با عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر فاصله داریم

وزیر آموزش و پرروش با اشاره به این که اگر خیران نبودند، نظام آموزش و پرورش و نظام تربیتی ما به عدالتی که اکنون داریم، نمی رسید، افزود: هنوز با پوشش عدالت تربیتی یا نصیب آموزشی برابر فاصله داریم، برای دست یابی به نصیب آموزشی برابر، چند نقطه بزرگ را هدف گذاری و مشخص کرده ایم.

یوسف نوری در حاشیه آئین کلنگ زنی مدرسه شهیدان بارفروش کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز در کاشان شاهد عمل خیرخواهانه اهدای مدرسه‌ای از سوی مادر چهار شهید به نام بارفروشان بودیم، این برکتی است که در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شد همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، به هفت برکت انقلاب اسلامی اشاره می‌کنند که یکی از برکات را مشارکت مردم در بعد سیاسی و اجتماعی و مشارکت مردم در امور خیر می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اگر خیران نبودند، نظام آموزش و پرورش و نظام تربیتی ما به عدالتی که اکنون داریم، نمی‌رسید، افزود: هنوز با پوشش عدالت تربیتی یا نصیب آموزشی برابر فاصله داریم، هدف گذاری ما در زمینه نصیب آموزشی برابر است و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد، چند نقطه بزرگ را در حوزه‌های تربیتی، آموزشی و پژوهشی مشخص کرده ایم.

وزیر آموزش و پرروش از تعریف سه دایره در این چهارچوب خبر داد و گفت: دایره اول، مناطق و استان‌های مرزی کشور است، روستاها در دایره دوم قرار می‌گیرند که بسیاری از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق وجود دارند، مقدمات تأمین یا ترمیم عدالت در این مناطق را فراهم و برنامه‌ای برای آن تدوین کرده ایم و در حال اجرای عملیات آن هستیم.

نوری، کاشان را منطقه‌ای خیرخیز دانست و ادامه داد: به هرجا که در این شهر رفتیم، جز خیر و نیکی چیزی دیده نمی‌شود، مردم بسیار متعهد، انقلابی، دوستدار نظام، پیشرفت و آبادانی کشورشان هستند و از آنها می‌خواهم که آموزش و پرورش را مثل همیشه و حتی بیشتر ببینند.

وی پیشرفت و آبادانی کشور را در گرو سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دانست و گفت: در روایات آمده که اگر کسی مانع کوچکی را از سر راه طالب علم برداشت، اَجر بیش از اندازه دارد، چون علم و علم اندوزی واجب است به ویژه برای این دانش آموزان.

وی درباره نقش خیران در کشور و کاشان نیز توضیح داد: از سال ۱۳۷۷ که جامعه خیران مدرسه ساز در کشور شکل گرفت، تعداد کلاس‌هایی که از سوی جامعه خیران در کشور ساخته شده، تقریباً به اندازه کلاس‌هایی است که با اعتبارات دولتی ساخته شده و این موضوع مهمی است که از همین جا به آنها دست مریزاد می‌گوئیم و دستشان را می‌فشاریم.

کد خبر 549974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.