چهارمین پیروزی متوالی ایران/ قطر و کره‌جنوبی کماکان خط‌‎‌ونشان می‌کشند

دومین مرحله هندبال قهرمانی آسیا روز گذشته با انجام هشت دیدار در چهار گروه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از پایان مرحله گروهی بیستمین دوره قهرمانی هندبال آسیا در عربستان، تیم‌های صعودکننده و حذف‌شده‌های مرحله‌گروهی با هم در نخستین دیدارشان به رقابت پرداختند.در گروه‌های یک و دو، تیم‌هایی که در جایگاه نخست و دوم مرحله گروهی قرار گرفته بودند حضور دارند تا برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی و حضور در جمع چهار تیم نهایی تلاش کنند. گروه‌های سوم و چهارم نیز از تیم‌های سوم و چهارم مرحله نخست تشکیل شده‌اند و تیم‌ها برای رده‌های نهم تا شانزدهم جدول باهم دیدار می‌کنند.

گروه A

ساعت ۱۴ روز گذشته در سالن اصلی رقابت‌ها در شهر دمام، تیم‌ملی هندبال کره‌جنوبی و ازبکستان با یکدیگر دیدار کردند.
کره‌جنوبی که صدرنشین دور اول بود، توانست در نیمه‌نخست ازبکستان را با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ شکست دهد. کره‌ای‌ها که یکی از مدعیان قهرمانی هم هستند در نیمه‌دوم با نتیجه قاطعانه‌تر ۱۸ بر ۱۰ از سد ازبکستان گذشتند تا در نهایت نتیجه‌نهایی ۳۱ بر ۲۱ به سود کره‌جنوبی به‌دست بیاید.

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله، از ساعت ۱۸، عربستان‌سعودی میزبان این رقابت‌ها در مقابل قهرمان دوره قبل یعنی قطر قرار گرفت.
قطری‌های مدعی در نیمه‌نخست تیم بهتری از حریف بودند و با هفت امتیاز برتری، ۱۷ بر ۱۰ پیروز نیمه‌اول شدند. در نیمه‌دوم روند قطر بهتر هم شد و هرچه از زمان بازی گذشت اختلافش را با عربستانی‌ها بیشتر کرد، نتیجه این نیمه ۱۷ بر ۹ به سود عنابی‌پوشان شد و قطر ۳۴ بر ۱۹ با یک نتیجه عالی پیروز دیدار شد.

چهارمین پیروزی متوالی ایران/قطر و کره‌ جنوبی کماکان خط‌ و نشان می‌کشند

گروه B

در نخستین دیدار مرحله‌دوم، هندبالیست‌های تیم‌ملی ایران از ساعت ۱۲ به‌وقت محلی (ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به‌وقت ایران) به‌مصاف عراق رفتند.
در نیمه‌اول شاگردان پروفسور «فرناندز» عملکرد خوبی از خودشان به‌نمایش گذاشتند و ۱۶ بر ۱۲ با پیروزی ۳۰ دقیقه اول را پشت سر گذاشتند؛ گرچه در نیمه‌دوم عراق کمی به ما نزدیک شد و ۱۳ بر ۱۲ برنده بود، اما در پایان این تیم ایران بود که با سه گل برتری ۲۸ بر ۲۵ فاتح میدان شد تا چهارمین پیروزی‌اش را به‌دست بیاورد. در دیدار دوم گروه دوم، تیم‌های ملی بحرین و کویت باهم صف‌آرایی کردند؛ جدالی که از ساعت ۱۶ به‌وقت محلی آغاز شد. در ۳۰ دقیقه اول، بحرین با نتیجه ۱۷ بر ۸ و اختلافی ۹ امتیازی برنده به رختکن رفت. آن‌ها نیمه‌دوم را هم به همین ترتیب پیش گرفتند و در نهایت با نتیجه ۲۹ بر ۱۵ مانند رقیب سرسختشان ایران در دیدار اول به پیروزی رسیدند. لازم به‌ذکر است نیمه‌دوم این دیدار را بحرینی‌ها ۱۲ بر ۷ برنده شدند.

چهارمین پیروزی متوالی ایران/قطر و کره‌ جنوبی کماکان خط‌ و نشان می‌کشند

گروه C

به تیم‌های حذف‌شده می‌رسیم. جایی که در گروه سوم، نخستین دیدار بین تیم‌های امارات و هند از ساعت ۱۴ آغاز شد.
در نیمه‌اول بازیکنان هندبالیست امارات با ۹ گل برتری، ۱۸ بر ۹ به استراحت بین‌دو نیمه رفتند. در ۳۰ دقیقه دوم نیز با پرگل شدن بازی، اماراتی‌ها ۱۳ گل دیگر زدند و هند هم ۱۲ گل وارد دروازه امارات کرد و درمجموع ۳۱ بر ۲۱ امارات برنده دیدار شد.

در دیدار بعدی هم اردن و ویتنام تقابل دیگر را برگزار کردند. جدالی که از ساعت ۱۶ به‌وقت محلی به گردش درآمد.
اردنی‌ها در نیمه‌نخست تیم بهتری بودند و موفق شدند ۱۹ بر ۱۲ ویتنام را مغلوب کنند، در ادامه بازی هم نیمه‌دوم را با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ اردن برنده شد تا در یک دیدار پرگل ۴۰ بر ۲۹ نتیجه به‌سود اردن رقم بخورد.

چهارمین پیروزی متوالی ایران/قطر و کره‌ جنوبی کماکان خط‌ و نشان می‌کشند

گروه D

در نخستین دیدار گروه چهارم، قرار بود تیم‌های ملی عمان و استرالیا از ساعت ۱۲ باهم به رقابت بپردازند، اما به‌دلیل حضور نیافتن تیم‌ملی استرالیا در زمین مسابقه نتیجه بازی ۱۰ بر صفر به‌سود عمان اعلام شد. در دومین دیدار این گروه نیز هنک‌کنگ و سنگاپور به‌مصاف هم رفتند. با آغاز بازی از ساعت ۱۸ هنک‌کنگی‌ها نیمه‌نخست را ۱۶ بر ۸ در مقابل سنگاپور پیروز شدند و در نیمه‌دوم هنک‌کنگ به‌یک‌باره خودش را از حریف جدا کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۵ و اختلافی بسیار زیاد برنده شد تا در نهایت ۳۱ بر ۱۳ فاتح مسابقه باشد.

چهارمین پیروزی متوالی ایران/قطر و کره‌ جنوبی کماکان خط‌ و نشان می‌کشند

کد خبر 550635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.