چالش‌ نیمکت‌های پاک در فنلاند به راه افتاد

بسیاری از کشورها در این زمان از سال، بارش برف سنگینی را تجربه می‌کنند که به طور کامل سطوح را می‌پوشاند و مسیرها را مسدود می‌کند؛ شهرداری ییواسکولا از ساکنان خود خواسته است که در چالش "نیمکت‌های پاک" شرکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه شهرداری‌ها و کارگران بخش نظافت اکثر مناطق شهر را تمیز می‌کنند، اما شهروندان همچنان باید به پاکسازی برف کمک کنند. با درک اینکه افراد کمی برای انجام این کار داوطلب می‌شوند، شهر ییواسکولای فنلاند راهی برای ایجاد انگیزه در ساکنان خود پیدا کرده است.

شهرداری این شهر اعلام کرد که چالش نیمکت‌های پاک را برای مشارکت شهروندان در بخش نظافت شهری در روزهای برفی راه‌اندازی کرده است. با این ابتکار، از همه ساکنان - صرف نظر از سن - دعوت می‌شود تا به سهم خود برف را از روی نیمکت‌های محله‌شان پاک کنند. هماهنگ کننده این پروژه، درباره ایده چالش نیمکت‌های پاک توضیح داد:

"تمیز کردن نیمکت‌ها ایده‌ای بود که از سوی خود ساکنان مطرح شد. ما یک نظرسنجی در رابطه با سالمندان و محیط آنها انجام دادیم و بسیاری اعلام کردند که در زمستان در طول پیاده‌روی خود آرزوی مکانی برای استراحت دارند؛ هرچند نیمکت‌های بدون برف برای افراد در هر سنی مفید است."

چالش‌ نیمکت‌های پاک در فنلاند به راه افتاد

تکرار این نکته ضروری است که کارگران نظافت شهری به طور مرتب نیمکت‌ها را تمیز می‌کنند، اما نمی‌توانند از تمیزی همه آنها اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، مواردی که از قبل تمیز شده است، در صورت بارش برف شدید یا مداوم، برای مدت طولانی بدون برف باقی نمی‌ماند.

برای شرکت در چالش، ساکنان باید یک نیمکت پوشیده از برف پیدا کنند و با استفاده از یک بیل فلزی یا پلاستیکی آن را تمیز کنند. با توجه به این موضوع، شهرداری به شرکت کنندگان هشدار می‌دهد که هنگام استفاده از بیل فلزی احتیاط کنند زیرا می‌تواند به عنوان مثال با خراشیدن رنگ نیمکت‌ها به سطح نیمکت‌ها آسیب برساند. هنگام برداشتن برف، باید اطمینان حاصل شود که نه تنها خود نیمکت، بلکه مناطق اطراف آن (نیم متر جلوتر و کناره‌های آن) نیز تمیز می‌شود.

برای ثبت شرکت شهروندان در چالش، باید از نیمکتی که تمیز کرده‌اند عکس بگیرند و با استفاده از هشتگ‌های #penkitpuhtaaksihaaste (چالش نیمکت‌های پاک)،#yhteinenympäristö (محیط عمومی) و #naapuriapu (کمک محلی) آن را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنند تا مشارکت خود را در پروژه‌های شهر نشان دهند و با این کار، انگیزه‌ای برای سایر شهروندان شوند.

چالش‌ نیمکت‌های پاک در فنلاند به راه افتاد

کد خبر 550740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.