صعود قطعی شاگردان ایراندوست تنها با گلباران چین‌تایپه

کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان مسابقات جام ملت‌های زنان را از مرحله گروهی حذف کرد تا تنها امتیاز ارزشمند ایران در این رقابت‌ها از دست برود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از لغو بازی مهم هند و چین‌تایپه در چارچوب رقابت‌های فوتبال زنان جام ملت‌های آسیا در هند، طبق ماده ۴.۱ «قوانین ویژه قابل اعمال در مسابقات AFC در طول همه‌گیری کووید ۱۹» تیم میزبان از مسابقات کنار گذاشته شده است.

براساس قوانینی که پیش از برگزاری مسابقات نیز مشخص شده بود، تیم‌ملی زنان هند به دلیل ناتوانی در جمع‌آوری ۱۳ بازیکن خود برای حضور در مسابقه برابر چین‌تایپه به دنبال ابتلای بسیاری از اعضای این تیم به ویروس کرونا، از مسابقات کنار گذاشته شد و همه مسابقات این تیم نیز باطل محسوب می‌شود.

همان‌طورکه در قوانین ذکر شده است، امتیازات و نتایج کسب شده توسط هند و بازی‌های قبلی و آتی این تیم حذف خواهد شد و به این ترتیب، تنها امتیاز ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که برابر تیم میزبان کسب شده بود نیز حذف شد.

با این تفاسیر، سه تیم چین، چین‌تایپه و ایران در گروه A این مسابقات حضور خواهند داشت و زنان ایران می‌توانند با کسب پیروزی پرگل برابر چین‌تایپه به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کنند. درواقع بازی نهایی ایران در مرحله گروهی که برابر چین‌تایپه برگزار خواهد شد، حکم یک فینال زودهنگام را برای شاگردان مریم ایراندوست دارد.

ازآنجاکه دو تیم اول هر سه گروه به اضافه دو تیم از سه تیم برتر رده سومی نیز به مرحله بعدی صعود می‌کنند، برای رعایت مساوات و عدالت، کنفدراسیون فوتبال آسیا نتایج بازی‌های تیم‌های رده سوم و چهارم در گروه‌های دوم و سوم را محاسبه نمی‌کند.

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، جدول گروه آ مسابقات که تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور دارد به شکل زیر است:

صعود شاگردان ایراندوست تنها با گل باران چین تایپه

کد خبر 550887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.