مقایسه گوشی شیائومی 11 Lite و POCO F3+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربرها کار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت‌افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسیاری از ما به دلیل بالا بودن قیمت گوشی‌های پرچمدار امکان خرید این محصولات را نداریم. بنابراین در بازار گوشی‌های میان‌رده باید گوشی مورد نظر خود را جستجو کنیم. حال در این میان شرکت بزرگ شیائومی که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشی موبایل در جهان است تنوع بالایی از گوشی‌های میان‌رده با کیفیت و هزینه معقول روانه بازار کرده است. سری پوکو برند شیائومی یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های موجود در بازار است. شیائومی این بار گوشی موبایل POCO F3 را طراحی کرده است. این گوشی در بعضی از سطوح در حد و اندازه یک پرچمدار است.

در میان گوشی‌های هوشمند پرچمدار شیائومی، شاهد رونمایی برخی از گوشی‌های هوشمندی بودیم که به مشخصات فنی در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار مجهز شده بودند که به نسبت پرچمداران قیمت مقرون به‌صرفه‌تری داشته‌اند. یکی از این گوشی‌های هوشمند، شیائومی 11 Lite 5G NE است. شیائومی 11 Lite 5G NE یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده این شرکت است که در قامت یک گوشی میان‌رده، در برخی از موارد به مشخصات فنی قدرتمند در حد و اندازه پرچمداران مجهز شده است.

در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی 11 Lite و POCO F3 پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی 11 Lite و POCO F3 از نظر دوربین

Xiaomi POCO F3

Xiaomi 11 Lite

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

-

ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

در قسمت پشتی شیائومی 11 Lite 5G NE سه سنسور دوربین برای این گوشی هوشمند میان‌رده در نظر گرفته شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل از نوع عریض و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۱۹ درجه و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل از نوع تله ماکرو، سنسورهای دوربین سه‌گانه شیائومی 11 Lite 5G NE را تشکیل می‌دهند. بدون شک باید گفت که شیائومی 11 Lite 5G NE در بین، گوشی‌های هوشمند میان‌رده، یه یکی از قدرتمندترین سنسورهای دوربین اصلی از نظر میزان رزولوشن مجهز شده است.

حضور سنسور ۶۴ مگاپیکسلی برای این گوشی میان‌رده سبب شده تا تصاویر بسیاری جذاب و باکیفیتی را به ثبت برسانید. باید بدانید که این سنسور توانایی ثبت تصاویر با جزئیات بسیار دقیقی را دارد و به لطف رزولوشون بالا، به نسبت بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده موجود در بازار، توانایی ارائه عملکرد بهتری را خواهد داشت. کنتراست بسیار خوب و داینامیک رنج گسترده و طبیعی هم از جمله ویژگی‌های بارز خروجی تصویر ثبت شده توسط این سنسور دوربین اصلی است. بهره بردن از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 هم سبب شده تا با جذب نور بالا، در نور شب و نور کم هم شاهد ثبت تصاویر بسیار باکیفیتی از این گوشی هوشمند میان‌رده باشیم. حضور قابلیت عکاسی حالت شب یا همان night mode هم به‌خوبی نویزهای موجود درنور شب (نورهای مصنوعی مثل نور چراغ) را تا میزان قابل توجهی حذف می‌کند و در نهایت خروجی تصاویر باکیفیت و بدون نویز را در نور شب شاهد خواهید بود.

حضور سنسور پرکاربرد فوق عریض یا همان Ultra Wide هم امکان ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده ۱۱۹ درجه را فراهم کرده است. البته در تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین با توجه به میزان رزولوشن در نظر گرفته شده، نباید توقع نمایش جزئیات بسیار دقیقی را در تصاویر خروجی ثبت شده داشته باشید، اما کنتراست و داینامیک رنج کاملاً قابل قبولی را به نمایش خواهد گذاشت. سنسور ۵ مگاپیکسلی اما از نوع تله ماکرو است که هم توانایی ثبت تصاویر از فاصله نزدیک را دارد، هم می‌تواند در ثبت تصاویر حالت پرتره بسیار نقش مهمی داشته باشد. اما در بخش ویدئو هم این گوشی میان‌رده حرف‌هایی برای گفتن دارد. سنسور دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. در این بخش، شیائومی 11 Lite 5G NE به قابلیت بسیار کاربردی لرزشگیر دیجیتال یا همان EIS مجهز شده است. قابلیتی که لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدئو را تا میزان قابل توجهی حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدئو باکیفیتی را ارائه می‌کند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080p و نهایت سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

