شهر ساری نیازمند بلندمرتبه‌سازی‌ است

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر پیاده‌راه‌هایی که می‌توان در ساری احیا کرد، گفت: مرکز استان مازندران نیازمند بلندمرتبه سازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی عاشقان در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر ساری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر ساری و شهردار ساری، تصویب طرح تفصیلی است چرا که طرح تفصیلی را نقشه راه می‌دانیم که هدف شهر در آن مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه نقاط الحاقی و بلندمرتبه سازی برای مجموعه مدیریت شهری، آورده مالی به همراه دارد، افزود: شهرداری ساری در وضعیتی قرار دارد که آورده مالی به ویژه در زمینه بلندمرتبه‌سازی مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر پیاده‌راه‌هایی که می‌توان در ساری احیا کرد، گفت: تقاضا داریم با توجه ویژه در زمینه مناطق الحاقی و بلند مرتبه‌سازی، حال دل مردم شهر را خوب کنیم.‌

ساری در تعیین محورهای بلندمرتبه سازی در طرح جامع

فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر و رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی نیز در این جلسه اظهار کرد: ساری جزو نخستین شهرهایی است که محورهای بلندمرتبه سازی را در طرح جامع، مشخص کرده بود.

وی با بیان اینکه با بلندمرتبه‌سازی موافق هستیم، افزود: بلندمرتبه‌سازی نمی‌تواند در همه نقاط شهری صورت گیرد و برای اجرای آن باید پهنه و محور بلندمرتبه سازی مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح تفصیلی ساری در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و پیشنهاد می‌کنیم این طرح را با همان معدود مغایرت‌هایی که با طرح جامع دارد به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کنید تا بررسی و ابلاغ انجام شود، پس از آن می‌توانید مغایرت‌ها را رفع کنید.

وی با بیان اینکه در ساری باید به دنبال مکان‌یابی برای احداث شهرک باشیم، تصریح کرد: تاب‌آوری ساری را نمی‌توان بیش از این تحت‌الشعاع قرار داد؛ نوع ضوابطی که در بافت فرسوده اجرا می‌شود را نمی‌توان با ضوابطی که در خارج از بافت اجرا می‌شود را یکسان در نظر گرفت.

صادق مالواجرد با بیان اینکه تغییر در رویکردها از مصوباتی است که پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بهترین ویژگی طرح‌های تفصیلی در حال حاضر، مساله‌محور بودن است.

کد خبر 550032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.