اهدای لوح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهردار و شهروندان نجف آباد

طی آئینی امروز چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ در تالار فرزانگان با حضور مدیرکل دفتر تبلیغات و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسیولین شهرستانی و استان، نجف آباد به عنوان شهر خلاق کتابخوان کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین معرفی نجف آباد به عنوان شهر خلاق کتابخوان و مراسم افتتاحیه خانه کتاب با حضور منیری، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

عبدالرسول امامی، شهردار نجف آباد به عنوان میزبان این جلسه ضمن خیرمقدم گویی و تشکر از مهمانان و مدعوین گفت: شهر نجف آباد شهر علم و ایمان و ایثار است و ۲۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ شهدای شاخص و زبانزد بسیاری دارد و عنوان شهر ایثار و ایمان با وجود و بدنبال علم و معرفت شکل گرفته و این شهر خلاق کتابخوان دارای سابقه طولانی است و علمای زیادی را به خود دیده است و این جریان به خاطر تلاش معرفتی همان علماست.

امامی افزود: امیدواریم بتوانیم بحث تفکر و تولید علم و فرهنگ مطالعه را در شهر نهادینه کنیم آنگاه به خودی خود موارد ایمان و ایثار را نیز خواهیم داشت این موارد ریشه در تلاش و زحمات اهل علمی است که قبلاً در نجف آباد زندگی می‌کردند و ما مدیون این علما هستیم و این شرایط را مدیون پیشینیان هستیم امیدوارم این شرایط را حفظ کنیم و بتوانیم آنها را ارتقا دهیم.

شهردار نجف آباد ادامه داد: شهر نجف آباد به نام شهر شهید حججی شناخته می‌شود و این عزیز خودش از مروجین مطالعه بوده است و در شاخص‌های شهر خلاق کتابخوان شهید حججی هم یکی از موارد شاخص بود امیدواریم تمام ادارات و ارگان‌ها و رسانه‌ها به میدان بیایند و ایفای نقش کنند تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد نیز در این آئین گفت: تلاش مسئولین برای بالا بردن فرهنگ کتابخوانی ستودنی است.

وی ضمن توصیه به شهرداری‌ها، اداره ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها گفت با انگیزه بالاتر کمک کار این مأموریت باشیم چرا که شما ادامه دهنده راه خوبان گذشته اید.

حسناتی ادامه داد: باور من بر این است که هر چقدر در زمینه کتاب و کتابخوانی کار شود باز هم کم است.

مباشری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد به عنوان دیگر سخنران این آئین گفت: از همه دوستداران کتاب تشکر می‌کنم بسیار خرسندم که در خدمت اصحاب علم و فرهنگ در این جلسه هستیم.

وی ادامه داد: کتاب مظلوم واقع شده؛ کتاب‌ها در کتابخانه ها در حال گرد خوردن است اما خوشبختانه در نجف آباد شهر خلاق کتاب این داستان به گونه‌ای دیگر نوشته شده است.

مباشری افزود: در قدیم‌الایام این شهر شهر علم و ایثار و ایمان بوده است و امیدوارم روز به روز این علم گسترش پیدا کند خیلی خوشحالم که یکی از دغدغه‌های شهرداری کتاب و کتابخوانی است و اینکه شهردار در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند بسیار جای تشکر دارد.

وی تصریح کرد: مطلق موضوع فرهنگ، موضوع مهمی است و برای ورود به آن باید از کتاب و کتابخوانی شروع کرد. نکته اول مطالعه است این قبیل کارها هزینه نیست؛ اینها سرمایه گذاری است و نتیجه آن سال‌های بعد معلوم می‌شود.

در ادامه منیری، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: در جنگ شناختی یکی از گزینه‌ها کتابخوانی است حساسیت زدایی از اصول انقلاب یکی از ابزارهای دشمن است باید وظایف خود را بشناسیم چشم اندازها را مشخص کنیم و پر قدرت به سوی آن حرکت کنیم.

منیریادامه داد: شهید حججی شهر آبرومند نجف آباد را در بین تمام شهرهای دنیا آبرو مندتر کرد، پاکی اخلاص و ایمان شهدا به چنین روحیه‌ای منجر شد امروز ما افتخار می‌کنیم که در نجف‌آباد هستیم.

کد خبر 549966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.