مقایسه گوشی شیائومی 11 Lite و POCO F3+ لیست جزئیات

در مقابل گوشی POCO F3 هم با سه دوربین ۴۸، هشت و پنج مگاپیکسل معرفی شد. دوربین مخصوص و بسیار محبوب عکاسی از اجسام بسیار ریز یا همان ماکرو دارای قدرت بیشتری شده بود و طرفداران این نوع عکاسی که از محصولات شیائومی استفاده می‌کردند نظرات بسیار مثبتی به این موضوع داشتند. حالا شیائومی، دوربین POCO F3 خود را با یک لنز فوق عریض با رزولوشن بالا و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی ارتقا داده است. به این ترتیب دوربین POCO F3 شامل سه دوربین روی قاب پشتی است. این دوربین‌ها شامل یک لنز اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. البته یک فلش LED دوربین هم تعبیه‌شده است. در قاب جلو هم یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل قرار گرفته است. دوربین اصلی POCO F3، عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند و رنگ‌های طبیعی با جزئیات فراوان را برای کاربر به همراه دارد.

همچنین عکس‌ها از رنگ، کنتراست و گستره داینامیک (Dynamic Range) خوبی برخوردار است. البته گستره داینامیک با استفاده از HDR هم تقویت می‌شود که البته برخی از جزئیات عکس در حین پردازش از بین می‌رود. کاهش نویز در تصاویر هم به‌خوبی انجام می‌گیرد. به‌طور کلی عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی پیش‌فرض برای یک گوشی میان‌رده رو به بالا کاملاً عالی و قابل‌قبول هستند. به لطف وجود سنسور ماکرو، امکان ثبت تصاویر باکیفیت از فاصله بسیار نزدیک فراهم‌شده است. دوربین پنج مگاپیکسلی ماکرو دارای فوکس ثابت در فاصله سه الی پنج سانتی‌متری است؛ از این‌رو اگر سوژه مورد نظر در این فاصله قرار نگرفته باشد، با تصاویر تار مواجه خواهیم بود. استفاده از سنسور عمق برای عکاسی‎‌های پرتره کاربرد دارد که باعث می‌‎شود تصویر پشت سوژه محو (Bukeh) به نظر برسد. گفتنی است گه از لنز ماکرو می‌توان برای عکاسی از اجسام بسیار ریز هم مورد استفاده باشد. عکس‌های ثبت‌شده در نور کم هم همچنان از کیفیت مطلوبی برخوردارند. تصاویر از رنگ‌های خوبی برخوردار است و نویز در سطح پایین نگه‌داشته می‌شود.

گوشی موبایل پوکو مدل F3 دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت همچنین می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن‌ها و سرعت‌های مختلفی را با دوربین اصلی، لنز فوق عریض و دوربین سلفی فیلمبرداری ضبط کند. موضوعی که در فیلم‌برداری POCO F3 برای تمامی کاربران و منتقدان جالب و ارزشمند است، این بوده که این گوشی توانایی این را دارد که با حالات و سرعت‌های مختلفی فیلمبرداری کند و با تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS) تصاویری بسیار دقیق و با کیفیت را برای ما ثبت کند. همچنین ویدئوها از کنتراست و Dynamic Range خوبی برخوردار هستند. با متداول شدن دوربین‌هایی با کیفیت تصویر بهتر و بالاتر و افزایش قدرت بزرگنمایی دوربین‌ها از سمتی دیگر، مشکلات و ایرادهای تصویر در مواقع مختلف بیشتر به چشم کاربران می‌آید. حساسیت نسبت به تأمین تصویری با کیفیت در تمامی شرایط و تمام طول شبانه روز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

مقایسه شیائومی 11 Lite و POCO F3 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Xiaomi POCO F3

Xiaomi 11 Lite

چیپست

Snapdragon 870 5G

Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 650

Adreno 618

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶ ،۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم شیائومی 11 Lite 5G NE به یکی از بهترین پردازنده‌های میان‌رده گوشی‌های هوشمند اندرویدی، یعنی اسنپدراگون 778G 5G شرکت کوالکام مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری که چهار هسته قدرتمندتر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند. با توجه به هسته‌های در نظر گرفته شده و پردازنده گرافیکی Adreno 642L، باید گفت که شیائومی 11 Lite 5G به‌راحتی از پس بازی‌های حتی سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ برآید. از طرفی معماری ۶ نانومتری این پردازنده سبب خواهد شد تا به نسبت پردازنده‌هایی با معماری هشت و ۱۰ نانومتری، مصرف انرژی کمتری دارد و در نتیجه به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی، طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) بسیار قابل قبولی را شاهد خواهید بود. در بخش باتری هم این گوشی به باتری مناسب با میزان ظرفیت ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. بهره بردن از چنین باتری سبب شده تا به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی، طول عمر مفید دو روز را در شرایط استفاده معمولی ارائه کند.

