از لو رفتن راز تغییر چهره باند مخوف تا میلیاردر شدن در یک شب

کلاه گیس راز تغییر چهره باند مخوف را لو داد، سرانجام یک قتل پر رمز و راز در تهران، بازداشت شیطان فراری هرمزگان، پرونده قتل با ۷ قاتل، ۱۸۰ دقیقه لمس مرگ در سرمای شدید، دزدانی که فقط یک شب طعم میلیاردر بودن را چشیدند را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۶ حسن آباد در حال گشت‌زنی در محور حسن آباد بودند که به راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی پراید که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشکوک شدند.

وی افزود: طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه خودرو متوقف و در بررسی از داخل خودرو مشخص شد که یکی از اتباع کشورهای همسایه در کف خودرو خوابیده و خود را از انظار پنهان کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در تحقیقات اولیه به دست آمده، متهمان تبعه کشورهای همسایه را به عنوان مسافر سوار بر خودروشان کرده و پس از زورگیری، وی را مجبور به پنهان شدن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر اموال مال باخته کشف و متهمان به بزه انتسابی اعتراف کردند، اضافه کرد: با انتقال متهمان به کلانتری در تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از متهمان سابقه‌دار بوده و با استفاده از کلاه گیس چهره خود را تغییر داده است. با تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمال متهمان ادامه دارد.

سرانجام یک قتل پر رمز و راز در تهران

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق شهرستان ورامین، عوامل انتظامی و کاراگاهان پلیس آگاهی با اعزام به منطقه، نسبت به بررسی صحنه جرم اقدام کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه پلیس مشخص شد فردی با هویت معلوم با همراهی دو نفر به درب منزل دوست خود برای دریافت مطالبه قبلی مراجعه کرده و با ایجاد صدا، با وی و مستأجر آن منزل درگیر و با چاقو یک نفر را مجروح می‌کند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در حین این درگیری، شخص دیگری نیز وارد معرکه شده و بر اثر اصابت چاقو، به شدت مجروح می‌شود و متهم بلافاصله از محل متواری می‌شود.

وی تصریح کرد: فرد مجروح پس از مراجعه به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد. عوامل انتظامی با اقدامات فنی و اطلاعاتی، قاتل را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را به همراه همدستانش کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع قتل دستگیر کردند. متهم در تحقیقات پلیسی، به جرم قتل با انگیزه اختلافات مالی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده، به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

بازداشت شیطان فراری هرمزگان

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: در راستای دستگیری محکومان تحت تعقیب و متواری و در اجرای دستور صادره از شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس مبنی بر جلب و دستگیری محکوم متواری به اتهام تجاوز به عنف، سرقت منزل، نزاع و درگیری، ضرب و جرح عمدی با اسلحه و نگهداری اسلحه غیرمجاز با توجه به اهمیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نامبرده دارای سوابق تجاوز به عنف، قتل، سرقت منزل، نزاع و درگیری و محکوم به پرداخت دیه بود و از سال ۹۴ تاکنون متواری شده بود.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده فنی، اطلاعاتی و پلیسی و با همکاری اداره اطلاعات جنایی پس از اطمینان از حضور محکوم علیه در منزلی در یکی از محلات شهرستان بندرعباس، اکیپی از مأموران مجرب اداره عملیات ویژه به آدرس فوق اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پس از محاصره محل اختفا متهم و رعایت حقوق شهروندی، وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند که پس از تکمیل پرونده نامبرده به دادسرا اعزام و با توجه به محکومیت قطعی صادره توسط شعبه اجرای احکام روانه زندان بندرعباس شد.

پرونده قتل با ۷ قاتل

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان، اظهار کرد: در پی اعلام عوامل کلانتری ۱۷ شهرستان بندرعباس مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی میان دو گروه از جوانان هفت نفره منجر به قتل یک نفر از طرفین درگیری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پس از دستگیری تعدادی از طرفین درگیری توسط کلانتری مربوطه و انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات بدوی مشخص شد طرفین درگیری به حمایت از دوستان خود وارد نزاع شده که در این میان مقتول بر اثر ضربات وارده توسط چاقو پس از اعزام به بیمارستان فوت و ضاربین پس از خاتمه درگیری همگی از محل متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پس از شناسایی سایر متهمان با تلاش مضاعف و شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به دستگیری سه نفر از متهمین متواری شده که پس از انتقال آنان به پلیس آگاهی همگی صراحتاً به بزه ارتکابی خود مبنی بر مشارکت در نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به قتل و همچنین ایراد ضرب و جرح عمدی معترف شدند.

وی خاطرنشان کرد: با اعترافات متهمان به قتل، صحنه قتل به دستور مقام قضائی بازسازی و متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند. جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، آموزش مهارت‌های زندگی (کنترل خشم، حل مسئله، مقابله با استرس …) و ارائه مشاوره در محلات و مدارس را در رأس امورات کاری قرار دهند.

۱۸۰ دقیقه لمس مرگ در سرمای شدید

سیداسماعیل جعفری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشتی اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن چوپان ۲۳ ساله‌ای به دلیل شدت سرما و شرایط جوی در تنگه آب انار کوه‌های بیرمی، با هماهنگی با مدیریت بحران شهرستان دشتی و معاونت امداد استان بوشهر اقدام به اعزام تیم کوهستان از پایگاه جمعیت هلال احمر دهوک یادمان شهید بکمی و یک تیم شهری شد. بعد از سه ساعت عملیات جست و جو و نجات، فرد گرفتار با سلامتی تحویل خانواده‌اش شد.

ضمن توصیه‌های مجدد به هم وطنان عزیز بر رعایت اصول ایمنی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور و نرفتن به جاهای صعب‌العبور، افزود: در این چند روز اخیر شش عملیات امداد و نجات توسط پایگاه دهوک انجام شده است.

دزدانی که تنها یک شب طعم میلیاردر بودن را چشیدند

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: از مدتی قبل مسئولان چندین آموزشگاه و مدرسه غیردولتی با مراجعه به پلیس از سرقت اموال این مراکز خبر می‌دادند و با ثبت شکایت خواهان رسیدگی به ماجرا شدند. بلافاصله پرونده‌ها به پایگاه دوم پلیس آگاهی فرستاده شد و شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که سارقان در یک گروه دو نفره به وسیله یک دستگاه خودروی پراید بدون پلاک ابتدا آموزشگاه‌های مستقر در مناطق خلوت را شناسایی کرده و در نیمه‌های شب از روی دیوار وارد اماکن خصوصی، آموزشگاه‌ها و مدارس غیردولتی شده و اقدام به سرقت لوازمی از قبیل دینام و پمپ کولر، شیرآلات و ضایعات آهنی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی- اطلاعاتی، رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این پرونده مشاهده کرده و با بررسی موضوع متوجه شدند که وی به جرم سرقت دستگیر و در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد.

وی با اشاره به انجام هماهنگی قضائی و انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی، گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت بود، اما با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۱۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، آموزشگاه‌های خصوصی و مدارس غیردولتی با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد. کارشناسان ارزش اموالی که توسط این باند به سرقت رفته است را حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌کنند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به دستگیری همدست متهم در شهر کرج، خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات سه مالخر اموال مسروقه نیز در شهرستان‌های کرج و فردیس شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر 550977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.