آماده نشدن سامانه امید/روند صعودی‌ ابتلا به‌ اومیکرون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آنچه که موجب شد کنترل هوشمند به صورت قطعی اجرا نشود به دلیل آماده نشدن سامانه «امید» بوده و متأسفانه در سطح ملی این سامانه به سبک و شیوه مورد انتظار پیش نرفته است و بر مبنای ظرفیت‌های استانی این مداخله‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان عقدک در خصوص اجرایی نشدن و عدم نظارت قطعی بر روی «طرح کنترل هوشمند» اظهار کرد: از ۱۵ آذرماه طرح کنترل هوشمند مطرح شد و قرار بود که از فازبندی‌های مختلف به ابعاد متفاوت به این موضوع پرداخته شود ابتدا از ادارات و سازمان‌ها این برنامه شروع شده و بعد از آن در تردد داخلی شهری و بین شهری دانشگاه‌ها، رستوران‌ها و صنوف اجرایی شود.

سامانه «امید» نتوانست انتظارات لازم را برآورده کند

وی اضافه کرد: برای اینکه این برنامه صورت بگیرد وجود سامانه «امید» لازم بود و این سامانه طراحی شد و امکان استخراج اطلاعات در همه مبادی برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امکان‌پذیر بود، اما متأسفانه در این مدت سامانه «امید» نتوانست انتظار لازم را برآورده کند به همین دلیل در اختیار استان‌ها قرار گرفت تا از امکانات موجود داخل استانی استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در استان‌ها سامانه‌های دیگری مانند «ماسک» و «استعلام» نیز وجود دارد که این سامانه‌ها وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا و واکسیناسیون را نشان می‌دهد و از سوی اتحادیه‌ها و صنوف نظارت‌ها بر روی این سامانه‌ها صورت می‌گیرد.

عقدک تصریح کرد: آنچه موجب شده تا کنترل هوشمند به صورت قطعی صورت نگیرد به دلیل آماده نشدن این سامانه بوده و متأسفانه در سطح ملی به سبک و شیوه مورد انتظار پیش نرفته است، بنابراین بر مبنای ظرفیت‌های استانی این مداخله‌ها صورت می‌گیرد و در آینده تغییر وضعیت مورد انتظار با قابلیت‌های موجود در استان اتفاق خواهد افتاد.

لزوم تزریق دوز سوم واکسن و پیشگیری از انتشار «اومیکرون»

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند ابتلاء به سویه «اومیکرون» جهش جدید کرونا در استان صعودی است و واقعیت این است که از ابتدای شناسایی سویه «اومیکرون» مطرح شد که سرایت پذیری بالاتری دارد و سریع‌تر انتشار پیدا می‌کند و موردی متفاوت‌تر از کرونای «ووهان»، «آلفا» یا «دلتا» نیست؛ اتفاقی که باید در جامعه بیفتد این است که همه افراد واکسینه شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مورد پیشگیری از ابتلا به «اومیکرون» سویه جدید کرونا باید شهروندان حتماً دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند و رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ مورد توجه قرار دهند.

عقدک اظهار کرد: در صورتی که همشهریان مجبور به حضور در محیط‌های بسته و شلوغ شدند حتماً تهویه هوا را در اولویت قرار دهند تا از سرعت انتشار و ابتلای افراد بیشتر به این بیماری جلوگیری کنند تا در بیمارستان امکان خدمات‌دهی بیشتر به افراد مبتلا به «اومیکرون» وجود داشته باشد.

کد خبر 550597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.