حریق کارگاه غیر مجاز شارژ کپسول گاز مایع

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: ظهر امروز وقوع حریق در یک مرکز شارژ سیلندر گاز مایع در محله دربنو به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی گرگان اعلام ‌شد که بلافاصله دو ایستگاه عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شدت حریق در محل حادثه، اظهار کرد: با وجود کپسول‌های گاز مایع در داخل مغازه که دچار حریق شده بودند، آتش نشانان با به خطر انداختن جان خود موفق به خارج کردن کپسول‌های گاز مایع و اطفای حریق شدند و با سرعت عمل آتش نشانان حریق در مراحل اولیه مهار و از سرایت آن به مغازه‌های مجاور جلوگیری شد.

وی در خصوص جزئیات وقوع حادثه، خاطرنشان کرد: به دلیل بی توجهی و سهل انگاری افراد حاضر در کارگاه که به صورت کاملاً نا ایمن با مخزن بزرگ ذخیره ‎گاز مایع مبادرت به شارژ پیک نیک و کپسول و شارژ خودروها می‌کردند، کارگاه دچار حریق می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه کرد: متأسفانه به دلیل نبود کپسول اطفای حریق که وجود آن در اماکن ضروری است، قادر به اطفای حریق نبودند که در ابتدای این حادثه یک نفر که در کارگاه مشغول به کار بود، دچار سوختگی شده و جهت طی مراحل درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.

صفری تاکید کرد: حادثه امروز زنگ خطری بود تا در زمینه شناسایی این قبیل مشاغل که جان و مال شهروندان را تهدید می‌کند، چاره اندیشی شود.

کد خبر 550139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.