می‌توانید به سراغ 12 Pro Max بروید.

کد خبر 551001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.