تلاش برای ایجاد بستری ایمن با انجام بیش از ۱۴۰۰ عملیات موفق

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اجرای یک‌هزار و ۴۹۳ عملیات موفق امداد و نجات و اطفای حریق توسط ماموران این سازمان طی یک ماه گذشته، خبر داد.

محمدهادی قانع در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، درخصوص عملیات‌های انجام شده توسط پرسنل آتش‌نشانی شیراز، اظهار کرد: انجام ۲۶۰ عملیات اطفای حریق، ۷۱۳ عملیات امداد و نجات و ۴۳۵ بازدید پیشگیرانه از حوادث احتمالی، حاصل تلاش پرسنل آتش‌نشانی این شهر در دی‌ماه سال جاری بوده است.

وی با اشاره به برقراری ۱۴ هزار و ۵۱۶ تماس با سامانه ۱۲۵ افزود: از این تعداد تماس، ۱۴۹۳ مورد منجر به عملیات شده و متأسفانه ۵۹۰۸ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه آتش‌نشانی شیراز به منظور ایجاد بستری ایمن برای شهروندان، ادامه داد: تیم‌های آموزش‌دیده و متخصص این سازمان طی ۳۰ روز گذشته با حضور موفق در عملیات‌هایی چون نجات مادر و فرزند از حریق منزل مسکونی، نجات سه شهروند از حادثه گازگرفتگی، اقدام به‌موقع در اطفای حریق انبار تزئینات خودرو، نجات هشت شهروند از حادثه حریق باشگاه بدن‌سازی و منزل مسکونی و درنهایت نجات هشت کوه‌پیمای گرفتار در یخبندان کوهستان، نشان دادند که نجات انسان‌ها حس زیبایی است که آتش‌نشان‌ها به خوبی آن را درک می‌کنند و برای ایجاد بستر ایمن شهری بی‌وقفه در تلاش هستند.

قانع با تاکید بر تلاش برای ایجاد بستری ایمن با انجام بیش از ۱۴۰۰ عملیات موفق، گفت: سازمان آتش‌نشانی شیراز با ظرفیت ۲۳ ایستگاه عملیاتی و بیش از ۷۰۰ نیروی متخصص و آموزش دیده به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند و علاوه بر اهمیت ویژه به آموزش پرسنل خود با آموزش ایمنی به ۵۷۱۹ شهروند طی چهار ماه گذشته در مسیر رسیدن به شهر ایمن حرکت می‌کند.

کد خبر 550915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.