مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T + لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربرها کار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت‌افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت شیائومی در چند سال اخیر عملکرد بسیار درخشانی در زمینه گوشی‌های هوشمند به‌نمایش گذاشته است و عملکرد بسیار خوب این شرکت سبب شد تا کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند. شیائومی 11T یکی از گوشی‌های هوشمند بسیار باکیفیت این شرکت است که به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است

بدون شک گوشی‌های هوشمند میان‌رده سری A و M سامسونگ، پرطرفدارترین گوشی‌های میان‌رده از نظر کاربران هستند. این گوشی‌ها همانند تمام بازارهای جهانی، در بازار ایران هم طرفداران بسیاری دارد و فروش چشم‌گیری داشته است. در میان گوشی‌های میان رده سری A سامسونگ شاهد رونمایی برخی از محصولات بودیم که به مشخصات قدرتمندتری در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار مجهز شده‌اند. سامسونگ گلکسی A52s یکی از همین گوشی‌های هوشمند میان‌رده است که به مشخصات فنی قدرتمند و بسیار خوبی مجهز شده است.

در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و Xiaomi 11T پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A52s و Xiaomi 11T از نظر دوربین

Xiaomi 11T

Galaxy A52s

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

پنج مگاپیکسل

ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

در قسمت پشتی A52s چهار سنسور دوربین در نظر گرفته شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 از نوع عریض، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۲۳ درجه، سنسور دوربین پنج مگاپیکسلی از نوع ماکرو و سنسور پنج مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسورهای دوربین چهارگانه سامسونگ گلکسی A52s را تشکیل می‌دهند. با سنسور دوربین اصلی شروع می‌کنیم. بدون شک در میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده، گلکسی A52s به سنسور دوربین اصلی قدرتمند و بسیار باکیفیتی مجهز شده است. این سنسور دوربین با توجه به خروجی تصاویر ثبت شده در نور روز، توانست کنتراست عالی، جزئیات بسیار دقیق و داینامیک رنج بسیار طبیعی را ارائه کند. باید گفت که در نور روز هر آنچه که از یک سنسور دوربین قدرتمند انتظار دارید را سامسونگ گلکسی A52s برآورده می‌کند. اما آیا در نور شب هم این سنسور توانایی عملکرد خوبی را دارد؟ در پاسخ این پرسش باید بگوییم که قطعاً با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم مناسب و جذب نور بالا، شاهد عملکرد خوبی از سنسور دوربین اصلی این گوشی در نور شب و نور کم خواهید بود. البته حضور قابلیت نرم‌افزاری حالت شب یا همان night mode هم کمک شایانی به ثبت هرچه بهتر تصاویر در نور شب کرده است. این قابلیت به‌خوبی نویزهای موجود در نور شب (نورهای مصنوعی مثل نور چراغ) را حذف می‌کند و در نهایت خروجی تصاویر باکیفیت را در نور شب شاهد خواهیم بود.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T + لیست جزئیات

در مقابل برای گوشی Xiaomi 11T در بخش عکاسی و البته فیلمبرداری هم این گوشی هوشمند با توجه به سنسورهای دوربین در نظر گرفته شده، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۲۰ درجه و سنسور پنج مگاپیکسل تله‌فوتو ماکرو، سنسورهای دوربین سه‌گانه شیائومی 11T را تشکیل می‌دهند. این گوشی از نظر میزان رزولوشن در نظر گرفته شده، در حال حاضر به قدرتمندترین سنسور دوربین اصلی مجهز شده است. بهره بردن از چنین سنسور دوربین قدرتمندی سبب شده تا تصاویر بسیار جذاب و باکیفیتی را ثبت کنید. در نور روز، در تصاویر خروجی جزئیات بسیار دقیقی را شاهد خواهید بود. داینامیک رنج گسترده و طبیعی در کنار کنتراست عالی سبب شده تا تصاویر خروجی بسیار باکیفیتی را شاهد باشید. در نور شب هم با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم مناسب و جذب نور بالا، توانایی عملکرد بسیار خوبی دارد. حضور قابلیت نرم‌افزاری عکاسی حالت شب یا همان night mode هم تا میزان بسیار زیادی نویزهای موجود در نور شب (نورهای مصنوعی مثل نور چراغ) را حذف می‌کند و در نهایت خروجی تصاویر بدون نویز و باکیفیتی را در نور شب شاهد خواهید بود.

شاید بهتر بود با توجه به در نظر گرفته شدن سنسور دوربین اصلی قدرتمند، شیائومی از سنسور قدرتمندتری برای دوربین فوق عریض استفاده می‌کرد. حضور سنسور فوق عریض (ultra wide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل سبب شده تا تصاویر جذاب و زیبایی را زاویه دید گسترده‌تری به نسبت سنسور دوربین اصلی ثبت کنید. هرچند با توجه به رزولوشن در نظر گرفته شده، نباید توقع ارائه جزئیات بسیار باکیفیتی را در تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور فوق عریض داشته باشید. البته هیچ چیزی از جذابیت این سنسور کم نمی‌شود و باید گفت که عملکرد کاملاً قابل قبولی دارد. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. در بخش فیلمبرداری هم دوربین اصلی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و سنسور دوربین سلفی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. لرزشگیر دیجیتال یا همان EIS هم به‌صورت نرم‌افزاری، لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدئو را تا میزان قابل‌توجهی حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدئو باکیفیتی را شاهد خواهید بود.

