زنان سهم بسیاری از دفاع در برابر هجوم کرونا داشتند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام تبریکی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر تصریح کرد: سهم بسیاری از دفاع در برابر هجوم کرونا، بر عهده زنانی بوده و هست که هر یک نقشی در نظام سلامت دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، در پیام بهرام عین‌اللهی که امروز یکشنبه و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر منتشر شده، آمده است: "رهبر معظم انقلاب: قدرت ایمان، راه مجاهدت‌های بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه آنان در میدان‌های دشوار پدید آورد".

وی افزود: دو سال است که از ظهور کرونا، این بلای فراگیر، می‌گذرد، دو سالی سخت که بیش از هر چیز، نظام سلامت کشور را تحت فشار قرار داده است. سهم بسیاری از دفاع در برابر هجوم کرونا، بر عهده‌ی زنانی بوده و هست که هریک نقشی در نظام سلامت دارند.

عین‌اللهی تصریح کرد: زنانی مجاهد از قبیله عشق که با تاسی به الگوی زنان عالم، حضرت زهرا (س) و فرزند نام‌آورش، زینب کبری (س)، در کسوت کادر درمان، بهداشت، بهورز، نیروی ستادی و خدمات، با مهر و عطوفت و صبر به نجات نفس‌های ایران اسلامی پرداختند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر و نگاهی دیگر، مردان نظام سلامت نیز دست‌پرورده‌ی دامان مادرانی زهرایی هستند. پس آنچه درخشان است، زیبایی نقش مادرانه زنان است در نظام سلامت. زن امروز ایران، با کوشش، درایت و تعهد توانسته‌اند مرزهای علم و هنر و فرهنگ و ورزش را درنوردیده و در هر زمینه‌ای بدرخشند. این درخشندگی وامدار فرهنگی ایرانی‌-اسلامی است که باید آن را ارج نهاده و تقویت کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اولین لوح شهادت دفاع سلامت را نیز یکی از همین بانوان به نام خود زد تا ثابت کند، شعله ایثار و شهادت، بیش از پیش در نهاد زنان این مرز و بوم، شعله‌ور است.

عین‌اللهی افزود: بی‌شک انتخاب میلاد بانوی دوعالم، حضرت صدیقه کبری (س)، بهترین دلیل برای تکریم مقام شامخ زنان است. فرصت را غنیمت دانسته و این میلاد باسعادت و روز زن را به یکایک بانوان سرافراز تبریک می‌گویم. همچنان شایسته است، مقام همسران و مادران شایسته مردان شاغل در نظام سلامت را گرامی بداریم؛ چراکه صبر آنان برگرفته از آرامشی است که در منزل خود دارند. برای تمام زنان سرزمینم آرزوی سلامتی و درخشش دارم، امید که در مسیر بالندگی رفتار و منش زهرایی را الگو قرار داده با آن عجین باشیم.

کد خبر 550646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.