روایت ارتش اوکراین از استقرار تجهیزات و نیرو در شرق این کشور

اطلاعات ارتش اوکراین در حالی از ارسال تجهیزات نظامی و نیروهای وابسته به روسیه به شرق اوکراین خبر داد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو قصد حمله به همسایه شمالی خود را ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اطلاعات ارتش اوکراین روز جمعه اعلان داشت که روسیه در حال اعزام نیروهای تحت حمایت خود همراه با تجهیزاتی از جمله تانک‌ها، واحدهای توپخانه ای و هفت هزار تن سوخت به شرق اوکراین است.

آژانس اطلاعات ارتش اوکراین در بیانیه‌ای در فیس بوک مدعی شد که نیروهای تحت حمایت روسیه پس از یک دوره آموزش فشرده در حال اعزام به شهرهای دونتسک و لوهانسک هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، تعداد این نیروها مشخص نیست اما یک مقام ارشد امنیتی اوکراین مدعی شد که تعداد آنها دست کم یکهزار نفر است. این مقام امنیتی افزود که آنها در گروه‌های کوچک اعزام شدند و حرکت آنها به سوی محل مأموریت حدود سه هفته پیش آغاز شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کشورهای بالتیک در این باره گفتند که در صورت حمله احتمالی روسیه موشک‌های ضد هوایی و ضد تانک به اوکراین ارسال می‌کنند.

کاخ کرملین ادعای کی یف و غربی‌ها مبنی بر قصد روسیه برای حمله به اوکراین را رد کرده است. لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کره که کشورش قصد حمله به همسایه غربی را ندارد.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 550301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.