استفاده از مالچ طبیعی در فضای سبز شاهین‌شهر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر از خرید دستگاه چیپس چوب و تولید مالچ طبیعی چیپس چوب با استفاده از ضایعات حاصل از هرس سرشاخه‌های سالم درختان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شاهین‌شهر، علی عرب اظهار کرد: مهم‌ترین مزیت استفاده از چیپس چوب با توجه به اهمیت موضوع کمبود منابع آبی، کاهش مصرف آب است؛ زیرا چیپس چوب موجب مرطوب نگه‌داشتن بلندمدت خاک و کاهش تبخیر سطحی آن می‌شود و عایق حرارتی برای ریشه درختان و گیاهان در تابستان و عایق برودتی مقابل سرما و یخ‌زدگی در زمستان است و بیش از ۵۰ درصد در مصرف آب نیز صرفه‌جویی دارد.

وی افزود: چیپس چوب پس از گذشت چند ماه تجزیه و حجم زیادی از مواد آلی و معدنی، وارد بافت خاک می‌شود که این امر موجب احیا و بهبود کیفیت خاک شده و دیگر نیازی به استفاده از کودهای مضر شیمیایی نیست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر خاطر نشان کرد: در استفاده از مالچ طبیعی (چیپس چوب) نتایج بسیار مطلوب و قابل قبولی داشته‌ایم؛ از این‌رو ما را بر آن داشت تا نسبت به تولید و استفاده از چیپس چوب در عرصه‌های فضای سبز اقدام کنیم.

کد خبر 550630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.