آمار فوتی از «اومیکرون» نداشتیم/ بستری ۲۱ مبتلا در بیمارستان‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۱ نفر در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلاء به سویه جدید کرونا بستری هستند و تاکنون موردی از فوتی مبتلا به «اومیکرون» در استان اصفهان گزارش نشده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است، در حال حاضر اومیکرون سویه غالب شده و تاکنون فوتی مبتلا به «اومیکرون» در استان اصفهان گزارش نشده و تنها ۳۱۱ مبتلا در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از این پس تنها گزارش ابتلاء مثبت اطلاع رسانی می‌شود، افزود: ۲۱ نفر در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلاء به سویه جدید کرونا بستری هستند و بازه سنی مبتلایان به سویه جدید کرونا، پنج نفر زیر ۱۲ سال، هشت نفر بین ۱۲ تا ۱۸ سال و ۲۴۶ نفر بین ۱۸ تا ۶۰ سال و ۵۲ نفر بالای ۶۰ سال بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روند تزریق واکسن کرونا در مبتلایان به «اومیکرون» اشاره و تصریح کرد: ۷۲ نفر از مبتلایان سه نوبت واکسن، ۱۷۸ نفر دو نوبت و ۲۵ نفر یک نوبت واکسن را تزریق کرده بودند و ۳۱ نفر نیز هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند.

عقدک ادامه داد: پنج نفر از مبتلایان به «اومیکرون» نیز زیر سن واکسیناسیون هستند.

کد خبر 550149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.