حمایت پست از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم و اداره کل پست استان اصفهان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر، آماده است.

حمید باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به برگزاری موفق نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم و اداره کل پست استان اصفهان برای خدمت رسانی هرچه بهتر آماده است.

وی در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در راستای برقراری عدالت ارتباطی در جامعه، خوشبختانه توانستیم در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، به عنوان خادم صدیق مردم در ارائه خدمات پستی به مردم به صورت مطلوب عمل کرده، عدالت فرهنگی را محقق کنیم.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به نقش پست در نمایشگاه مجازی کتاب، عنوان کرد: زیرساخت‌های این مرکز در راستای توزیع مویرگی فراهم شده و با تمام توان، پشتیبان دومین نمایشگاه مجازی کتاب خواهیم بود.

باقری با اشاره به تعداد موزعین در استان اصفهان افزود: در استان اصفهان به ازای هر پنج هزار نفر یا به ازای ۱۰۲ کیلومترمربع یک واحد پستی به عبارتی پوشش جمعیتی و مساحتی کل استان اصفهان را دارا هستیم.

وی تصریح کرد: این اداره کل ۱۲۰ خط ارتباطی دارد که روزانه حداقل دو مراجعه به مراکز پستی در شهرستان‌های استان داشته است. ارتباط مراکز شهرستان‌ها با روستاها حداقل هفته‌ای سه روز برقرار می‌شود و در تمام نقاط کشور، توزیع مرسولات به صورت مویرگی انجام می‌گیرد. با این زیرساخت‌ها آماده برگزاری هرچه بهتر دومین نمایشگاه مجازی کتاب هستیم.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه استان، هاب پستی مرکزی کشور است، ادامه داد: به غیر از چهار استان با همه استان‌ها ارتباط زمینی، فیزیکی و مستقیم داریم.

باقری افزود: آموزش ناشران مبنی بر نحوه بسته‌بندی و آدرس‌نویسی، هماهنگی به منظور جمع آوری کتب، برنامه‌ریزی جهت جمع آوری مرسولات، ارسال مستقیم کتب به سایر استان‌ها به منظور صیانت از کتب در باکس ویژه از جمله اقدامات اداره کل پست استان است.

وی تاکید کرد: از ناشران نمایشگاه مجازی کتاب استان درخواست می‌کنیم آدرس گیرنده را به صورت دقیق، صحیح و گویا به همراه شماره تلفن ثابت و همراه خریدار، درج کنند تا در توزیع با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: پس از تحویل بسته کتاب به باجه پستی، پیامی برای خریدار ارسال می‌شود که مرسوله در اختیار پست قرار گرفت. از این پس مسئولیت کتاب‌ها برعهده پست است که سعی می‌کنیم در فواصل زمانی اعلام‌شده به دست مخاطب برسد. در نخستین دوره از نمایشگاه مجازی کتاب، طی ۱۰ روز در استان اصفهان تعداد ۱۱ هزار و ۷۱۴ فقره حاوی مرسولات نمایشگاه از ناشران در استان اصفهان دریافت و تعداد ۶۷ هزار و ۵۲۵ فقره مرسوله که حاوی حدود ۱۰۰ هزار جلد کتاب بود به خریدان تحویل شد. دومین نمایشگاه مجازی کتاب از یک شنبه _سوم بهمن‌ماه_ آغاز و تا شنبه _۱۰ بهمن‌ماه_ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 550463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.