لزوم رعایت نکات ترافیکی در روزهای برفی زمستان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و بارش برف از شهروندان تقاضا داریم نکات ترافیکی را بیش از پیش رعایت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، سعید جهانگیری اظهار کرد: شهروندان دقت داشته باشند در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان پیش از خروج از منزل از سالم بودن وسیله نقلیه، وجود بنزین کافی در باک و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی مطمئن باشند، خاطرنشان کرد: پیش از خروج از منزل از سالم بودن وسیله نقلیه، وجود بنزین کافی در باک و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی مطمئن باشید.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: رانندگان باید در هنگام رانندگی روی سطوح لغزنده، از ترمز گرفتن‌های ناگهانی بپرهیزند و در صورت بروز نقص فنی در خودرو، آن را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کرده و در مکانی مناسب متوقف کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید فاصله خود را از خودرو جلویی افزایش داده و پیش از اینکه با مشکل مواجه شوند با سرعت مطمئن حرکت کنند، گفت: پیمانکاران چراغ‌های راهنمایی و تابلو گذاری در این ایام در حال آماده‌باش بوده و پل‌های هوایی عابرپیاده را هم نمک‌پاشی می‌کنند تا شهروندان در هنگام تردد با مشکل روبرو نشوند.

کد خبر 550012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.