مقایسه Galaxy A52s و Xiaomi 11T از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Xiaomi 11T

Galaxy A52s

چیپست

MediaTek MT6893 Dimensity 1200

Snapdragon 778G

پردازنده گرافیکی

Mali-G77 MC9

Adreno 642L

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

-

One UI 3.1

تنوع حافظه

۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶ ،۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم سامسونگ گلکسی A52s به یکی از بهتری پردازنده‌های میان رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 778G مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری که چهار هسته قدرتمندتر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. با توجه به فرکانس هسته‌ها و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L باید بگوییم که این گوشی میان‌رده توانایی اجرای سنگین‌ترین بازی‌های حال حاضر را دارد. بهره بردن از چنین پردازنده‌ای در کنار صفحه‌نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را دارد گیم پلی بسیار جذابی را ارائه می‌کند. در بخش باتری هم این گوشی هوشمند میان‌رده به باتری با میزان ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است که توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) بسیار خوب و قابل قبولی را ارائه کند. شارژر ۲۵ واتی مجهز تکنولوژی شارژ سریع در نظر گرفته شده هم توانایی شارژ ۰ تا ۵۰ درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان ۳۰ دقیقه دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T + لیست جزئیات

یکی دیگر از مشخصه‌های بسیار قدرتمند در نظر گرفته شده برای Xiaomi 11T هوشمند، بدون شک پردازنده آن است. شیائومی 11T به پردازنده قدرتمند دیمنسیتی ۱۲۰۰ شرکت مدیاتک (MediaTek MT6893 Dimensity 1200 5G) مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری که یک هسته قدرتمندتر با توانایی ارائه فرکانس کاری ۳.۰ گیگاهرتز در کنار سه هسته با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. دیمنسیتی ۱۲۰۰ یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک است و به عنوان یک پردازنده پرچمدار، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی را دارد. حضور همین پردازنده سبب شده تا به‌راحتی و باکیفیت بسیار بالا، شیائومی 11T توانایی اجرای بازی‌های حتی سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ را دارد. بهره بردن از این پردازنده و صفحه‌نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را دارد، سبب شده تا گیم‌پلی بسیار جذابی را با این گوشی هوشمند تجربه کنید.

مقایسه Galaxy A52s و Xiaomi 11T از نظر صفحه نمایش

Xiaomi 11T

Galaxy A52s

نوع نمایشگر

AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ همواره در زمینه صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند حرف‌هایی برای گفتن داشت و بدون هیچ تعریف اضافی باید بگوییم که در این بخش هم عملکرد بسیار خوبی داشته است. سامسونگ گلکسی A52s هم از این اتفاق مستثنی نیست و به صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع سوپرامولد مجهز شده است. تراکم پیکسلی عالی 405ppi در هر اینچ نشان از ارائه کیفیت بسیار بالای این صفحه‌نمایش می‌دهد. تا همینجا هم قطعاً متوجه شده اید که صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان‌رده هیچ چیزی کم از یک صفحه‌نمایش یک گوشی پرچمدار ندارد. اما هنوز مشخصات قدرتمند این صفحه‌نمایش تمام نشده است و بهتر است که بدانید این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را هم دارد. تنها می‌توان گفت که باید از این صفحه‌نمایش لذت برد و تجربه کاربری جذابی برای کاربر به‌همراه دارد. میزان روشنایی عالی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع) هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید، وضوح تصویر بسیار خوبی را شاهد باشیم. محافظ صفحه گوریلا گلس نسل پنجم (Corning Gorilla Glass 5) از صفحه‌نمایش باارزش این گوشی هوشمند در برابر ضربات و افتادن‌های احتمالی محافظت می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T + لیست جزئیات

بدون شک با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده برای صفحه‌نمایش، شیائومی 11T در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، به یکی از قدرتمندترین صفحات‌نمایش مجهز شده است. این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع امولد مجهز شده است. این صفحه‌نمایش توانایی نمایش ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را دارد. همانطور که اشاره کردیم، حال با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده هم قطعاً متوجه شده‌اید که با صفحه‌نمایش قدرتمند و بسیار زیبایی روبه‌رو هستید. اما هنوز مشخصات قدرتمند این صفحه‌نمایش تمام نشده است و باید بدانید که این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را هم دارد. بهره بردن از چنین نرخ بروزرسانی بالایی سبب خواهد شد تا برای مثال در گیم‌پلی و تماشای ویدئوهای باکیفیت، عملکرد بهتری را به نسبت صفحات‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۹۰ و ۶۰ هرتز داشته باشد. حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت (شمع در متر مربع) هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید، شاهد وضوح تصویر بسیار خوب و باکیفیتی باشید. از طرفی Corning Gorilla Glass Victus به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محافظ‌های صفحه‌نمایش، به‌خوبی از صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند در برابر افتادن‌های و ضربات احتمالی محافظت می‌کند.

