توقیف سیستمی ۷۲۲ خودرو به علت تخلف سرعت

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ۷۲۲ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلف سرعت در مسیرهای درون شهری استان، توقف سیستمی شده است، خودروهایی که توقف سیستمی شده‌اند، در هر جای کشور توسط مأموران متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سرعت غیرمجاز یکی از تخلفات حادثه‌ساز است که پلیس به شدت با آن برخورد می‌کند، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۳۹ هزار و ۴۲۵ فقره اعمال قانون تخلف سرعت صورت گرفت و ۷۲۲ دستگاه خودرو نیز به علت ارتکاب تخلف سرعت در مسیرهای درون شهری استان توقیف سیستمی شدند.

وی افزود: وقتی خودرویی توقیف سیستمی می‌شود هر جای کشور که باشد توسط مأموران متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد و برای رفع توقیف خودروی خود باید به مرکز اجراییات پلیس راهور استان اصفهان مراجعه و پس از پرداخت جریمه و شرکت در کلاس آموزشی نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: تاکنون ۴۲۵ راننده جهت رفع توقیف سیستمی خودروی خود به پلیس راهور استان مراجعه کرده و مابقی همچنان در توقیف سیستمی قرار دارند.

وی با اشاره به نقش سرعت در وقوع حوادث رانندگی، تصریح کرد: ۱۹ درصد از تصادفات ۹ ماهه سال جاری به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده و ۷.۵ درصد از تصادفات جرحی در طول این مدت نیز در نتیجه تخطی رانندگان از سرعت مجاز رخ داده است.

سرهنگ محمدی در خصوص میزان سرعت در معابر درون شهری، گفت: سرعت در معابر محلی و میادین و کوچه‌ها ۳۰ کیلومتر بر ساعت، در شریانی فرعی ۵۰ کیلومتر بر ساعت، شریانی اصلی ۶۰ کیلومتر بر ساعت، بزرگراه درون شهری ۱۰۰ کیلومتر، جاده اصلی ۹۵ و جاده فرعی ۸۵ است.

وی افزود: میزان سرعت در معابر شهری بستگی به نوع آن متغیر است و بنابراین رانندگان باید به تابلوهای تعیین سرعت که در راه‌های شهری نصب شده توجه کرده و دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت تخطی از سرعت مقرر توسط دوربین‌های ثبت تخلف مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه نصب سرعت‌گیر و سرعت‌کاه‌های استاندارد می‌تواند به کنترل سرعت خودروها کمک زیادی کند، ادامه داد: در شهر اصفهان هم نیاز است در برخی معابر با نظر کارشناسان پلیس راهور نسبت به نصب سرعت‌کاه‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه کنترل سرعت خودروها یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس در تمام کشورهای دنیا است، اضافه کرد: در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا برخوردهای سختگیرانه‌ای با متخلفان در نظر گرفته شده و از طرفی نیز تجهیزات هوشمندی بر روی خودروها نصب می‌شود تا موجب کنترل سرعت خودرو شود.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: آموزش رانندگان در زمان دریافت گواهینامه، ارزیابی رانندگان از نظر جسمی و روحی، زیرسازی مناسب برای جاده‌ها و معابر، تولید خودروهای استاندارد و نصب تجهیزات کنترل سرعت بر روی آنها از جمله اقداماتی است که می‌تواند به کاهش حوادث رانندگی ناشی از تخطی رانندگان از سرعت مجاز، کمک کند.

کد خبر 550495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.