ایران_ چین/دخترانِ ایراندوست، متحد برای شکست حریف

تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران در دومین تجربه بزرگ آسیایی‌اش امروز با چینِ پرافتخار دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستمین دوره مسابقات جام ملت‌های بانوان ۲۰۲۲ آسیا به میزبانی هند، از روز پنج‌شنبه _۳۰ دی‌ماه_ آغاز شد و بانوان افتخارآفرین کشورمان در نخستین دیدار تاریخ ایران در این رقابت‌ها با هندِ میزبان دیدار کردند و به نخستین امتیازشان در این رویداد بزرگ رسیدند.

تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران که بالاخره با اتحاد، تعصب و غیرتِ ایرانی جواز حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را کسب کرد در گروه نخست، با تیم‌های ملی هند که میزبان این دوره است، چین پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌های آسیا و چین‌تایپه سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها هم‌گروه است.

شاگردان مریم ایراندوست در حالی در این تورنمنت بزرگ حضور دارند که در دو سال اخیر بدون بازی دوستانه و تا خروج از رنکینگ جهانی هم پیش رفتند اما با نمایش خارق‌العاده در مقدماتی جام ملت‌های آسیا مسیر صعود تاریخی‌شان به هند را هموار کردند تا آیندگان از این دخترانِ میهن به‌عنوان الگوهای جنگندگی یاد کنند.

دخترانِ فوتبالیست در گام نخست، پنج‌شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت ایران در ورزشگاه دی‌وای پاتیل شهر ناوی‌مومبای به رؤیای شیرینشان رنگ واقعیت بخشیدند، ورزشگاهی که تا سال‌ها در اذهان یک ملت باقی خواهد ماند؛ بچه‌های ایران‌زمین به‌مصاف هند رفتند و در یک نمایش غیورانه، با وجود تجربه و آمادگی بسیار کمتر، فوتبال ایرانی را به نمایش گذاشتند و با کلکسیونی از تکل‌های دیدنی و حضور زهره کودایی، الماس ایران در درون دروازه، نخستین امتیاز ایران در آسیا را برای ایران به ثبت رساندند.

حالا رقیب دوم ایران، پر افتخارترین و قدرتمندترین تیم قاره‌کهن است؛ چین هشت عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در تاریخ خود به‌دست آورده و برای قهرمانی بعدی پا به این مسابقات در هند گذاشته است، شاید اگر قرار گرفتن در گروه چین را بدشانسی نام نبریم بی‌راه گفته باشیم، اما بانوان ایران با عزم و اراده‌ای پرقدرت و برگرفته از بزرگان میهن‌دوست هر کاری را می‌توانند انجام دهند.

تازه‌واردهای ایران از ساعت ۱۳:۳۰ به‌وقت ایران (ساعت ۱۵ به وقت محلی) در ورزشگاه مومبای آرنا شهر مومبای با گل‌های زرد فولادی چین مصاف خواهند کرد.

چین؛ رقیب بزرگ و صاحب عنوان

تفاوت‌های بانوان ایران با چینی‌ها از انگشتان دو دست هم بیشتر است، از امکانات و آپشن‌های بانوان ملی‌پوش چینی گرفته تا سطح لیگ بانوان چین؛ مجموع بازی‌های ملی بازیکنانی که در این تورنمنت به‌همراه تیم‌ملی ایران به هند سفر کرده‌اند ۳۴۵ بازی ملی است؛ اما بانوان فوتبالیست تیم‌ملی چین روی هم رفته بیش از ۱۰۴۰ دیدار ملی در سطح آسیایی و جهانی داشته‌اند. همین نکته به تنهایی می‌تواند تفاوت ما و چینی‌ها را نمایان کند.

چینی‌ها در کنار هشت قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، پانزدهمین بار است که در این رقابت‌ها حضور دارند، تیمی که در رنکینگ آسیا پنجم قاره‌کهن و در رنکینگ جهانی تیم نوزدهم دنیا است و پس از سومی جام ملت‌های آسیا در دوره گذشته به جام قهرمانی چشم دوخته است.

