آیا لازم است کودکان سالم دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که کودکان سالم نیازی به دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هم‌اکنون دوز تقویت‌کننده واکسن‌های کرونا برای افراد بالای ۱۲ سال در دسترس است. درحالی‌که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده که این گروه از افراد می‌توانند دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار کرده است که تزریق این دوز واکسن برای کودکان سالم غیرضروری است.

به گفته محققان، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کودکان و نوجوانان سالم به دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا نیاز دارند در دسترس نیست. در ابتدا لازم است افراد آسیب‌پذیر و کسانی که در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند. متخصصان اعلام کرده‌اند که کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی مفرط، دیابت، آسم، بیماری ریوی مزمن و نقص ایمنی بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ قرار دارند؛ بنابراین باید دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو دوز واکسن mRNA می‌تواند از کودکان و نوجوانان در برابر نوع شدید بیماری کووید ۱۹ محافظت کند و خطر ابتلا به سندروم التهاب چندسیستمی را کاهش دهد. برخی از کودکانی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، این سندروم را تجربه می‌کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که دو دوز واکسن فایزر می‌تواند خطر ابتلا به سندروم التهاب چند سیستمی را در میان نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال کاهش دهد.

کد خبر 550376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.