مقایسه گوشی شیائومی 11 Lite و POCO F3+ لیست جزئیات

اگر بخواهیم به‌صورت کاملاً فنی و دقیق به مهم‌ترین بخش‌های داخلی سخت‌افزاری گوشی که تراشه، پردازنده، پردازنده گرافیکی و حافظه‌ها هستند به طور خلاصه نگاهی داشت، می‌توان گفت که گوشی موبایل پوکو مدل POCO F3 M2012K11AG دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به تراشه Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (7 nm) Chipset مجهز شده است. تراشه‌ای که برای استفاده روی گوشی‌های میان‌رده رو به بالا ساخته و طراحی‌شده است. این تراشه سه پردازنده Kryo 585، Triple-Core Kryo 585 و Quad-Core Kryo 585 با فرکانس‌های سه.دو، ۲.۴۲، ۱.۸۰ گیگاهرتز را در خود قرار داده که بتواند سرعت و قدرت عملیاتی بالایی را برای گوشی را فراهم کند. روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 650 GPU هم استفاده‌شده است که می‌توان با آن کارها و بازی‌های گرافیکی معمولی یا نیمه‌سنگین و در برخی اوقات سنگین را هم انجام داد.

باید به این اشاره داشته باشیم که پردازنده این گوشی ۶۴ بیتی بوده و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده‌های ۳۲ بیتی است. هشت گیگابایت حافظه رم هم برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته‌شده تا گوشی در بهترین حالت ممکن بتواند چند کار را با هم انجام دهد ولی با کمی کاهش سرعت روبرو می‌شود. این مقدار حافظه رم نقطه ضعفی برای این گوشی محبوب نیست. سازندگان POCO F3 برای این مدل از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت استفاده کرده‌اند. در آزمایشات ما نشان‌داده شده است که این گوشی با این مقدار حافظه و RAM می‌تواند به راحتی پاسخ گوی نیازهای شما باشد. همچنین شیائومی با بکارگیری فناوری LiquidCool یا خنک‌کننده مایع، موجب خنک شدن گوشی در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین شده است که این امر باعث بهبود عملکرد کلی دستگاه می‌شود.

مقایسه شیائومی 11 Lite و POCO F3 از نظر صفحه نمایش

Xiaomi POCO F3

Xiaomi11 Lite

نوع نمایشگر

AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۵۵ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۲ پیکسل در هر اینچ

یکی از قابلیت‌های پرچمدار گونه شیائومی 11 Lite 5G NE صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است. شیائومی 11 Lite 5G NE به صفحه‌نمایش ۶.۵۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع امولد مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که توانایی نمایش ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ را دارد. تا همینجا هم متوجه شده‌اید که در کنار طراحی زیبا، با صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی روبه‌رو هستید. اما زمانی به قدرت این صفحه‌نمایش پی‌خواهید برد که بدانید توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز را هم دارد. بدون شک بهره بردن از چنین نرخ بروزرسانی سبب خواهد شد تا در گیم‌پلی و تماشای ویدئوهای باکیفیت، شاهد کیفیت بالاتر و بهتری به نسبت صفحات‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز باشید. حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید، وضوح تصویر بسیار خوب و باکیفیتی را از این صفحه‌نمایش شاهد باشید. Corning Gorilla Glass 5 از صفحه‌نمایش این گوشی میان‌رده در برابر ضربات و افتادن‌های احتمالی محافظت می‌کند. بدون شک با توجه به مشخصاتی که اشاره کردیم، شیائومی 11 Lite 5G NE در بخش صفحه‌نمایش، نه تنها به عنوان یک گوشی میان‌رده، بلکه در مقایسه با پرچمداران هم امتیاز کاملاً قابل قبولی دریافت کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی 11 Lite و POCO F3+ لیست جزئیات

گوشی F3 از صفحه‌نمایشی بزرگ بهره می‌برد که شیائومی این روزها ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی Full HD Plus با فناوری AMOLED با محافظ گوریلا گلس ۵ همراه‌شده است. این صفحه نمایش با دقت تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ، کیفیت مرغوبی را برای تماشای ویدئو، بازی کردن و گشت‌وگذار در اینترنت برای کاربران فراهم می‌کند. در این صفحه نمایش از فناوری E4 AMOLED بهره گرفته شده است علاوه بر اینکه می‌تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را به راحتی آنالیز و نمایش دهد باعث افزایش ۱۵ درصدی عمر باتری هم خواهد شد. وجود نمایشگر با فناوری +HDR10 و ۱۳۰۰ نیت روشنایی موجب بهبود کیفیت رنگ‌ها شده است. بنابراین شما می‌توانید رنگ‌ها را در صفحه‌نمایش POCO F3 بسیار زنده و با جزئیات مشاهده کنید.

