نشست زمین قلعه‌ فلک‌الافلاک

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین قلعه‌ فلک‌الافلاک نشست کرده و در خطر تخریب است.

به گزارش ایمنا، مهرداد ویس‌کرمی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مهندسان و متخصصان عمران لرستان در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، یکی از این افراد موضوع در خطر بودن قلعه فلک‌الافلاک را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در این رابطه متخصصان نقشه‌برداری کشور از طریق ماهواره موضوع را بررسی کردند و براساس نظر کارشناسی آنان، زمین قلعه فلک‌الافلاک حدود دو سانتی‌متر در طول سه سال اخیر نشست کرده و در خطر تخریب است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار لرستان و مدیرکل میراث فرهنگی استان ارسال کردم که حتماً یک مرکز ژئودینامیک در محل قلعه فلک‌الافلاک مستقر شود.

ویس‌کرمی افزود: اگر استانداری و میراث فرهنگی لرستان ۱۶۰ میلیون تومان هزینه راه‌اندازی این مرکز را تأمین کنند تا نقشه‌برداری و پایش مداوم قلعه فلک‌الافلاک انجام و شاهد فاجعه گردشگری و تاریخی در لرستان نباشیم.

وی تأکید کرد: این اعتبار باید تأمین شود تا این مرکز استقرار پیدا کند و بقیه کار را وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام خواهند داد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان نقشه‌برداری نیز در این رابطه اعلام همکاری کرده‌اند، گفت: حتماً ایجاد مرکز ژئودینامیک باید انجام و مقاوم‌سازی صورت گیرد.

ویس‌کرمی تصریح کرد: موضوع نشست زمینِ این اثر طبیعی کاملاً به صورت علمی و تخصصی رصد شده است و شعار نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 550713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.