پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ در سراسر جهان

اگرچه میلیون‌ها نویسنده در سراسر جهان وجود دارد، با این حال تنها تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند کتاب‌های خود را به فروش بسیاری برسانند و از سراسر جهان مخاطبانی را جذب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون شک ارزیابی میزان فروش کتاب‌های مختلف، امری بسیار مشکل است؛ با این حال می‌توان از روی تعداد نسخه‌های چاپ شده هر یک تا حدودی به این واقعیت دست یافت. کتاب‌ها و رمان‌هایی وجود دارد که توانسته است در سراسر جهان مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و به فروش بیش از صد میلیون نسخه دست پیدا کند که در ادامه به معرفی بعضی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

دون‌کیشوت، نوشته میگل‌د سروانتس

دون کیشوت که در اصل «جنتلمن مبتکر سر کیشوت از لامانچا» نام دارد، تا به امروز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب تاریخ جهان شناخته شده است به طوری که آمار نسخه‌های چاپ شده و فروش رفته آن به بیش از ۵۰۰ میلیون مورد می‌رسد. این رمان اسپانیایی توسط «میگلد سروانتس» رمان‌نویس، شاعر، نقاش و نمایش‌نامه‌نویس نامدار اسپانیایی، در دو بخش تألیف شد که نسخه اول آن در سال ۱۶۰۵ و دومی در سال ۱۶۱۵ به چاپ رسید. آلونسو کویجانو شخصیت اصلی داستان را تشکیل می‌دهد که در تمام طول رمان در حال ماجراجویی است. بسیاری از دوست‌داران ادبیات و حتی افراد عامی که رمان دونکیشوت را مطالعه کرده‌اند، این کتاب را بهترین اثر ادبی طول تاریخ تصور می‌کنند و به همین دلیل است که فروش آن تاکنون به صدها میلیون نسخه رسیده است.

هری‌پاتر و سنگ جادو

شواهد نشان می‌دهد که رمان «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته جی.کی.رولینگ از سری کتاب‌های هری‌پاتر، یکی از محبوب‌ترین رمان‌های طول تاریخ جهان به شمار می‌رود و تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این کتاب که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، داستان نابغه جوانی را دربرمی‌گیرد که از قدرتی جادویی برخوردار است و همین قابلیت او را به ادامه تحصیل در یک دانشگاه جادوگری سوق می‌دهد. رمان هری‌پاتر و سنگ جادو تاکنون موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری در سراسر دنیا به ویژه در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا شده است؛ ضمن اینکه هر روز بر طرفداران آن در نقاط مختلف جهان افزوده می‌شود. در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز این رمان محبوب را به عنوان پرفروش‌ترین کتاب تخیلی کشور معرفی کرد. جالب است بدانید تاکنون فروش سری کتاب‌های هری‌پاتر روی هم رفته به بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه در جهان رسیده است.

داستان دو شهر

سومین رمان پر فروش جهان «داستان دو شهر» به نویسندگی چارلز دیکنز است که تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کپی از آن به فروش رفته است. معروف‌ترین جمله این کتاب که آن را به محبوبیت زیادی نیز نائل کرده این است: بهترین روزگار و بدترین روزگار بود. رمان «داستان دو شهر» در سال ۱۸۵۹ منتشر شد و داستان آن، وقوع رویدادهایی در لندن و پاریس را قبل و در طول انقلاب فرانسه را دربرمی‌گیرد.

حکایت داستان دو شهر، با درون‌مایه انتقام، عشق و سیاست در دو شهر لندن و پاریس همراه است؛ ضمن اینکه تأثیر انقلاب فرانسه را روی فرهنگ عامه مردم این دو شهر به تصویر می‌کشد. دکتر مانت فرانسوی، شخصیت اصلی رمان را تشکیل می‌دهد که پس از گذراندن ۱۸ سال حبس در پاریس و دیدار با دخترش که قبلاً هرگز او را ندیده است به روایت داستان می‌پردازد.

ارباب حلقه‌ها

فروش رمان «ارباب حلقه‌ها» تا کنون به بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان رسیده و آن را در فهرست محبوب‌ترین رمان‌های طول تاریخ قرار داده است. جی.آر.آر.تالکین نویسنده پرآوازه اهل انگلستان، از شیوه خیال‌پردازی حماسی برای توصیف رویدادهای رمان بهره گرفت و آن را در سه جلد به کتابت درآورد. شخصیت‌های مختلف رمان، سرزمین‌های خیالی و نیروهای شیطانی همگی پابه‌پای هم محتوای اصلی داستان را دربرمی‌گیرد و بخشی از یک دنیای بزرگ‌تر را به تصویر می‌کشد.

کد خبر 550764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.