متهمیم به خودروسازان باج بدهیم!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوال اعضا شورای شهر تهران درباره نحوه صدور مجوز خط ویژه، راه‌های اخذ جرایم، آلاینده‌های هوا، و… توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین حمیدی پس از استماع سوالات اعضای شورای شهر تهران، شما از تأثیر خودروسازان بر افزایش آلودگی هوا گفتید و اینکه پلیس باید برخورد کند باید بگویم، اولین آسیب آلودگی هوا مأموران راهنمایی و رانندگی هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای جابه‌جایی حمل و نقل این است که کل سیستم جا به جا شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره علت صدور مجوز برای مدیرعامل یک شرکت خودروساز گفت: دستورالعمل خط ویژه طبق قالب بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما نقد کلی به این سیستم داریم. اصل خط ویژه اشکال دارد و اما آیا نمی‌شود همه را از آنجا عبور داد.

حمیدی درباره اجرای راهی به جز ثبت جرایم نقدی گفت: راه حلی به جز جریمه نقدی برای کنترل تخلفات پیدا نکرده‌ایم.

وی درباره آلایندگی خودروها پاسخ داد: بیشترین فرسودگی مربوط به خودروهای خدماتی شهرداری، ون، اتوبوس و تاکسی‌هاست.

حمیدی درباره افزایش کار فرهنگی نیز توضیح داد: حجم کارهای فرهنگی پلیس قابل مقایسه با گذشته نیست در حالی که بسیاری از کارها در صداوسیما با هزینه انجام می‌شود.

وی درباره صنوف مزاحم نیز گفت: کارهای زیادی صورت گرفته است اما شهر ما شهری است که خیلی از زیرساخت‌ها در آن صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل اینترنتی پاسخگو به هیچ جا نیستند اعلام کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار موتورسیکلت و خودرو در این قالب در حال تردد در تهران هستند در حالی که هیچ نظارتی بر روی آنها نیست.

وی افزود: وزارت صمت و کشور برای ایجاد اشتغال بدون گواهینامه، بیمه و پلاک در حال کار است و ما هم مدعی رسیدگی به آن هستیم.

حمیدی تاکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی گسترش یابد، مسافربر شخصی که از این خلأ استفاده می‌کند، حذف می‌شود. اما باید توجه داشته باشیم در خلاء حمل و نقل عمومی مسافربر شخصی در باران و برف به کمک حمل و نقل می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور مسافربرهای با پلاک غیر بومی به دلیل خلاءها عنوان کرد.

وی گفت: می‌گوئید از خودروساز ماشین بگیریم، ما ماشین نخریده متهم به باج دادن هستیم اما وقتی پلیس صدایش بلند شده یعنی رانتی در کار نیست ما هم برای دریافت خودرو در صف قرعه کشی می‌ایستیم.

حمیدی به اجرای طرح موتوریاراشاره کرد و گفت :‌۱۷۳ هزار نفر متخلف تحت عنوان به کار گرفته شده‌اند، گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها به صورت جدی در شواری عالی ترافیک دنبال می‌شود.

به گفته وی بخشی از علت افزایش ترافیک به دلیل افزایش جمعیت است و به سیاست گذاری‌های کلان بارگذاری جمعیت بازمی گردد و پلیس نقشی در آن ندارد.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 550754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.