بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در چالوس مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست چالوس گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این شهرستان با انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی تقریباً مهار شده چون طی دو هفته گذشته مورد جدیدی در منطقه یافت نشده است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی مطهری اجرای طرح واکسیناسیون ضدطاعون دام‌های اهلی، نظارت و کنترل بیشتر نسبت به جلوگیری از تردد کوهنوردان، دامداران و طبیعت گردان در مناطق آلوده و ضدعفونی کردن آبشخورها را از جمله اقدامات صورت گرفته برای مهار این بیماری برشمرد.

وی آمار تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان چالوس را حدود ۱۹۰ رأس اعلام کرد.

شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای نخستین بار ۱۷ مهرماه سال جاری با مشاهده تعدادی لاشه از گونه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان استان البرز که هم مرز با مازندران است رسانه‌ای شد و در آن زمان مسئولان محیط زیست مازندران ورود این بیماری به استان را تأیید و اعلام کردند که لاشه هفت رأس کل و بز وحشی را در منطقه جنگلی «دلیر» شهرستان چالوس پیدا کردند.

۳۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی به همراه دو رودخانه حفاظت شده سردآبرود به طول ۶۶ کیلومتر و چالوس به طول ۷۸ کیلومتر در شهرستان چالوس قرار دارد که زیستگاه مرال، پلنگ، خرس، شوکا، قرقاول و کل و بز است و گونه‌های گیاهان منحصربه ‌فرد دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 550499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.