شان‌شان وانگ و لی یینگ که به‌ترتیب ۵۲ گل در ۱۴۴ بازی و ۴۸ گل در ۱۲۰ بازی ملی در کارنامه‌شان به‌ثبت رسانده‌اند در کنار روی ژانگ با ۳۰ گل و ۱۵۳ بازی ملی از شاخص‌ترین نفرات چین در این دوره از مسابقات به‌شمار می‌روند.

ایران_ چین/دخترانِ ایران‌ دوست متحد برای ریختن دیوار چین

وضعیت دو تیم

تیم‌ملی چین در نخستین دیدار خود در این تورنمنت، تحت هدایت اچیگو، با نتیجه قاطعانه چهار بر صفر چین‌تایپه را مغلوب کردند، شوانگ وانگ دو بار و ژین ژانگ و شان‌شان وانگ گل‌های چین را در این دیدار به‌ثمر رساندند.

اما غافل نشویم که دختران کشورمان، یکی از تیم‌های همیشه حاضر در این رقابت‌ها یعنی اردن را برای رسیدن به هند از سد راهشان برداشتند و با هندی مساوی کردند که در خاک خودش با تلاش بی‌وقفه به‌مدت دو سال آماده این رقابت‌ها شده بود.

ایراندوست سرمربی پرتلاش تیم‌ملی بانوان اعتقاد سرسختانه‌ای به توانایی و ظرفیت‌های تیمش دارد و جسورانه گفته است بانوان فوتبالیست کشورمان می‌توانند چین را آزار دهند و با نتیجه‌ای مناسب از زمین بیرون بیایند.

زهره کودایی، فاطمه امینه‌برازجانی، هانیه کر، ملیکا متولی، غزاله بنی‌طالبی، ملیکا محمودی، زهرا سربالی، افسانه چترنور، بهناز طاهرخانی، سارا قمی، سارا ظهرابی‌نیا، سمانه چهکندی، مریم یکتایی، یاسمن فرمانی، الهام فرهمند، زهره جلالی، زهرا معصومی، نگین زندی، فاطمه عادلی، هاجر دباغی، مرضیه نیکخواه، عارف سیدکاظمی و ثنا صادقی دختران باتعصب ایران‌زمین هستند که با هدایت مریم ایراندوست سرمربی موفق فوتبال بانوان در این رقابت‌ها حاضر هستند.

بازیکنانی که با میانگین سنی بسیار پایین یکی از جوان‌ترین تیم‌های بیستمین دوره این رقابت‌ها هستند، در این میان جوان‌ترین عضو حاضر در تیم‌ملی نگین زندی است که به‌تازگی ۱۸ ساله شده و با سن و سال کم خود امید گلزنی ایران محسوب می‌شود.

مسیری طولانی برای دختران ایران

شاگردان مریم ایراندوست سبک بازی خوبی به‌نمایش می‌گذارند و با فوتبال روان و شناور انتقال بازی را هم به‌خوبی انجام می‌دهند، در کنار کار بی‌نظیر مدافعانمان، تلاش‌های هافبک‌های تیم و البته مهاجمین کاملاً دیده می‌شود و امیدواریم مانند موفقیت خط دفاعی ایران در مقابل هند، علاوه‌بر عقب زمین، در خط هجومی هم موفق باشیم و تیرک‌هایی که مقابل هند تبدیل به گل نشد در دیدار با چین وارد دروازه شوند تا از آزمون سخت بعدی دست پر بیرون بیاییم. ما قادر به ریختن دیوار مستحکم چینی‌ها هستیم.

قطعاً دختران فوتبالیست ایران توانایی انجام هر کاری را دارند و می‌توانند شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها لقب بگیرند اما باید بدانیم انتظارات بیش از حد ما را از مسیر درستی که در آن هستیم دور می‌کند؛ در دیدار برابر گل‌های زرد فولادی با وجود هر نتیجه‌ای که رقم بخورد به این بانوان افتخار می‌کنیم، چرا که مقابل یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا مقابله می‌کنیم.

هرچند پس از این دیدار هم با چین‌تایپه بازی خواهیم داشت و با انرژی مضاعفی که یک ملت به رگ‌های آنان جاری می‌کنند می‌توانیم امیدوار باشیم دخترانمان برای مدت طولانی‌تری در هند بمانند و با هدیه‌ای تاریخی یعنی جواز حضور در جام‌جهانی به ایران بازگردند.

کد خبر 550590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.