مقایسه Galaxy A52s و Xiaomi 11T از نظر طراحی ظاهری

Xiaomi 11T

Galaxy A52s

ابعاد

164.1x76.9x8.8 میلی‌متر

155.9x75.1x8.۴ میلی‌متر

وزن

۲۰۳ گرم

۱۸۹ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

شیائومی 11T با توجه به طراحی در نظر گرفته شده، در همان نگاه اول خود را به‌عنوان یک گوشی سطح بالا و قدرتمند معرفی می‌کند. در نمای روبه‌رویی صفحه‌نمایش یکدستی را شاهد هستیم که به طراحی ناچ جذاب اینفینیتی O مجهز شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. در قسمت پشتی هم سه سنسور دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند با توجه به طراحی در نظر گرفته شده خودنمایی می‌کنند. در حالی که صفحه‌نمایش این گوشی توانایی پشتیبانی از قابلیت امنیتی حسگر اثر انگشت را دارد، اما این قابلیت امنیتی بسیار پرکاربرد روی دکمه پاور در فریم کناری قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت از نوع فیزیکی توانست در تست‌های انجام شده عملکرد بسیار سریعی را در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش داشته باشد. وزن ۲۰۳ گرم این گوشی به نسبت بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار وزن سنگین‌تری است. اما این وزن چندان در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست نخواهد داشت و از طرفی HANDS_ON بسیار جذابی دارد که احساس افتادن در حین استفاده را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. متریال باکیفیت در کنار تکنولوژی ساخت پیشرفته سبب شده تا این گوشی با قابلیت پشتیبانی از استاندارد IP53، توانایی مقاومت در برابر پاشش قطرات آب را دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A52s و شیائومی 11T + لیست جزئیات

سامسونگ Galaxy A52s در نگاه اولیه با توجه به طراحی جذابی که دارد، سعی دارد تا خود را به عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار معرفی کند و نمی‌توان منکر این شد که با یک گوشی هوشمند میان‌رده سطح بالایی روبه‌رو هستیم. در نمای روبه‌رویی از طراحی بسیار جذاب ناچ اینفینیتی O استفاده شده است که بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. در نمای پشتی هم چهار سنسور دوربین را می‌بینیم که در بریدگی مستطیلی شکلی قرار گرفته اند. سنسورهای دوربینی که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که در ادامه بیشتر در مورد مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این سنسورهای دوربین صحبت خواهیم کرد. متریال پلاستیکی و بسیار باکیفیت این گوشی سبب شده تا گلکسی A52s توانایی پشتیبانی از استاندارد ضدآب IP67 را داشته باشد. با این تفاسیر، گلکسی A52s توانایی قرار گیری در عمق ۱ متر آب و مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای را دارد. وزن بسیار مناسب این گوشی نه‌تنها در استفاده‌های طولانی مدت هیچ خستگی برای دست به‌همراه ندارد بلکه حس HANDS_ON جذابی را منتقل می‌کند تا به واقع حس کنید که با یک گوشی هوشمند قدرتمند و بسیار باکیفیتی روبه‌رو هستید.

مقایسه Galaxy A52s و Xiaomi 11T از نظر باتری

Xiaomi 11T

Galaxy A52s

ظرفیت

۵۰۰۰ میلی‌آمپر

۴۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۶۷ وات

۲۵ وات

شیائومی 11T به باتری مناسب و قدرتمندی با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. همانطور که اشاره کرده بودیم، این گوشی به پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری مجهز شده است که به نسبت پردازنده‌هایی با معماری ۷ و ۸ نانومتری، صرفه انرژی کمتری خواهد داشت. همین امر سبب شده تا به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی شاهد طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) کاملاً قابل قبولی باشید. شیائومی 11T به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی در شرایط استفاده معمولی، توانایی ارائه طول عمر مفید حداقل دو روز را خواهد داشت. این گوشی به شارژر بسیار قدرتمند ۶۷ وات مجهز شده است. شارژری که از فناوری شارژ سریع هم بهره برده است. این شارژر توانایی شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصدی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را در مدت زمان کوتاه ۳۶ دقیقه را دارد.

باتری سامسونگ Galaxy A52s ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A52s و Galaxy A52s

تا اینجا به مقایسه Xiaomi 11T با Galaxy A52s از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت‌افزاری و نمایش‌گر پرداختیم. هر کدام از این گوشی‌ها، دارای مشخصات و محدوده قیمتی خاص خود بوده و برای قشر خاصی مناسب است. درنهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 550569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.