مشکل تملک اراضی کمربندی جنوبی رفع شد

شهردار میانه از حل مشکل تملک اراضی واقع در محدوده کمربندی جنوبی این شهر خبر داد و گفت: مناقصه برای انتخاب پیمانکار این طرح تا سه ماه آینده برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی میرزایی اظهار کرد: اجرای طرح کمربندی جنوبی شهر میانه مشکل مالی ندارد، بلکه مشکل حقوقی در تملک اراضی واقع در محدوده طرح وجود داشت که آن هم با پیگیری‌هایی که طی سه سال گذشته توسط شورای شهر، نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و دادستانی شهرستان انجام گرفته، به تازگی حل شده است.

وی افزود: تملک اراضی واقع در محدوده کمربندی جنوبی میانه آغاز شده و امیدواریم تا سه ماه آینده این امر انجام شود.

شهردار میانه با بیان اینکه پس از تملک اراضی، مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار می‌شود تا گره ترافیکی جنوب میانه با تکمیل طرح کمربندی باز شود، خاطرنشان کرد: فاز سوم کمربندی جنوبی شهر میانه با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در حال اجرا است و کار تملک ۸۵ درصد از املاک واقع در مسیر فاز سوم رینگ ترافیکی شهر میانه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات خاک‌برداری، زه‌کشی و زیرسازی بلوار ۳۵ متری سیدسجاد حججی نیز با سرعت مطلوبی در حال پیشرفت است، تاکید کرد: کثرت معارض و پیچیدگی بحث مالکیت برخی از قطعات، وجود رگه‌های متعدد آب‌های زیرسطحی و سست و باتلاقی بودن اراضی کشاورزی واقع در مسیر از مهم‌ترین مشکلات اجرای طرح در قطعه سوم کمربندی جنوبی شهر میانه بود که با تدابیر فنی و کارشناسی مناسب چاره‌اندیشی شد و اجرای طرح ادامه می‌یابد.

میرزایی ادامه داد: فاز سوم کمربندی جنوبی میانه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر، قسمتی از رینگ ترافیکی بیش از ۱۷ کیلومتری این شهر است که اجرای آن از سال ۸۳ آغاز شده است.

وی گفت: فاز یک این طرح حد فاصل میدان زکات تا پل حصار و فاز دوم در حد فاصل پل حصار تا میدان شهید کلانتری به طور کامل اجرا شده و فاز سوم نیز در حد فاصل میدان زکات تا ابتدای خیابان شهید اکرمی در حال اجرا است.

منبع: ایرنا

کد خبر 550360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.