مقایسه شیائومی 11 Lite و POCO F3 از نظر طراحی ظاهری

Xiaomi POCO F3

Xiaomi 11 Lite

ابعاد

163.7x76.4x7.8 میلی‌متر

160.5x75.7x6.8 میلی‌متر

وزن

۱۹۶ گرم

۱۵۷ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

در همان نگاه اول، شیائومی 11 Lite 5G NE با بهره بردن از طراحی زیبا، سعی دارد تا خود را به‌عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار معرفی کند و باید گفت که در این زمینه کاملاً موفق بوده است. در نمای روبه‌رویی صفحه‌نمایش یکدست و بسیار زیبایی را مشاهده می‌کنید که به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده است. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشهع سمت چپ صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. حاشیه‌های بسیار کم هم سبب شده تا ۸۵.۳ درصد از نمای روبه‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص دهد. در نمای پشتی هم طراحی آشنایی برای قرارگیری سنسورهای دوربین در نظر گرفته شده که چنین طراحی را پیش از این در پرچمداران سری ۱۱ این شرکت دیده بودیم. در حالی که صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی از حسگر اثر انگشت را دارد، اما شیائومی تصمیم گرفت تا از این قابلیت در قسمت کناری و روی دکمه پاور استفاده کند. حسگر فیزیکی اثر انگشت هم در تست‌های انجام شده، توانایی عملکرد بسیار سریعی در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش دارد. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار، شیائومی 11 Lite 5G NE وزن سبک و بسیار مناسب ۱۵۸ گرمی دارد. وزنی که در استفاده‌های طولانی مدت هیچ خستگی برای دست به‌همراه نخواهد داشت. پشتیبانی از استاندارد IP53 سبب شده تا این گوشی در برابر پاشش قطرات آب هم مقاوم باشد.

مقایسه گوشی شیائومی 11 Lite و POCO F3+ لیست جزئیات

طراحی و ظاهر مدل POCO F3 اندکی با سری‌های قبلی POCO متفاوت‌تر است. بدنه جلو وعقب گوشی توسط گوریلا گلس ۵ محافظت شده است. همچنین مهندسان شیائومی مدل POCO F3 را به گواهینامه IP53 مجهز کرده‌اند که به این معنا است که این محصول در برابر قطرات آب و گردوغبار مقاوم است. قاب پشتی گوشی POCO F3 مانند بسیاری از گوشی‌های مدرن که درعین سادگی به کیفیت هم فکر می‌کنند از یک رنگ و بافت منحصربه‌فرد برخوردارند و دارای طراحی خاصی است. برخلاف سری‌های پیشین POCO حسگرهای دوربین از مرکز پشت قاب، به گوشه نقل مکان کرده‌اند. سنسور اثرانگشت هم روی لبه قاب تعبیه شده که به همراه کلیدهای کنترل صدا در یک سمت قرار گرفته است. قاب جلویی گوشی را یک نمایشگر تمام صفحه پر کرده است.

مقایسه شیائومی 11 Lite و POCO F3 از نظر باتری

Xiaomi POCO F3

Xiaomi 11 Lite

ظرفیت

۴۵۲۰ میلی‌آمپر

۴۲۵۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

گوشی موبایل شیائومی POCO F3 دو سیم کارت یک باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعت دارد. این میزان ظرفیت باتری فوق‌العاده است و می‌تواند این گوشی را به محصولی شگفت‌انگیز از لحاظ قدرت و ماندگاری شارژ باتری در بین محصولات میان‌رده بازار تبدیل کند. باتری در شرایط استفاده معمولی، می‌تواند ۲ الی ۳ روز گوشی را روشن نگه دارد. با این حال تماشای فیلم با صفحه نمایش کاملاً روشن و بازی کردن، مخصوصاً بازی‌های سبک، مصرف باتری را بالا می‌برد و اینجا است که مشاهده می‌کنید باتری زودتر تمام می‌شود. این باتری استفاده شده در F3 لیتیوم-پولیمری است که جدیدترین نوع باتری برای استفاده در گوشی‌ها است. گفتنی است طبق ادعای شیائومی باتری این گوشی ۵۲ زمان برای تکمیل شارژ نیاز دارد و این موضوع نشان از شارژر سریع ۳۳ واتی اسن محصول است.

شیائومی 11 Lite باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی داشته که این گوشی هوشمند هم توانایی ارائه طول عمر مفید نزدیک به دو روز را در شرایط استفاده معمولی دارد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی 11 Lite و 11 Lite

تا اینجا به مقایسه شیائومی POCO F3 با 11 Lite از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزاری و نمایش‌گر پرداختیم. هر کدام از این گوشی‌ها، دارای مشخصات و محدوده قیمتی خاص خود بوده و برای قشر خاصی مناسب است. درنهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 550733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.