اجرای ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت سلطان‌علی (ع) در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: بیست و هفتم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت سلطان علی‌بن‌امام محمدباقر (ع) است که به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی از سوی این سازمان اجرا می‌شود.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح برنامه‌های سالروز شهادت حضرت سلطان‌علی (ع) اظهار کرد: این برنامه‌ها به اهتمام فرهنگ‌سرای مهر از _دوشنبه چهارم بهمن‌ماه_ با قصه‌گویی «نخستین سفیر» ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی همراه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در این فرهنگ‌سرا آغاز می‌شود و به مدت چهار روز ادامه دارد.

وی از برگزاری همایش «نخستین سفیر» در روز چهارشنبه ششم بهمن به میزبانی تالار آزادی دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: این برنامه با سخنرانی آیت‌اله حسینی‌بوشهری، مدیحه‌سرایی مرتضی طاهری و با اجرای میثم آقابیگی انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تقدیر از نویسندگان کتب شهید اردهال، اجرای قطعه موسیقی شهید اردهال و چاپ و اهدای پوستر نفیس سلطانعلی به همه شرکت‌کنندگان را از برنامه‌های همایش نخستین سفیر عنوان کرد و با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت هنر در معرفی ابعاد شخصیت و جایگاه علی بن باقر، گفت: همزمان با این همایش از سرود "کربلای ایران" که به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تهیه شده است، رونمایی می‌شود.

وی اظهار کرد: «دورهمی هنرمندان» و اجرای پنج طرح هنری توسط هنرمندان رشته‌های تجسمی با موضوعیت حضرت علی بن محمد باقر (ع) و انتشار کلیپ «سردابه اعجاب‌انگیز» با موضوع سخنان محمود مرعشی‌نجفی، از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تدوین شده است.

واحدیان با بیان اینکه انتشار «کلیپ استوری شهادت حضرت علی بن محمد باقر» در فضای مجازی که با هنر تایپوگرافی تولید شده از دیگر برنامه‌های این مناسبت به شمار می‌آید، تصریح کرد: معرفی بیش از پیش شخصیت برجسته سلطان علی ابن محمدباقر (ع) به دوستداران مکتب آل‌الله به عنوان شخصیتی که در جایگاه خود منحصر به فرد بوده، ضروری است.

وی گفت: ترویج آموزه‌های فرهنگ شیعی و یادآوری رشادت‌ها و جوانمردی‌های نخستین سفیر و شهید اهل بیت در ایران، از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌ها است.

کد خبر 550945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.